[$320 WEG] KK 3way rainbow board cbet getting raised

• chaserr
      chaserr
      Bronze
      Net aan tafel gekomen (1orbit gespeeld) 1x eerder utg geopend met AK en tot shodown gekomen waar ik ongeveer 1.5kchips pak geen gekke lijn ingenomen en speel zelf vrij tight 10/10 over 10handjes niet eerder geclasht met spelers in deze hand.

jonwayne69 (17/15 10hands) reads dat die net gedubbeld was vs fish waar die de secondnuts had en een vrij std line innam.
      Had ook note op johnwayne dat het een topreg was, oogde ook als goede reg en zijn stats waren ook solid.
      Edit: johnwayne bette vrij groot uit in de spot waar hij/zij dus secondnuts had en overbette river ook.

3540hr 34/8(10hands) was de tablefish en speelde vrij loose.

Voor mij een vrij standaard spot maar was benieuwd wat de wat betere deepstack poker spelers van dit handje vinden.

Pre en flopbet lijken me standaard als iemand wat over sizings heeft tell me, wat nu call/raise/fold.
      Ja ik kan zelf stoven maar ben benieuwd naar ranges etc. van andere.

Poker Stars $300+$20 No Limit Hold'em Tournament - t15/t30 Blinds - 9 players - View hand 1389882
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

SB: t5943 198.10 BBs
      BB: t2423 80.77 BBs
      Hero (UTG): t4128 137.60 BBs
      UTG+1: t2342 78.07 BBs
      UTG+2: t5412 180.40 BBs
      MP1: t883 29.43 BBs
      MP2: t2955 98.50 BBs
      CO: t3589 119.63 BBs
      BTN: t8760 292 BBs

Pre Flop: (t45) Hero is UTG with K :heart: K :diamond:
      Hero raises to t90, 5 folds, BTN calls t90, 1 fold, BB calls t60

Flop: (t285) 9 :diamond: 3 :club: 4 :heart: (3 players)
      BB checks, Hero bets t170, BTN raises to t660, BB folds
  • 18 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Wat als het plan voor de hand call flop en op de turn verder kijken is?
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Yoghi
      Wat als het plan voor de hand call flop en op de turn verder kijken is?
      Hihi. Bedoel meer in de zin van wat te doen op Ax turns/blanks etc. omschrijf het beetje fout^^
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Bumpje :rolleyes:

@ Yoghi jij callt flop begrijp ik hieruit? Wat doe jij op non Ax turns als villian doorbarreld? (heb post even ge-edit kwam beetje fout over)
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Waarom is Ax zo'n slechte turn?
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Yoghi
      Waarom is Ax zo'n slechte turn?
      Omdat die een hoger pairtje maakt op de turn^^
      Flat jij flop dan? En if flat wat doe jij dan op Ax/nonAx turns?
    • Fabuleuss
      Fabuleuss
      Bronze
      Sowieso flat flop, nooit back raisen, isoleer je tegen 2p en sets wrs... Als hij aggressief genoeg is en dit zal wrs wel anders zou hij geen topreg zijn volgens jou... Gewoon downcallen dan, turn en river. Of er moest echt 4-card straight komen ofsoiets en hij gaat overbetten. Maar anders wrs gwn downcallen, je hand is te sterk om zomaar op te geven op turn of river...
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      BTN = johnwayne fwiw
      Andere villian in de hand fish.

Betwijfel al of flop flatten goed is maar wacht even op reactie van handjudge voordat ik reply geef^^
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Excuses voor de late beoordeling.

Hmm. Meestal zal een redelijke speler je hier enkel raisen met sets of met air.
      En ik weet niet of hij het hier vaak met air doet.

Flop callen en turn reevaluaten vind ik meestal wel gevaarlijk in zon situaties.
      Als je bv denkt dat villain heel vaak capable is om te 2ndbarrelen en je bent eigenlijk van plan de turn te folden heeft heft ook geen zin om de flop te callen.

Ik denk dat ik de flop wel alsnog call maar kvind dat sowieso wat lelijk want ik zie hem eigenlijk niet zomaar hier 1 keer raisen en dan opgeven.

Ofwel fold je de turn dus dan en dan is het geld op de flop verloren.
      Ofwel call je turn en river ook maar dan ga je veel geld verliezen tegen sets en de enige reden waarom een redleijke speler je hier zou gaan 3barrelen is omdat hij denkt dat je TT en JJ nog gaat folden. Gezien jullie niet veel history hebben lijkt het me raar dat hij dat hier zou proberen.

Vind het best moeilijk ook
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      gwn even een gedachte, weet niet of ze goed is.

Maar als dat een zeer goede reg is, dan weet hij toch ook dat de bb zelden een goede hand heeft geflopt op dit board en dat jij wss heel veel moet opgeven op zen raise gezien hij heel sterk repped 3way. Wat hij goed ziet aangezien je twijfelt om KK op te geven.

Dan dacht ik ook ng waarom zou je hier een set nu gaan raisen als je de fish ook ng kunt laten callen of laten spazzen.

Weet niet goed of ik daar ergens een punt heb, maar het lijkt me wel iets wat er in het hoofd van een goede reg zou kunnen omgaan?

Ik was hier mss aan het denken aan een A2 suited die een flushdraw kan hitten op de turn of een A5 of andere gutshots of openenders met potentieel op een goede turncard.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Jup I agree.
      Maar dan vraag ik me dus af hoevaak hij de turn gaat barrelen?
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
      Jup I agree.
      Maar dan vraag ik me dus af hoevaak hij de turn gaat barrelen?
      ik zou verwachten dat hij alles wat zijn hand sterker gaat maken gaat barrelen, buiten als hij er een flushdraw bij zou krijgen fzo, dan gaat hij prob vaker behind checken.

Maar hij moet toch beseffen dat als hij de flop 3 way raised en hij een call krijgt chaser zen range ook vrij duidelijk is? namelijk sets en JJ+ en als de turn een blank is dat hij die ook niet gaat folden want dan maakt de call op de flop no sence.

Denk dat ik op turn wel zou opletten en folden als hij ng eens bet op 5 6 7 of 2. Als hij turn zou behind checken denk ik dat ik de river c/c ga spelen op een blank omdat zelf betten prob weinig value heeft of vergis ik me? Omdat zen range vooral handen zijn die je beat hebben en de river gaan raisen ofwel gwn complete air waar hij nooit mee called.

denk ook dat als de turn een A is en hij die hit hij ook vaak begind gaat checken en die mss gaat valuebtten op de river.

Maar ik kan mezelf hier best aan het levelen zijn.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Nee ik ga volledig met je akkoord.

Ik denk ook dat call flop, fold turn, call river een goeie line is.

Ik denk ook wel dat hij met Ax een A op de turn zou checken en een A misschien net zal gebruiken door te bluffen omdat hij ons inderdaad vaak op TT+ zet.

Ironically zou een A dus misschien de enige kaart zijn waarop ik de turn nog graag eens call :P
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      mja ik denk dat je turn wel kan callen op een A Kobv Q J 10 9 8 en alles wat het board paired.

Mr op de A zou ik idd het meest happy zijn om ng eens te callen.

probleem is dat als je de flop called en daar denkt dat hij geen set kan reppen dat je het op de turn imo niet plots wel moet gaan denken. Dus denk dat je op elke kaart moet gaan callen die niet iets complete.

Mr ik heb ng nooit op dat niveau gespeeld.

dus ik zou denken call flop call turn op alles behalve low cards:D mr dan zit je met een kutbeslissing op de river als iets hit.

Dus is er iets te zeggen over shove blank turn? Want je hebt daar prob de max value gehaalt die je uit zen draws krijgt en het bespaart je een kutbeslissing op de river.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Soz voor mij late terug reactie. Net als Elias kijk ik niet vaak in dit forumgedeelte :rolleyes:

Nice discussie ontstaan (thx elias billclinton zeker goede gedachtegangen ook imo) en ben het er voor een deel mee eens. Zal even mijn eigen gedachtegang beschrijven.

Hmm. Meestal zal een redelijke speler je hier enkel raisen met sets of met air. En ik weet niet of hij het hier vaak met air doet.

Flop callen en turn reevaluaten vind ik meestal wel gevaarlijk in zon situaties. Als je bv denkt dat villain heel vaak capable is om te 2ndbarrelen en je bent eigenlijk van plan de turn te folden heeft heft ook geen zin om de flop te callen.

Gezien jullie niet veel history hebben lijkt het me raar dat hij dat hier zou proberen.

Vind dit eigenlijk de belangrijkste redenen waarom ik folde op de flop.

Maar als dat een zeer goede reg is, dan weet hij toch ook dat de bb zelden een goede hand heeft geflopt op dit board en dat jij wss heel veel moet opgeven op zen raise gezien hij heel sterk repped 3way. Wat hij goed ziet aangezien je twijfelt om KK op te geven.

True maar het cruciale punt is dat villian nog niet weet of ik capabel om KK op te geven en zelfs slechtere mediocore hands.

Dan dacht ik ook ng waarom zou je hier een set nu gaan raisen als je de fish ook ng kunt laten callen of laten spazzen.

Niet mee eens. Je ziet zo diep dat ook een goede reg weet dat hij ergens een 'pot moet gaan bouwen'. Slowplayen in deepstacked is niet per definitie altijd geld verbranden maar vaak wel. Je wel het liefste alle chips naar het midden obv.

Ik heb dus op de flop gefold zal even opsommen waarom buiten de punten van elias om:

- Ik zie villian hier gewoon niet raisen met minder dan KK. In ieder geval niet vaak ik denk dat % made hands stuk groter is dan percentage drawing hands. ( door diepte spel, posities+vis) Hij kan hier ook vrijwel niet bluffen omdat villian niet weet wat first2act gaat doen.
      - Gunstige kant van variance opzoeken in een mtt omdat ik denk dat het longterm niet heel veel uitmaakt of je hier fold of called. (zeker als er mindere spelers aan tafel zitten).
      - Ik heb hier geen historie/specifieke reads op villian.

Dunno of elias/andere het hier mee eens zijn?
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ja ik begrijp jou gedachten erachter ook. Mr in een 320 dollar bi ga je er dan niet vanuit dat de meeste spelers degelijk zijn?

Nuja zoals ik al zei kan ik me hier levelen door te denken dat hij hier niet vaak een set raised.

Hij kan even goed en mss zelfs vaker jou redenering maken waarbij hij denkt ik raise flop omdat als ik turn raise dat te sterk overkomt.

Ik zou hier prob met een set toch gwn callen omdat het lijkt alsof ik 910 zou kunnen hebben of andere 9x en daar zou je me vanaf kunnen barrelen op de turn en zo hou ik ng wat air in je range. En als de fish je bet called en jij hebt air dan zal ik met men set ng wel value halen bij de fish.

Mr ik vind jou redenering om de flop te folden en betere spot te zoeken ook goed want is zon way ahead way behind situation.

En idd je hebt geen reads.

Ik zou hier wss call flop call turn en shove riverbet spelen met een set. Zo geef ik ook de fish de kans zen 9x of TT+ erover te shoven. Dus daarom dat ik de line van de reg niet zo goed begrijp.

Mr hij kan even goed denken, utg open, cbet in een 3 way pot, die heeft een overpair, raise it want prob kan hij het niet folden.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillClinton
      Ja ik begrijp jou gedachten erachter ook. Mr in een 320 dollar bi ga je er dan niet vanuit dat de meeste spelers degelijk zijn?

Nuja zoals ik al zei kan ik me hier levelen door te denken dat hij hier niet vaak een set raised.

Hij kan even goed en mss zelfs vaker jou redenering maken waarbij hij denkt ik raise flop omdat als ik turn raise dat te sterk overkomt.

Ik zou hier prob met een set toch gwn callen omdat het lijkt alsof ik 910 zou kunnen hebben of andere 9x en daar zou je me vanaf kunnen barrelen op de turn en zo hou ik ng wat air in je range. En als de fish je bet called en jij hebt air dan zal ik met men set ng wel value halen bij de fish.

Mr ik vind jou redenering om de flop te folden en betere spot te zoeken ook goed want is zon way ahead way behind situation.

En idd je hebt geen reads.

Ik zou hier wss call flop call turn en shove riverbet spelen met een set. Zo geef ik ook de fish de kans zen 9x of TT+ erover te shoven. Dus daarom dat ik de line van de reg niet zo goed begrijp.

Mr hij kan even goed denken, utg open, cbet in een 3 way pot, die heeft een overpair, raise it want prob kan hij het niet folden.
      Mwah heb zeker niet als std aanname dat meeste spelers degelijk zijn, al was dit een vrij sterk veld.

Ik vind set raisen hier btw zeker niet slecht en wellicht zelfs beste aangezien je zo diep zit. Vis fold top pair b.v. toch nooit en je bouwt een nice pot vs mij.

Edit nice dat je zo in discussie mengt btw zouden meer members moeten doen^^
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Stel dat het een lagere bi is, raise je dan ook op de flop? Want daar zie je in vroege fase als je deep zit echt de raarste spazzes. Lagere bi bedoel ik like 10 tot 55 dollar. Want dan kan ik er ook direct een leak uithalen:D . Want daar maak ik ook telken zo een redenering.

Ik call tot river en shove dan want hij fold zen kk toch nooit en ik kan eventueel speler achter me erin houden.

Ja discussieer graag over zon handen, speel de limiet zelf niet, mr helpt me wss wel beter worden.

Stel dat in deze hand hij weet dat jij een goede speler bent en je kk durft folden, dan heeft het toch weinig nut een set te raisen op de flop? En dan maakt het het een goede spot om te raisen?
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Kan ik niet precies zeggen billclinton. Want is in elke situatie anders.
      Nu zit je super diep + met goede reg etc. Dus situatie kan je niet echt in vacuüm bekijken imo.

Het verschilt ook heel erg per speler, tegen sommige is flop callen beter andere flop raisen. Dit hangt wel af van tendency's. Als je ondiep zit call ik vrijwel altijd flop.

En indeed discussiëren over handen is altijd goed voor je game^^

Stel dat in deze hand hij weet dat jij een goede speler bent en je kk durft folden, dan heeft het toch weinig nut een set te raisen op de flop? En dan maakt het het een goede spot om te raisen?

Mee eens. Alhoewel de vis b.v. nooit TP fold. Denk niet dat villian zoveel reads op mij heeft in die stage en zeker niet dat ik hier ooit capabel ben om KK fold, maybe JJ/TT oid maar denk dat villian dat ook niet heeft als std aannamen. (Anders is een set raisen hier weer minder goed etc.)