Bubble KK

• stevenm1988
      stevenm1988
      Bronze
      hey,
      dit is een sit&go (1dollar) van 10 man en de eerste 3 worden betaald. Had ik deze hand gewoon moeten folden na een raise en een reraise?
      (ik vind trouwens geen handconverter voor everest)

Spelgebruik: Echt Geld
      Toernooitafel: Putana-39
      Speltype: Hold'em
      Ante: 25
      Blinds: 150/300
      Stakes: 300/300

Zitplaats arrangement:
      batilixme is op zitplaats 2 met 3180.
      Muskienr1 is op zitplaats 7 met 1520.
      bobo14 is op zitplaats 9 met 2585.
      Steven1988 is op zitplaats 10 met 2715.

batilixme plaatst een ante van 25.
      Muskienr1 plaatst een ante van 25.
      bobo14 plaatst een ante van 25.
      Steven1988 plaatst een ante van 25.

Blinds plaatsen:

De knop is bij zitplaats 7.
      bobo14 plaatst de small blind van 150.
      Steven1988 plaatst de big blind van 300.

Deel de pocketkaarten uit:

batilixme: -- --
      Muskienr1: -- --
      bobo14: -- --
      Steven1988: Kc Kh

Pre-flop:
      batilixme folds.
      Muskienr1 verhoogt 1150.
      bobo14 verhoogt 2410.
      Steven1988 verhoogt 2390.
      Muskienr1 folds.

Flop (8h 9d Qh 2d 5d):
      Steven1988 zegt "lol"

Onthulling:
      bobo14 vertoont 7d Ad.
      bobo14 heeft 2d 5d 7d 9d Ad: Flush
      Steven1988 vertoont Kc Kh.
      Steven1988 heeft 8h 9d Qh Kc Kh: Paar

Pot Samenvatting:
      130 is terug gegeven aan Steven1988 (uncalled).
      Totale pot: 6370
      bobo14 wint 6370.
      Er is geen huisaandeel voor deze ronde.
  • 7 antwoorden
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Hey,

Om even terug te komen op jou vraag.
      Normaal gesproken fold je heel uitzonderlijk maar koning koning.
      Toch vind ik dat je hier had kunnen folden. Zal je uitleggen waarom ik dit vind: De 1e 3 krijgen betaald, De shortstacked raised, Daarna word er gereraised, en jij reraised hem weer, deze re raise betekend dat jij de shortstacked uit de pot drukt(Hij was zo goed als pot commited).
      Wanneer je in die positie had gefold, zal de shortstacked de 400 fiches die hij na de re raise overhoud natuurlijk niet folden(doet hij dit wel zal hij de beurt erop toch all in moeten gaan omdat hij nog maar 1 BB over heeft.

Wanneer de shortstacked daadwerkelijk de hand had gewonnen van de reraiser, had deze nog maar 1000 fiches over gehad, en had je dan weer een shortstacked gehad, die 2 BB over heeft.

Toch kan ik niet zeggen dat je deze hand verkeerd hebt gespeelt, want KK is natuurlijk de 2 na beste hand om preflop te krijgen. Jammer dat je geen geluk krijgt met de kaarten.

Voor de Volgende keer het advies natuurlijk KK niet te folden. Maar wanneer je een daadwerkelijk situatie krijgt waarin je een shortstacked hebt, en hij raised, iemand achter hem re raised hem, en je krijgt geen fold equity van deze re raiser laat hem de shortstacker er maar uitwerken.

Wanneer de re raiser een daadwerkelijk grote stack heeft en jij t.o.v. zijn re raise een grote all in re raise kunt maken(squeeze play) zul je dit met KK wel moeten doen.

M.v.g.
      Danny
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

Dit is een hele lastige situatie. Goede post overigens Sharkking89. ;)

Het enige wat nog ontbreekt is dat hij wanneer, hij de hand wint, een huge chiplead heeft en hierdoor de eerste plaats vrij zeker is (niks is 100% zeker in poker maargoed, de kans is vrij groot)

Daarom vind ik de read die je hebt op de reraiser erg van belang. Met welke range handen zou hij hier reraisen? Natuurlijk kun je nog steeds verliezen wanneer je favoriet bent en helaas gebeurde dat ook in deze hand, maar wanneer je zwaar favoriet bent, zou ik hier KK niet folden. Dit met betrekking tot bovenstaande. De verschillen in prijzengeld tussen de plaats 3 en 1 is erg groot.

Wanneer de reraiser erg tight speelt en alleen reraist met een goede hand, dan is folden inderdaad een optie. Je weet dan immers dat de kans groot is dat de reraiser een edge heeft over de shortstack en je dus zo goed als zeker ITM zit.
      In deze situatie is folden denk ik +EV.

Maar nogmaals, dit blijft erg lastig en je hebt hiervoor een programma nodig die uitgebreider is dan de ICM trainer en ik heb deze niet op dit moment. Wellicht iemand anders?
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharp80
      hoi,

Dit is een hele lastige situatie. Goede post overigens Sharkking89. ;)

Danku,
      Meestal speel ik op de Bubble bijna elke hand zoals ik deze ook heb uitgelegd. Soms wil het nog wel eens zijn dat ik bijvoorbeeld met een middelmatige hand de all in call, in de hoop dat er achter mij(pot odds) ook nog daadwerkelijk 1 iemand callt, om dan de pot uit te checken. Met zijn 2-en maak je natuurlijk meer kans om de all-in'er eruit te werken. Natuurlijk hoop je dan dat degene die callt ook een big stack is want die hoeft meestal niet noodzakelijk de pot te winnen. Wanneer een shortstacked callt kan het maar zo zijn, dat als hij de flop hit gewoon all in drukt en ben je je geld zowiezo kwijt(dat moet je dan maar op de koop toenemen)

M.v.g.
      Danny
    • stevenm1988
      stevenm1988
      Bronze
      ok bedankt allebij. Nu weet ik eigenlijk nog niet wat de juiste actie was.
      Ik had geen read op de tegenstander door dat ik op meerdere tafels aan het spelen was. Ik was wel vrij zeker dat ik de beste hand had. Iedereen zijn range in dat stadium is vrij breed.

grtz
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ben niet echt een expert maar ik zie echt niet hoe je hier KK kunt folden. Ze kunnen dit met zoveel handen doen..
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Steven,

Het is idd niet raar om met KK te callen, en dat is ook de juiste actie.
      Maar in het kader van in het geld proberen te komen had je daadwerkelijk kunnen folden. Maar goed KK is lastig te folden ;)
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Je speelt toch om te winnen? Met KK win je deze hand waarschijnlijk en vergroot je je kansen heeeeel veel om te winnen.