NL5 - Blindbattle vs 3-better

• olram6
      olram6
      Bronze
      Volgende hand is een blindbattle.

Preflop
      Ik zit op de smallblind en heb AT. Iedereen fold dus ik besluit een steal te maken naar 0.15 cent. Ik weet sommige zeggen juist dat je moet raisen naar 0.20 cent. Maar omdat ik veel steal in de blinds vind ik het prettig naar 0.15 cent te stealen. Tegenstander maakt een 3-bet. In zijn stats is te zien dat die 27.3 % stealt over 29 handen. Dit is naar mijn mening (denk van iedereen wel) veelste groot. Dus ik maak een 4-bet bluf light en tegenstander flatcalled.

De flop
      De flop is QK3 rainbow. En ik ga hier denk ik de fout in. Mijn idee van de hand was 4-betbluffen, en ik denk dat ik eigenlijk de hand moet opgeven en check te spelen. In ieder geval ik maak een halve pot size c-bet en hij called. Waarop een 8 komt en het board nog steeds droog blijft. Ik besluit te gaan checken en tegenstander maakt een bet, niet groot maar toch fold ik. Als ik zo over de hand nadenk had ik misschien een blockbet kunnen plaatsen op de turn van ong. 1 dollar omdat ik ook nog een gutshot heb. In ieder geval heb ik vele vragen over deze hand.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

€0.02/€0.05 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      6.05
      4.00
      3.69
      2.07
      9.07
      6.57
      8.65

Preflop: Hero is SB with A, T.
      5 folds, Hero raises to €0.15, BB raises to €0.40, Hero raises to €1.22, BB calls €0.80.

Flop: (€2.4) K, 3, Q (2 players)
      Hero bets €1.35, BB calls €1.35.

Turn: (€5.1) 8 (2 players)
      Hero checks, BB bets €2.05, Hero folds, BB gets uncalled bet back.

Final Pot: $5.1.
  • 4 antwoorden
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      Ik vind dat de 4bet bluff preflop wel kan maar enkel als je goede reads/stats hebt, wat ik dus betwijfel als je nog maar 29 hands met hem hebt gespeeld; Ik zou dus folden op zijn reraise.

Zijn steal% vind ik persoonlijk niet te hoog, vanaf de CO&BU is het echt geen uitzondering dat spelers +30% gaan openen. Maar eigenlijk is dit niet echt van belang in deze spot wat zijn steal% is, belangrijker is wat zijn resteal% en fold to resteal% is. Maar daarvoor is deze sample van 29 handen veel te klein om er iets zinnigs over te zeggen.

Op de turn 1$ blockbetten omdat je een gutshot hebt lijkt me niet echt een winstgevende strategy te zijn.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      $1 in een pot van $5 geeft je alsnog niet voldoende odds om winstgevend te drawen. Daarbij komt dat BB er in deze 4bet pot zeker overheen gaat als je zo'n zwak betje maakt op de turn en dan moet je wel folden. 27.3% steal is niet veel, ik zit zelf rond de 22 maar wil naar de 30-35. Maar je moet hier idd naar de resteal stat kijken.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ik denk dat je op NL5 niet echt hoeft te 4betbluffen omdat mensen teveel callen. Als je besluit het wel te doen zorg dan dat je voldoende sample hebt op mensen en meer dan 29 handen maar eerder paar 100 handen. Verder heb je mensen die vaak 3betten maar niet vaak folden op 4bets. Dus je moet dus sample hebben om te kunnen vaststellen dat ze vaker dan ~50% folden op 4bets.

As played is flop wss een c/f omdat die K en Q zijn flatrange enorm hard raakt. Als hij bluffy/maniacal is wil hij je mssn zelfs nog floaten om je te bluffen op de turn dus denk dat je met een bet alleen 99-JJ laat folden en de rest van zijn range laat callen.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RicoW
      Ik denk dat je op NL5 niet echt hoeft te 4betbluffen omdat mensen teveel callen. Als je besluit het wel te doen zorg dan dat je voldoende sample hebt op mensen en meer dan 29 handen maar eerder paar 100 handen. Verder heb je mensen die vaak 3betten maar niet vaak folden op 4bets. Dus je moet dus sample hebben om te kunnen vaststellen dat ze vaker dan ~50% folden op 4bets.

As played is flop wss een c/f omdat die K en Q zijn flatrange enorm hard raakt. Als hij bluffy/maniacal is wil hij je mssn zelfs nog floaten om je te bluffen op de turn dus denk dat je met een bet alleen 99-JJ laat folden en de rest van zijn range laat callen.
      +1. Je sample is te klein voor een bluf4-bet, daarnaast mag je ook veel kleiner 4-betten (met je sterke handen en blufs), de standaardsizing is 2.5x de 3-bet. Zo commit je jezelf niet met een hand als AT en geef je jouw tegenstander nog het idee dat hij foldequity heeft. ;)

As played check/fold flop, dit board hit je tegenstanders range enorm hard zoals RicoW al zei; QQ, KK, AK, AA, niks gaat hier folden.