regged aces in SB problemen

• karatsj
      karatsj
      Bronze
      hallo ik wil het in dit geval over cashgames hebben. De situatie is wanneer iedereen foldt tot aan de SB waar jij zit. Waneer deze reg aces hier suited zijn raise ik praktisch altijd maar wanneer ze offsuit zijn zit ik nog met vragen. Ik foldt in bijna 95 procent van de gevallen offsuit reged aces in de sb omdat ze naar mijn mening niet zo goed spelen hier in cash maar ik vraag me af of dit toch niet te tight is. Openlimpe ben ik algemeen tegen omdat je bij een raise uit de BB voor problemen staat en bij check BB kan je helemaal geen ranges beginnen te vormen.

Enige feedback van cashgamers hierover?
  • 8 antwoorden
    • Varune
      Varune
      Bronze
      Ligt ook een groot deel aan villian denk ik, als hij vaak callt dan zou ik wat minder met Ax offsuited gaan raisen en meer met dikke azen omdat postflop het heel kut speelt als je mist met Ax. Suited eigenlijk hetzelfde verhaal.
      Tegen tighte spelers kun je vaak elke aas wel raisen, dan pak je heel vaak de blinds gewoon op.

Verder is het idd uit den boze om te Completen van de SB, zo heb je totaal geen reads en geef je hem gewoon een gratis flop met bijvoorbeeld 72o die anders sowieso had gefold en nu misschien wel QUADS flopt. :tongue:
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Als iedereen foldt tot aan de small blind en jij hebt in de SB Axo, vind ik dit een prima gelegenheid om te stealen. Als de BB reraiset is dit een easy fold, tenzij je merkt dat een bepaalde speler dit standaard doet tegen jou.

Stel je wordt gecalld door de BB, dan cbet ik op de flop nog steeds iets tussen 1/2 à 2/3 pot. Meestal zal villain hier folden.

Met een draw zal hij meestal enkel callen, dan speel ik de hand verder met check/fold, tenzij mijn hand nog zou verbeteren. En met sterkere handen zal hij waarschijnlijk reraisen. Als je dan niks gehit hebt, is dit ook een easy fold.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      waarom mag je nooit completen uit de SB.
      als ik tegen een station fish zit dan complete ik elke hand behalve handen die ik voor value raise.
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      thx voor al de antwoorden en marcel zoals varune reeds zei lijkt mij het probleem hierbij dat de flop bv. A 7 2 kan zijn terwijl je de sb gecomplete hebt met A4 ofzo. Villain kan in dit geval 72 hebben, je kan geen enkele combinatie uitsluiten als je niet geraisd hebt.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      als het een fish is kun je zoiezo geen enkele hand uitsluiten, dus dit is gewoon complete onzin.
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      ok no problem ieder zijn eigen speelwijze maar vindt het maar kort door de bocht om de fish elke mogelijke combinatie in handen te geven. Daarbij er zijn ook veel verschillende gradatie fish en niet eke daarvan speelt elke hand.
    • 20Shocker88
      20Shocker88
      Bronze
      Denk als je op stars speelt dat je idd wel de sb moet openen als rest fold.
      Gewoon onneuzel tight daar en ze folden heel veel bets daar tot op nl25.
      Europese sites beetje anders veel callingstations daar.
      Als je denkt dat ze toch spelen kan je limpen maar dan moet je zeker zijn dat je postflop spel een beetje goed is.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      als je niet heel erg multitablet zit er veel meer value in om gewoon heel veel handen tegen fishes te completen die je niet wilt raisen.
      fishes hebben de tendentie om makkelijk broke te gaan. jij bent vaak degene die bepaalt hoeveel geld erin gaat aangezien ik het hier heb over stations.

als jij dus vanuit de sb complete tegen een complete station is dit denk ik meer +ev dan gewoon maar elke random hand te folden.

natuurlijk zijn er gradaties, maar het is echt onzinnig om op low limits alles maar te folden uit de sb.