Nl 4 - QQ

• charisdegeus
      charisdegeus
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      CO:
      $4,07
      Hero:
      $6,61

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with Q:heart: , Q:spade:
      3 folds, CO raises to $0,16, Hero raises to $0,48, 2 folds, CO calls $0,32.

Flop: ($1,02) J:club: , 5:heart: , 2:spade: (2 players)
      CO bets $0,8, Hero raises to $6,13 (All-In), CO raises to $3,59 (All-In).

Turn: ($10,74) A:club:
      River: ($10,74) 7:heart: (2 players)

Final Pot: $10,74

Results follow (highlight to see):
      CO shows one pair koningen (Kh Kd)
      Hero shows one pair vrouwen (Qh Qs)

CO wins with one pair koningen (Kh Kd)
      Hero wins with one pair vrouwen (Qh Qs)

Na zijn 'donkbet' op de flop en kijkend naar zijn stack die die dan nog behind heeft, besluit ik op de flop direct te pushen, omdat het er anders op de turn sowieso ingaat en ik hem niet nog een extra kaart wil geven.

Na zijn raise in LP is zijn range nog vrij breed. Na de call op mijn 3 bet wordt deze range al kleiner. Van AA / KK / (AK) verwacht ik op mijn 3 bet vaak nog een 4 bet, dus enige hand waar ik op de flop voor mijn gevoel beat door ben is JJ. Handen als 1010 , 99 zie ik hier mensen op deze limieten ook nog schuiven, dus ik besluit niet te callen, maar direct te pushen.

Goed gespeeld, of beter c/c flop en turn herevalueren?
  • 6 antwoorden
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ik vraag mij af wat zijn donk range zou zijn op dit board? Wss vaak bluffs die AK willen bluffen oid. Ik denk daarom dat je met een raise alle air weghaalt, maar ook alle Jx handen wegchased. Voor de rest stel dat hij donkt met sets en overpairs (wat hij dus wel doet). Callen die overpairs jou shove.

Je isoleert jezelf dus tegen beter met een shove en een call op de flop is beter.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop is prima.

Op de flop is raisen inderdaad isoleren tegen beter. Het is een 3-betpot tegen een tighte tegenstander met een lage WTS, die zal hier altijd wel sterke handen hebben (denk TT+/AK).

Eigenlijk beat je vrij weinig, AA, KK en JJ heeft je beat, je beat alleen een "bluf" als AK/AQ en daarnaast nog AJ.

Een call op de flop vind ik dus sowieso beter dan een raise, al kan je ook serieus overwegen om te folden op zijn flop donkbet omdat je zo weinig beat. Dat is echter moeilijk te beoordelen zonder je tegenstander handen hebben te zien spelen. :)
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      fold op een donk vind ik eerlijk gezegd vrij weak...
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RicoW
      fold op een donk vind ik eerlijk gezegd vrij weak...
      True, maar echt raar vind ik 't niet. Het is NL4 he, hoe vaak gaat een 12/8 speler met een WTS van 20 OOP een 3-bet flatten om vervolgens de flop zo groot te donken? Het board is gortdroog dus er is geen reden voor hem om te donken, maar dat is weer zo'n situatie waar je jezelf flink kan levelen.

Een call op de flop vind ik hier ook wel de meest gebruikelijke optie, maar ik zou hier nog eerder folden dan shoven op deze flop tegen deze villain.
    • charisdegeus
      charisdegeus
      Bronze
      dank voor de feedback!

maar wat doe ik in dit geval na een call op de flop en een blanc op de turn? (dus niet zoals nu de 'A'). Ga ik dan alsnog broke, of is een fold dan prima?
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Dan is het hoogstwaarschijnlijk een fold, of villain zou 1bb moeten betten ofzo. :P

In een 3-betpot zal hij niet gauw secondbarrelen als bluf, of met slechtere handen voor value. Het enige wat je beat is AJ eigenlijk, en die speelt zo'n passieve tegenstander niet zo agressief. ;)