$25 AKo, short met rare line andere short

• pvdheuvel
      pvdheuvel
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $200(BB) Boss
      SB ($3,457)
      BB ($4,539)
      UTG ($4,765)
      UTG+1 ($12,716)
      UTG+2 ($3,570)
      MP1 ($5,551)
      Hero ($4,311)
      BTN ($3,117)

Dealt to Hero A:club: K:diamond:

fold, fold, fold, fold, Hero raises to $700, fold, SB calls $600, fold

FLOP ($1,600) 8:diamond: 9:spade: 6:diamond:

SB checks, ...
  • 5 antwoorden
    • pvdheuvel
      pvdheuvel
      Bronze
      stats 34/4/0.8 op 50 handen btw.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pvdheuvel
      stats 34/4/0.8 op 50 handen btw.
      Jwrm raise je zo groot?

Vervelend board want dat hit hij erg vaak imo. Dus denk dat ik hier gwn c/f speel.
    • SandZ
      SandZ
      Bronze
      Open kleiner inderdaad, ik open zelf maximaal 500 hier, maar vaker 430 o.i.d. Reden hiervoor is dat je:
      1. Goedkoper kunt stelen
      2. Resteals induced van zwakkere handen en andere handen die je beat
      3. Je de pot niet zo groot maakt dat je moelijk postflop kunt cbetten

Verder snap ik niet zo goed wat we vreemd vinden aan de line van villain, tot nu toe lijkt het op een vis die z'n blinds te licht defend en ik ben het niet helemaal met BillClinton eens dat hij hier heel vaak hit. Ik zet villain eerder op ATs+, AJ/AQ, JT(s)+ en pairtjes.

As played denk ik dat ik hier check omdat we niet echt een lekker betsize kunnen maken waarmee we kunnen folden op een shove van villian. Enige bet die ik zou kunnen bedenken is een wtf-betje van 350 ofzo, maar als het inderdaad een lichte defender is weet je dan nog niets omdat hij dit met waarschijnlijk elke hit, T, draw en 2 overs gaat callen.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door SandZ
      Open kleiner inderdaad, ik open zelf maximaal 500 hier, maar vaker 430 o.i.d. Reden hiervoor is dat je:
      1. Goedkoper kunt stelen
      2. Resteals induced van zwakkere handen en andere handen die je beat
      3. Je de pot niet zo groot maakt dat je moelijk postflop kunt cbetten

Verder snap ik niet zo goed wat we vreemd vinden aan de line van villain, tot nu toe lijkt het op een vis die z'n blinds te licht defend en ik ben het niet helemaal met BillClinton eens dat hij hier heel vaak hit. Ik zet villain eerder op ATs+, AJ/AQ, JT(s)+ en pairtjes.

As played denk ik dat ik hier check omdat we niet echt een lekker betsize kunnen maken waarmee we kunnen folden op een shove van villian. Enige bet die ik zou kunnen bedenken is een wtf-betje van 350 ofzo, maar als het inderdaad een lichte defender is weet je dan nog niets omdat hij dit met waarschijnlijk elke hit, T, draw en 2 overs gaat callen.
      Als je denkt dat hij hier niet vaak hit en hij 10x draw en elke 2 over gaat callen dan kan je toch cbetten vr value? Ik denk gwn dat hij geen enkel pp fold hier op cbet evenals 9x 8x 6x En een range van 34 procent zit heus wat meer in dan de range die jij geeft waarmee hij defend. Mr kan zijn dat hij het tighter doet oop, mr gezien het een fish is denk ik het niet.

Mr nu ik dat allemaal bekijk denk ik dat je mss zelfs vr value kan cbetten als hij gwn zen overs en draws ook callen omdat je toch pos hebt op villain.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik ben akkoord dat als de stacksizes onder de 40bb vallen het prettiger is om klein te cbetten. Iets als 2-2.2bb.

Wat je hier goed moet beseffen is dat je nog 22bb hebt preflop.
      Dit is een stacksize waarmee je jezelf al redelijk commit op het moment dat je gaat openraisen.

Zeker met een hand als AKo is mn plan dan eigenlijk al om bijna nooit meer op tte geven op de flop. Ofwel heb ik namelijk top pair ofwel heb ik overcards wat me nog prima equity heeft.

Hier komt er echter een heel lelijke flop aan. Dit omdat heel wat handen in villains range nu meer equity op je hebben.

Ik denk dat je sowieso wel een cbet moet plaatsen. Villain zal gewoon te vaak moeten folden en het lijkt me beter om te valuebetten dan om je hand passief verder te spelen. Probleem dat ik hier mee heb is dat je jezelf wel redelijk gaat commiten dan, zeker door de grote preflop openraise.

Ik zou hier 650 cbetten en afwachten. Ik denk echter dat een check behind ook niet heel slecht is.