ICM trainer

• 5 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi,

Je moet icm trainer niet zien als een soort magisch programma dat je altijd de juiste actie laat maken. Het is een programma dat je leert hoe het equilibrium is. Het equilibrium is de push/fold-balans van een tafel. Dat betekent kortweg dat het de vraag stelt wat beter is, pushen of folden, gegeven de callingranges van je tegenstanders, die op hun beurt perfect zijn, zolang jij de perfecte pushranges aan houdt.

Het is dus hartstikke nuttig materiaal, immers, als je het equilibrium goed kent, en je weet, die spelers achter me, die callen wel een stuk looser, dan kun je dus wat tighter pushen dan je geleerd hebt uit de icmtrainer. Vice versa, als je tegenstander looser callen dan eigenlijk slim is, dan weet je dat je je range wat kunt openen en wat meer kunt pushen.

Het is dus een papieren werkelijkheid, maar wel 1 die zeer nuttig is om goed te kennen/doorhebben. Je kunt namelijk vanuit die defaultpositie telkens afleiden hoe je moet spelen, gegeven bepaalde reads die je op je tegenstanders hebt.

Een 100% score is echter overdreven. Sommige situaties zijn gewoon erg ingewikkeld, en als je aan tafel ook maar een klein beetje een read hebt, maakt dat toch al het verschil tussen push of fold.

Het is misschien vergelijkbaar met abstracte handel (aandelenhandel, of effectenhandel, etc.). Als je dat wilt gaan doen, heb je een strategie nodig. Bij het opstellen van de strategie ga je uit van een neutrale situatie, en zoek je naar bepaalde indicatoren die erop wijzen dat een koers naar boven of naar beneden gaat. Je weet bijvoorbeeld dat als een koers eerst naar boven gaat met 50 punten, en daarna naar beneden met 20 punten, dat grote handelaars op dat punt vaak geneigd zijn te kopen, en dat de koers weer retraced en terug naar boven zal gaan. Dat is de papieren werkelijkheid, in de echte werkelijkheid heb je echter ook variabelen, de CEO is een mafketel, of het bedrijf brengt een nieuw product op de markt. Misschien kan USA overheid niet tot een akkoord komen en stevent ze op een faillissement. Bij het opstellen van een strategie kun je daar geen rekening mee houden, op het moment van handelen kan dat echter wel van grote invloed zijn op je beslissing.

Het is dus belangrijk de strategie van de papieren werkelijkheid goed door te hebben, maar doorslaggevend is het niet voor welke beslissing je uiteindelijk maakt in de echte werkelijkheid.

Het gaat dan dus ook niet om een bepaalde score, en een perfecte score is weliswaar wenselijk, het is absoluut geen voorwaarde, en absoluut niet nodig, om een winstgevende speelstijl te ontwikkelen. Het is dus ontzettend nuttig om goed te zijn met de icmtrainer, maar de score hoef je niet teveel aan op te hangen, dan onderschat je de variabelen waarmee je in een sng te maken hebt. Misschien heb je aan deze thread nog iets, waarin ik uitleg hoe push/fold beslissingen werken, oftewel, wat de logische redenering is die maakt dat we uberhaupt doen wat de icm trainer zegt dat we moeten doen onder de gegeven omstandigheden, en waarin ik uitleg hoe ICM precies werkt.
    • 20Shocker88
      20Shocker88
      Bronze
      Dank je zal je link wel even goed doorlezen.
      Ok heb de link gelezen en idd wel wat van opgestoken.
      Ik ramde in veel plekken vanaf SB any two en ook heel wijd in BU maar zoals ik ook al verder las kan het soms ook wel is voordeliger zijn om toch maar te folden inplaats van alles te proberen stelen in positie met nog een 10 - 13 bb stack.
      Die berekenings wil ik me later ook nog wat dieper in gaan verdiepen trouwens.
      Nu ff een sessie spelen.
      Hopen dat het beter gaat dan gisteren en niet weer elke flip verlies lol.
      Want dan heb je ook niks aan ICM :D
    • GaitieBoy
      GaitieBoy
      Bronze
      20shocker88

Misschien moet je is wat meer zekerheid inbouwen en niet bij iedere flipcoin je stack op het spel zetten.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Als je bij de videosectie even zoekt op ICM kan je behoorlijk wat nuttige video's vinden :)
    • 20Shocker88
      20Shocker88
      Bronze
      Noem met AA KK en AK callen niet echt coinflip spots gaitie.
      Zit elke keer wel redelijk goed tot aan de laatste 13 in een 45 man.
      Heb me handen gereviewd en blijken idd 8 van de 10 spellen beats te zijn.
      lijkt mij niet echt te verhelpen.
      AA folden met 10 tot 20 man left?
      Lijkt me niet echt fijn wel?
      Heb Idd na wat nicks zei ook meer verdiept in stacksizes, en wat ik er echt mee kan winnen als ik op dat moment push of call.
      Zal ff een redelijk sample spelen dan laat ik weer ff meer horen ok?
      Eerste 65 zijn al een feit.
      Maar zitten gewoon veel te veel keyhanden in waar ik 80 20 voorsta en gewoon
      verlies.

Editted haha as we speak krijg KK in sb push met 11bb left BB called AA.
      Bam weg stack hij had 13 bb:P