Nl 10 - K10

• charisdegeus
      charisdegeus
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $10
      BU:
      $10,86

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with K:spade: , T:diamond:
      5 folds, Hero raises to $0,30, BU calls $0,30, 2 folds.

Flop: ($0,75) T:club: , 8:heart: , 6:club: (2 players)
      Hero bets $0,4, BU calls $0,40.

Turn: ($1,55) 9:spade: (2 players)
      Hero checks, BU bets $0,77, Hero calls $0,77.

River: ($3,09) 7:spade: (2 players)
      Hero checks, BU bets $2,31, Hero folds.

Final Pot: $5,40

Los van het feit dat ik deze hand zelf op de flop niet optimaal speel (bet op flop moet groter), ben ik wel benieuwd naar het spel op de turn en river. Op de turn maakt villian een halve potsize bet, en ik besluit te callen. Is dit al een slechte call? Na mijn PF raise denk ik dat de 7 nauwelijks deel uitmaakt van zijn range (misschien 77? of 78 suited oid, ook al zou die laatste een slechte call van hem zijn PF).

Op de river complete de straight en bet villian ongeveer 3/4 pot uit. Ik besluit te folden, omdat ik er hoogstens een split pot uit kan halen, maar villian ook prima een Jx kan showen.

Hoe speel je een dergelijke hand optimaal?
  • 3 antwoorden
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      Als je kijk naar zijn VPIP dan zie je dat die 45 is (over een kleine sample weliswaar, maar in combinatie met een PFR van 0 kun je toch wel zien dat het een loose fish is.
      7x zal zeker wel in zijn range zitten, maar ook nog vele andere handen.
      De flop bet ik iets groter en als hij enkel called dan ga ik de turn ook nog eens betten.
      Die 9 op de turn is wel een vrij vervelende kaart maar ik zou nog eens betten ongeveer 1/2 pot, als hij raised fold ik.
      Op de river lijkt het mij het beste om check/fold te spelen
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Denk dat je beter flop: bet/fold, turn: bet/fold en river: check/fold kan spelen dan de line die je nu aanneemt.

Dit omdat als je bet op de turn je nog slechtere handen laat betalen en je hem niet de kans geeft je van je hand af te zetten door turn en river te barrelen. Door de turn c/c te laten spelen geef je hem de kans alle slechtere handen behind te checken en alle betere handen jou te laten betalen.

Verder flop bet ik iets van $0,6 want je wilt niet dat mensen hun handsterkte kunnen aflezen van je betsize.

Turnbet dan iets tussen de 1/2 en 2/3 pot.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RicoW
      Denk dat je beter flop: bet/fold, turn: bet/fold en river: check/fold kan spelen dan de line die je nu aanneemt.

Dit omdat als je bet op de turn je nog slechtere handen laat betalen en je hem niet de kans geeft je van je hand af te zetten door turn en river te barrelen. Door de turn c/c te laten spelen geef je hem de kans alle slechtere handen behind te checken en alle betere handen jou te laten betalen.

Verder flop bet ik iets van $0,6 want je wilt niet dat mensen hun handsterkte kunnen aflezen van je betsize.
      Mee eens. :) Wat je op de turn en river doet is een beetje afhankelijk van de kaart, maar op zo'n drawy board kan je tegen zo'n vis beter zelf betten voor value uit zijn draws dan checken en hem freecards laten nemen/je meer laten betalen dan een zelfgekozen sizing.

Tegen zo'n station is de 9 wel een hele vervelende kaart omdat een gutshot complete/hij vaak zal verbeteren naar two-pair. Dus halfpot is daar wel oké, op een blank had je groter kunnen betten omdat je hand dan relatief een stuk sterker is tegen zijn range.