NL5 QQ raise op river

• maxie123
      maxie123
      Bronze
      Hallo iedereen,

Dit is mijn handpost hier op PS, dus ik zal zo duidelijk zijn als ik kan :)
      Ik wil uit elke sessie 1 of 2 handen posten op het forum, en aangezien dit een van de interessantere handen was heb ik deze maar gekozen.

Voor de flop gewoon een standaard openraise en ik word gecalled door een calling station (50% wtsd). Ik maak een cbet voor value op de flop, aangezien hij met een second pair best zal callen. De turnkaart is natuurlijk heel mooi voor mij. Ik bet dus iets van 2/3 pot voor value. Hij callt weer en ik zet hem hier op top pair of beter, of een pair met een draw erbij. De river maakt heel wat draws af, maar ik sta nog ver voor op zijn range, dus ik bet voor value.

Nu raised hij opeens, en met een AF van 0.7 moet dit wel een erg sterke hand zijn. Ziet iemand hier een fold in? Ik sta namelijk nog steeds voor tegen 2pair (wat niet onwaarschijnlijk is), en lagere sets. Ik denk zelf dat ik hier nooit mag folden, maar misschien denken jullie er anders over ;)

Bij voorbaat dank

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $9,65
      CO:
      $13,19

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.103 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with Q:heart: , Q:club:
      3 folds, Hero raises to $0,20, MP3 folds, CO calls $0,20, 3 folds.

Flop: ($0,47) K:heart: , 6:spade: , 5:club: (2 players)
      Hero bets $0,25, CO calls $0,25.

Turn: ($0,97) Q:spade: (2 players)
      Hero bets $0,61, CO calls $0,61.

River: ($2,19) T:spade: (2 players)
      Hero bets $1,37, CO raises to $3,78, Hero calls $2,41.

Final Pot: $9,75

Results follow (highlight to see):
      Hero shows (Qh Qc)
      CO shows een flush, koning high (Ks 9s)

CO wins with een flush, koning high (Ks 9s)
  • 5 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Op de flop zijn niet echt draws mogelijk dus denk dat hij je called met TP/MP ofzo. Een flush lijkt me niet waarschijnlijk maar dat hij meer dan TP heeft op de river is duidelijk. Tis wel een call denk ik, maar die 3e :spade: zit me niet lekker :P . AJ/J9/66/55 lijkt me sterk, ik zie hem hier alleen raisen met TT,KT of een flush.
      Turn zou ik groter betten btw.

Ben benieuwd wat de judge ervan vind :)
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      Ik denk dat het een fold is. Met welke handen die jij beat gaat hij flop en turn enkel callen en de river raisen?
      Mogelijke 2pair handen zijn volgens mij enkel 56 en KQ, maar ik denk dat hij die wel zou raisen op de flop/turn.
      Een set met KK 66 of 55 lijken me ook niet echt waarschijnlijk omdat hij die volgens mij ook zou raisen op de flop of turn.

Ik zou de turn groter betten en als die 3de :spade: komt op de river opteren voor een check/call.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Hey,

Welkom op de handjudgins! Je hebt je eerste hand direct al overzichtelijk gepost, compliment daarvoor. Keep it up!

My own 2 cents:
      Preflop gewoon prima gespeeld. Je opent naar 4bb zoals het hoort.

Op de flop ligt er een overkaart en weinig draws; een prima board om op te cbetten. Vaak zal je tegenstander daar de hand al moeten opgeven. Een halve tot 2/3 pot bet is hier voldoende, dus ook hier denk ik dat je betseze prima is.

Op de turn hit je je set en er is nu maar één hand die je verslaat: KK. De kans dat villain die heeft is klein, aangezien hij preflop callt. Je kunt een read op hem hebben dat hij dergelijke handen slowplayt, maar daar hoef je niet zonder meer vanuit te gaan. Hoe dan ook: je wilt nu value uit je set dus bet je. Omdat er nu een paar draws liggen zou ik iets sterker doorbetten, maar veel meer hoeft dat niet te zijn (zelfs als hij A:sJ zou hebben zou je hier nog 77-23 voor staan).

Op de river komen er een boel draws aan: zowel de straightdraw (AJ of J9) als de flushdraw. Beide zijn overigens backdoor, dus de kans dat hij twee straten callt met een backdoor draw is klein. Op de turn sta je zelfs tegen A:sJ (die heeft nu een gutshot en nutflushdraw) nog 77 - 23 voor. Ik denk zelf dus niet dat de kans groot is dat hij hier zo hard zijn draws chaset. Mocht dat wel zo zijn, dan heb je gewoon een bad beat te pakken.
      Desondanks heb je hier zeker niet de nuts en daarom zou ik voor een check/call gaan. Mocht hij namelijk wel een nutsachtige hand gehit hebben, dan gaat hij absoluut raisen en heb je toch nog een moeilijke keuze (wat hier dus ook gebeurt).
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Zou eerder bet/fold spelen op de river dan check/call. Dit omdat slechtere handen wss toch niet gaan betten en betere handen wel. Dus er zit meer value in een bet/fold dan een check/call zeker tegen een callingstation.

Tegen een station/fish is dit gwn een bet/call want wss ziet hij al zijn two pair handen als de nuts. Verder omdat het een fish is zou ik turn richting pot betten omdat hij toch geen k weglegt. Zelfde geld voor river. Iets van 2/3 pot will do :)
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Welkom bij het handjudgingforum maxie123, het is erg goed dat je hier komt om je spel te verbeteren, ga zo door! :)

Oorspronkelijk gepost door Orodin
      Preflop gewoon prima gespeeld. Je opent naar 4bb zoals het hoort.

Op de flop ligt er een overkaart en weinig draws; een prima board om op te cbetten. Vaak zal je tegenstander daar de hand al moeten opgeven. Een halve tot 2/3 pot bet is hier voldoende, dus ook hier denk ik dat je betseze prima is.

Op de turn hit je je set en er is nu maar één hand die je verslaat: KK. De kans dat villain die heeft is klein, aangezien hij preflop callt. Je kunt een read op hem hebben dat hij dergelijke handen slowplayt, maar daar hoef je niet zonder meer vanuit te gaan. Hoe dan ook: je wilt nu value uit je set dus bet je. Omdat er nu een paar draws liggen zou ik iets sterker doorbetten, maar veel meer hoeft dat niet te zijn (zelfs als hij A:sJ zou hebben zou je hier nog 77-23 voor staan).
      Hier ben ik het helemaal mee eens. Op de turn bet je trouwens niet zozeer om te beschermen tegen draws, maar vooral voor value omdat - zoals RicoW toevoegde - villain overkomt als een callingstation door zijn hoge WTS en hij toch geen Kx of lagere setjes gaat folden. Dus op de turn mag je het best $0.80 maken om meer value te krijgen.

Op de river ga ik niet folden tegen villain's raise; de enige draws die zijn aangekomen zijn backdoordraws en de kans is erg klein dat villain deze draws heeft gemaakt. Met welke twee -handen called villain de flop? Alleen K:sX is logisch, en dat zijn maar heel erg weinig combinaties van alle handen waarmee hij de flop kan callen. En als villain een runner-runner straight heeft gemaakt met AJ dan geef je hem een hele dikke note dat hij daarmee pre-flop, de flop en de turn called.

Villain kan hier net zo goed raisen met lagere setjes of two-pairs. Shoven is overplayed tenzij villain heel erg fishy is, 200bb diep is je hand niet sterk genoeg daarvoor. Maar wel om een raise te callen.