NL2 - QJ offsuit

• dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      £0.01/£0.02 No Limit Holdem
      4 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Pre-Flop: (£0.03, 4 players) dutchy187 is SB J:heart: Q:diamond:
      mushiwushi raises to £0.06, 1 fold, dutchy187 calls £0.05, 1 fold

Flop: Q:spade: 4:heart: 4:diamond: (£0.14, 2 players)
      dutchy187 bets £0.02, mushiwushi calls £0.02

Turn: 5:spade: (£0.18, 2 players)
      dutchy187 bets £0.13, mushiwushi calls £0.13

River: Q:club: (£0.44, 2 players)
      dutchy187 bets £0.33, mushiwushi folds

Hoe hadden jullie deze hand gespeelt? en speelde ik de hand wel correct..
      Dit is even een simpel iets, me eerste hand op de PS forum eens moet de eerste keer zijn. Tevens weet ik dan hoe het moet als ik de volgende keer echt met een hand zit. Alvast bedankt

& thumbs up for PokerStrategy.com Elephant ik heb al wel tientallen beginnerfouten gevonden in mijn spel..
  • 11 antwoorden
    • maxie123
      maxie123
      Bronze
      Hey dutchy en welkom op het forum :)
      Ik ben ook sinds kort begonnen met handen posten, en ik moet zeggen, het helpt aanzienlijk met je spel.

Nu de hand:
      Ik speel zelf redelijk nitty, dus ik zou niet hebben gecallt met QJo preflop, met als grootste reden dat je later uit positie moet spelen. Zelfs als je een pair hit weet niet zeker of kicker wel goed is. QJo is een mooie hand om mee te raisen 4handed, maar callen is een heel ander verhaal, zeker uit positie.

Dan de flop: Je moet je eigenlijk altijd de vraag stellen waarom je een bet maakt, en die is me bij jou op de flop niet helemaal duidelijk. Als het voor value zou zijn, dan zou je wel groter kunnen betten dan 2ct, maar als villain vaak cbet, kun je ook gewoon check/callen (check raisen heeft weinig zin, want dan zal villain alleen maar met beter doorgaan).

De turn is een blank, en de tegenstander heeft geen aggressie getoont, dus dit lijkt me gewoon een goede valuebet.
      De river lijkt me ook vrij standaard, je hebt zga de nuts dus een valuebet lijkt op zijn plaats.

Nu ben ook niet bepaald een pokerpro ofzo, maar dit is hoe ik zou denken in zo'n situatie :)

Ik zou zeggen, blijf handen posten en good luck on the tables; ;)

-maxie123

PS: Als je elephant gebruikt kan je de hand gewoon daar opzoeken, en dan staat rechtsonder beeld en exportopties. Als je dan op PS klikt, staat de hand op je klembord met stats van villain. Dan gewoon CTRL+V'en open het forum, en je hebt de hand. Dat maakt het reviewen van de hand nog makkelijker.
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Eey Maxiee jij ook welkom ;)

Ik moet zeggen, ik post deze hand omdat het zo raar gespeelt is de hand is
      niet echt een goede beginnende hand inderdaad maar dan flop je two-pair
      met een beetje geluk en voelt het wat zelfvertrouwder nou weet ik zelf ook echt
      niet waarom ik maar 2ct bet ik denk meer om te checken van heeft hij wat ofniet
      al raist ie in 1 keer zal ie wel een big hand hebben maar he just calls
      en de turn is inderdaad een blank, hij toonde geen enkele aggressie inderdaad
      alleen een beetje pre-flop voor de rest niks waarschijnlijk had ie niks aan de flop
      en ik liet hem de turn heel goed koop zien. dan value bet ik de turn en callt ie wat toch raar is
      ik schatte hem op niks mischien een kleine draw en de river perfecte kaart
      voor mij natuurlijk ik bet redelijk hoog ik dacht als hij nou wel weer callt
      heb ik toch weer wat meegenomen ik wist al vrij zeker dat hij ze hand zou weg leggen
      wat ook gebeurde..

Voor een reactie of je mening uiten op iemands post hoef je ook geen pokerpro te zijn
      toch ;) bedankt voor je reactie je heb zeker gelijk. Na mijn elephant hand analyses ben
      ik ook zeer verandert qua spel, kaarten zoals dit meestal folden af en toe mischien
      even een flopje ermee bekijken maar verder beter weg leggen..

ja danku! the same blijf lekker posten en de rest op deze geweldige site!
      goodluck on the tables ;)

reactie aan PS: hahaha jup jup dankje dankje ik snapte het al niet het was even rommele
      bedankt! nou kan het binnen een minuut gepost zijn :)
    • maxie123
      maxie123
      Bronze
      AAAH :f_eek: interpuntie AUB! Leest een beetje fijner :P
      Heb het nu 3x overgelezen en ik denk dat ik het snap :]
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      haha ja sorry :P zal er aan werken, je hebt gelijk ;)
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Als mushiwushi licht stealed kun je hem 4betten. Anders gewoon folden om eerder genoemde reden.
      Je kleine donkbet op de flop ziet er heel zwak uit. Je wordt hier daarom vaak geraised waarna jij weer called met je TP en vervolgens nog steeds niet weet waar je staat op de turn. Flop dus gewoon check-callen, dan hou je zijn blufs erin. Nu kun je de turn na zijn call idd wel valuebetten.
      River is prima. Tegen een aggresieve speler check ik de river soms om hem zijn gemiste draw te laten bluffen/de Q te reppen, maar dat zou ik tegen deze speler niet doen.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Verplaatst naar correcte subforum :)
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Preflop folden. Met QJo lig je niet echt voor op zijn range, daarbij zit je oop en is QJo een hand met hele slechte reverse implied odds (ofwel je wint een kleine pot of je verliest een grote).

As played speel ik op de flop c/c. Hij zal dit soort flops meestal met 100% van zijn range c-betten.

As played vind ik de turn en river goed.
    • Trommelboy
      Trommelboy
      Bronze
      4handed? Ik 3bet daar preflop :D

Maar ik ben ook tamelijk aggro shorthanded.
      As played vind ik het OK, alleen de flop hoger leaden.

GG.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Preflop folden. Met QJo lig je niet echt voor op zijn range, daarbij zit je oop en is QJo een hand met hele slechte reverse implied odds (ofwel je wint een kleine pot of je verliest een grote).

As played speel ik op de flop c/c. Hij zal dit soort flops meestal met 100% van zijn range c-betten.

As played vind ik de turn en river goed.

of ik hier preflop fold hangt af van villain want je zit maar 4handed en dan stijgt Qj toch wel wat in waarde. Mr ik zou het oop toch ng wel vaak folden tenzij villain extreem loose is.

vr de rest wat Peter zegt:) Ik hou niet van je donkbet omdat je hem geen kans geeft om te bluffen. Als je daar toch wil donkbetten doe het dan wat groter dan n minbet.
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      de size van je bet is dus echt belangrijk?

de bet op de flop is inderdaad echt laag aangezien er ook al
      geraist is preflop.

dank jullie wel voor alle comments, ik zal er zeker wat mee doen
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dutchy187
      de size van je bet is dus echt belangrijk?

de bet op de flop is inderdaad echt laag aangezien er ook al
      geraist is preflop.

dank jullie wel voor alle comments, ik zal er zeker wat mee doen
      Sizing is waar ik vind dat de meeste spelers veel fouten in maken. Ze maken een bet niet groot genoeg en laten value liggen, of betten te groot en laten zo ook value liggen. Het is belangrijk dat je nadenkt hoe groot je bet moet zijn in verschillende situaties.