NL2 - pocket 8's/ fullhouse op de flop

• dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      £0.01/£0.02 No Limit Holdem
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Pre-Flop: (£0.03, 6 players) Hero is SB 8:heart: 8:club:
      1 fold, UTG+1 raises to £0.06, 2 folds, Hero calls £0.05, 1 fold

Flop: 8:spade: J:heart: J:diamond: (£0.14, 2 players)
      Hero checks, UTG+1 checks

Turn: A:spade: (£0.14, 2 players)
      Hero bets £0.07, UTG+1 calls £0.07

River: 3:diamond: (£0.28, 2 players)
      Hero bets £0.14, UTG+1 folds

Ik vraag me af of ik deze pocket 8's wel zo goed speelde en/of
      ik er niet meer uit kon halen, een paar folden 1 raist me pocket
      8's vond ik genoeg om te callen nou flop ik een fullhouse op de flop ik hoopte dat hij een boer had gehit zodat ik genoeg geld uit ze zakke kon halen
      dus ik check hopend dat hij wat bet helaas checkt hij ook
      de turn een aas ik ging er vanuit dat hij dees wel had geraakt
      ik was als eerste aan de beurt dus ik bet om te kijken wat ie doet
      als ie had geraist had ik hem waarschijnlijk op 2 azen gezet maar hij callt,
      de river is een 3 ruiten waarschijnlijk had hij hier niks aan
      ik bet hier omdat hij al eerder callde op de turn en hij raisde preflop dus ik hoopte dat hij ook hier callde
      maar helaas hij fold.

had ik het ook anders gespeelt kunne hebben zodat
      ik zwak leek en hij me waarschijnlijk sneller had geraist of had geraist?
      je wilt natuurlijk zoveel mogelijk uit ze zakken halen met een fullhouse
  • 8 antwoorden
    • maxie123
      maxie123
      Bronze
      Van wat ik hier zie gewoon goed gespeeld. Je kunt niet uit elke goede hand een grote pot winnen. Misschien kon je iets groter betten op de turn, zeg 3/4 pot, en de river 2/3 pot. Naar mijn ervaring kijken microstakes spelers veel meer naar absolute hoeveelheden, en ziet een potbet in een kleine pot er voor hun veel minder scary uit dan een 1/3 potbet in een grote pot. Daarom denk ik dat ze een iets grotere bet in die kleine potten toch wel zullen callen, en pik je toch weer die paar extra BB's op.

Ik mis alleen wel iets belangrijks in de post... Wat zijn de stacksizes van iedereen? Want callen met een pocketpair zou je volgens pokerstrategy alleen moeten doen als jullie allebei ongeveer 20x de raisesize hebben in chips (wat hier op £1.20 neerkomt).

-maxie123
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Ja inderdaad, hartstikke bedankt. Zo leer je toch veel dingen heel snel
      je kan het zelf inzien maar het inzien van andere spelers is ook heel lerend.

De stacksizes; ik had bijna 90ct en hij had $3,74

pocket achten zijn ook niet super, maar de feeling in deze tafel was meer de ene
      raises in en de andere legde hun kaarten weg, met deze pocket achten had ik gewoon
      me instinct op callen en de ander heeft weinig of vrij weinig, dus ik call gewoon, raisen was zeker geen optie

dan komt de flop en flop je gewoon een monster ik probeerde wat zwakte te geven met een check
      hij had een stack van $3.74 en ik maar 90ct dus ik hoopte dat hij me onder druk wou
      zetten met een stevige bluff wat niet werkte.

voor de rest bette ik gewoon en haalde ik de pot binnen.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Je check op de flop is standaard, UTG is de preflop raiser en zal dus meestal cbetten (vooral op dit board). Z'n cbet blijft helaas uit en dus moet je de turn wel betten, mag iets groter.

De stack van UTG is groot genoeg om te setminen maar jou eigen stack is daarvoor te klein. Gewoon full-stacked aan tafel gaan zitten anders loop je echt value mis.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Ook verplaatst naar correcte subforum.

Dutchie, je speelt deze handen shorthanded (dus met maximaal 6 spelers aan tafel). Deze handen horen thuis in het Shorthanded-forum.

Ik heb ze er nu even naartoe verplaatst voor je. Wil jij ze voortaan in dit forum posten?

Thanks!

:s_thumbsup:
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Ow ja je heb helemaal gelijk, sorry mijn fout
      dankje voor het verplaatsen :) volgende keer zal ik ze goed posten.
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Of je gaat 3betten hangt natuurlijk af van hoe villain speelt. check op de flop is zeker goed. Je moet idd groter betten op de turn. Of je nu 0.07 bet of 0.12 maakt geen verschil ofwel called hij owelf fold hij dus zeker groter betten. Ook omdat je de pot zo groter maakt waardoor je een grotere bet kan maken op de river.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Je turn- en riverbet moeten groter. Je laat nu extreem veel value liggen. Verder goed gespeeld.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Je turn- en riverbet moeten groter. Je laat nu extreem veel value liggen. Verder goed gespeeld.

je zit met 90 cent aan een 2 dollar tafel? Mja das niet echt mijn specialiteit omdat dit bss forum is.

Vr de rest wat Peter zegt.

Setminen is heel moeilijk zonder full stack, mr het kan wel in deze situatie omdat 88 wel wat postflop value heeft.