Nl100 JJ topset

• Horroroids
      Horroroids
      Bronze
      Villain fish 41/12; 0.7AF; 38 WTSD. 150 hands.

Sizing kan wel groter op de flop zie ik nu, maar ik kom nog steeds moeilijk allin over 2 streets. Kan ook wel groter op de turn maar dan hou ik zon minibet over op de river, is dit beter zodat hij zich dan committed voelt op de river en hem duurder te laten drawen op de turn?

Is de river as played een c/f? Hij gaat nooit slechter betten. Of kan ik nog voor value shippen?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.5/$1 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:
      BU:
      $116.25
      SB (Hero):
      $106.05
      BB:
      $72.80
      MP3:
      $126.60
      CO:
      $163.67

Preflop: Hero is SB with J, J.
      MP3 folds, CO checks, BU raises to $3.00, Hero calls $2.50, BB calls $2.00, CO calls $2.00.

Flop: ($11) 4, 7, J (4 players)
      Hero checks, BB bets $6.00, CO calls $6.00, BU folds, Hero raises to $20.00, BB folds, CO calls $14.00.

Turn: ($57) T (2 players)
      Hero bets $32.00, CO calls $32.00.

River: ($121) 9 (2 players)
      Hero bets $51.05(All-In)
  • 4 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      waarom geen 3bt preflop.

vind JJ wel te goed om hier preflop tegen een button open alleen voor setvalue te spelen.
      sizing op flop moet zeker groter.
      er is al een caller dus de pot is heel groot ten opzichte van jou raise.
      villain moet 14 callen terwijl er al 43 in de pot zit.
      lijkt mij voor welke draw dan ook niet een superslechte deal.
    • Horroroids
      Horroroids
      Bronze
      BU foldde veel op 3bets dus voor value kon ik niet echt 3betten, plus ik zit oop wat het dubbel lastig maakt als hij callt. De fish fold waarschijnlijk ook op mijn 3bet, dus dan speel ik liever met hem in de hand.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      river is denk ik as played C/F wel beter.

villain gaat hier denk ik bijna nooit bluffen en zal veel handen gewoon behind checken.

enige reden om te betten is als hij een straat hier kan folden.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Ik vind wel of niet 3betten preflop altijd wel interessant. Ik vind jouw redenering om hier te flatten preflop prima. Je balanceert je range prima (JJ zullen ze je niet vaak op zetten als je flat preflop) en uiteraard zijn we hier niet enkel aan het setminen.
      Bijkomend voordeel is dat de vis in de hand blijft terwijl als we 3betten dat we heel vaak de pot preflop oppakken maar dat is wat zonde van zo'n mooie hand.

Er is wel een hoop mis met postflop. Ik zou inderdaad voor een sizing gaan waar je het er in 2 straten in krijgt. Je kunt het prima raisen naar $36 op de flop en dan heb je een prima sizing over om de turn te shoven.

As played kun je zien dat de pot : stack ratio op de turn en de river fucked zijn waardoor je met rare bets hem goede odds geeft. Let altijd op je betsizing en de effectieve stacks. Het is een ander verhaal als de flop heel droog is uiteraard, maar dan zou ik nog kleiner raisen op de flop.

River doe ik hetzelfde als ik daar uitkom met een $50 over. Alle opties zijn vervelend eigenlijk, maar ik zie mij hier niet de river check/folden en dan kun je beter proberen value te krijgen van zijn 2pair en lagere sets die hij nooit gaat folden. Misschien callt hij zelfs met een hand als AJ/KJ. Verder zie ik hem hier niet veel 8-en hebben of KQ dus het enige waar we van verliezen is een flush.

Probleem is dus met de flop en turn want je moet nooit in deze river situatie terecht komen.