Tilt.

• Mrstoney7
      Mrstoney7
      Bronze
      Hallo allemaal,

hier ben ik dan weer. Ik heb een tijd geleden een discussie geplaatst over mijn tilt. Er werd mij aangeraden op mijn mindset etc te veranderen. Ik heb hier allemaal hard aan gewerkt, het boek gelezen, me spel elke dag verbeterd in de vakantie en nu is het weer zover: BROKE. Ok dit is gebeurd met een fijne roll, maar ik zal de discipline hebben om opnieuw te gaan grinden etc van mijn doorverwezen vrienden ofzo. Maar nu is mijn vraag het volgende: al mijn vrienden die wel eens een gokje doen of wel eens een potje hebben gekaart zeggen dat ik gokverslaaft ben, niet meer moet storten, want je ziet wel dat ik toch verlies en nooit uitschrijf(omdat ik weet dat me dit gewoon meer uren werk kost om te grinden en verder wil komen). Zelfs mijn moeder zegt dat ik maar eens zou moeten stoppen en niemand gelooft mij in de lange termijn winst en wat ik ook uitleg ze geloven het niet en dat maakt het alleen maar zwaarder voor mijzelf. Ik snap dat zij dit goed bedoelen uit bezorgheid, maar ik begin nog bijna echt te denken dat ik gokverslaaft ben , want ik wil mijn geld vaak veels te snel terugwinnen. Of zou dat ook nog in het karakter kunnen zitten?

Ik hoop dat iemand wat leuke adviezen kan geven of iets.

Met vriendelijke groet,

Mrstoney7 :)
  • 17 antwoorden
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      Je zegt dat je aan je mindset gewerkt hebt, maar is er ook iets veranderd aan je mindset?
      Vind je dat je zelf een gokprobleem hebt?
      (mss kun je eens een test doen zoals deze)

want ik wil mijn geld vaak veels te snel terugwinnen.

Dit is al een hele slechte eigenschap van een pokerspeler, en is ook een eigenschap die eigen is aan een gokverslaafde.

Je zegt ook dat je broke bent, hoe komt dit? Speel je zonder BRM, te hoge stakes...

Ik denk niet dat je zulke hoge stakes speelt dat je pro bent. Als recreatief speler is het gewoon belangrijk dat je het poker als hobby ziet en niet enkel het geld ziet dat je er eventueel mee kunt verdienen.
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Je hebt het over het feit dat je vrienden, kennissen en familie denken dat jij gokverslaafde bent en dat je niet meer zou moeten storten. Ik denk echt dat je veel te hoog speelt en dat ze daarom het beste met je voor hebben. Als je rustig begint met een paar tientjes zal niemand daar iets van merken. Die paar tientjes raak je op normale stakes hoogstens in een paar dagen/weken tijd kwijt.

Merk je dat je vrijwel elk uitje af moet zeggen uit geldgebrek? Of vertel je hun precies wat je elke paar dagen stort?

Lastig goede tips te geven, behalve dat je het wat rustig aan moet doen qua limieten. De kans is klein dat je er je beroep/inkomen van kan maken dus probeer dat vooral niet na te jagen. In dit geval is het beter naar je naasten te luisteren. Denk ik.
    • Varune
      Varune
      Silver
      Je denkt waarschijnlijk teveel aan het geld wat je wilt winnen, zoals shevas al zegt kan dit ook te maken hebben met je bankrollmanagement?
      Als beginnend speler moet je niet te veel denken aan het grote geld, dit komt vanzelf wel als je beter wordt, eerst moet je het spelletje goed leren imo en vooral plezier hebben aan het spel zelf.

En daaraan liggend is dan ook dat je met tilt leert omgaan, sommige (pro) spelers hebben namelijk soms maanden geen winst en alleen maar badluck.
    • Mrstoney7
      Mrstoney7
      Bronze
      Ja ze weten hoeveel ik altijd stort en verspeel etc. Ik weet dat ik deze limieten makkelijk kan verslaan en hield me weer 3 maanden aan BRM, maar op 1 dag was het weer zover en schoof ik alles erin in headsup, en jah met de mindset daarom zei ik al misschien zit het in het karakter dat je snel je geld terug wilt winnen waar je zolang voor grind of iets, zou het zo even niet weten.

PS: ik zeg niet elk uitje af nee, en als heeft het bijna nooit met poker te maken. En ik ben ook niet echt een beginnende speler btw.
    • ItsTeddyKGB
      ItsTeddyKGB
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Mrstoney7

PS: ik zeg niet elk uitje af nee, en als heeft het bijna nooit met poker te maken. En ik ben ook niet echt een beginnende speler btw.
      Dat ben je blijkbaar dus wel als je je hele BR erdoorheen jaagt.
    • Mrstoney7
      Mrstoney7
      Bronze
      teddy, wat versta jij onder een beginnende speler?
    • ItsTeddyKGB
      ItsTeddyKGB
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Mrstoney7
      teddy, wat versta jij onder een beginnende speler?
      Jouw. :heart:
    • Mrstoney7
      Mrstoney7
      Bronze
      okay
    • ItsTeddyKGB
      ItsTeddyKGB
      Bronze
      Wat reageer je snel. :o
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      welke limiet speel je normaal? en wat voor BRM gebruik je?
    • Mrstoney7
      Mrstoney7
      Bronze
      Ik ben snel:D

Ik speelde 100 BI+ voor sitengo en multitafel en ongeveer 70+ voor cashgame, maar die grinde ik maar afentoe. Speelde meestal 6-8 tafels 3,50 sitengo's en cash 5-6$. Misschien is een stop loss limit goed voor mij trouwens.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      ziet eruit als een degelijk brm, alleen veel te ruim voor cash. Probeer is 25~30 op die stakes.

oh en een beginnende speler is gewoon een speler die nog niet helemaal bekend is met alle poker gegevens, of zich hieraan niet wilt houden in de overtuiging op een andere, on-orthodoxe, manier meer geld te kunnen verdienen of betere resultaten te behalen.
    • Mrstoney7
      Mrstoney7
      Bronze
      Geloof me 1 ding ik weet alles maar mijn mindset is gewoon in 1 woord kut. Ik denk helemaal verkeerd afentoe.
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      100+BI voor de 3,5$ sng? dan heb je toch al een aardig bedrag verloren.

Ik zou je ook de raad willen geven je slechts op 1 variant te focussen, dus ofwel sng ofwel cashgames. Als je verder wilt gaan met pokeren stort dan 50$ en speel de 1$ sng of de NL2 cashgames. Blijf aan je spel werken, post zeker je handen op het forum (dit is echt een super goede manier om je spel te verbeteren, geloof mij)
      Hou je aan het BRM zoals voorgeschreven in de artikelen van PS.com en klim langzaam op in de limieten.

Je grootste probleem lijkt me je mindset, en dit is bij een pokerspeler zeker even belangrijk als zijn skills aan de pokertafel. Er zijn op het forum heel wat interessante posts te vinden over dit onderwerp, en ook bij de strategy artikelen zijn er een aantal te vinden. Werk aan je mindset, poker is een spel waar je moet leren denken op lange termijn.

Zie poker als een hobby en niet iets waarmee je veel geld kunt verdienen. Zo'n Stop/Loss limiet zou mss wel goed zijn voor je. Als je een aantal BI down bent stop dan en neem een break.

Als je dan nog steeds de drang hebt om na verlies met je volledige roll aan tafel te gaan zitten dan kan je enkel maar tot de conclusie komen dat je niets geleerde hebt en dat poker niet voor jou weggelegd is. Dan kun je beter stoppen.
    • Mrstoney7
      Mrstoney7
      Bronze
      Ja ik heb aardig wat weggetilt ja en het is niet de eerste keer. En de adviezen over BRM management enzo dat is allemala het probleem niet, ik weet waar ik mezelf aan moet houden, ik kan heel goed grinden en me spel is echt goed vooruitgegaan. Doe er alles voor zoals je al in het vorige artikel kan lezen, maarja je zegt het al op het einde die drang is me dood.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      als je nou gewoon elke maand max zeg 50$ mag storten, dan is het toch niet echt een probleem.
      vooral als je het niet altijd weg speelt.

probeer het eens te zien als leuke vrijetijdsbesteding.
      zolang het leuk is tilt je minder snel.
    • Mivaro92
      Mivaro92
      Bronze
      1 belangrijke tip: speel niet met geld dat je niet kunt missen. Kan het nooit goed fout gaan ook...