NL100 86s

• Horroroids
      Horroroids
      Bronze
      MP2 is fish 39/7
      CO is badreg 21/11; 1.2% 3bet; 38% WTSD; AF 2.1; 220 hands.

Ik ga zowieso broke tegen MP2 door dead money en stacksize. Echter tegen CO is het trickier, ik vind het moeilijk om hem op een range te zetten waarmee hij zou verdergaan, ik schat 22-QQ (hij heeft lage 3bet dus TT-QQ callt hij wss pf), hoge flushdraws AsTs+ en eventueel 67s.

Probleem is echter dat hij met de meeste van deze handen zou raisen om MP2 allin te zetten en te protecten. Met welke handen gaat hij hier dus flatten? Ik vind een call er namelijk sterker uitzien dan een raise. Ik denk dat ik eigenlijk zowieso wel broke moet.

Zie spoiler voor het soort handen die eigenlijk het meest steek houden die hij hier flat om nog mensen in de hand te houden.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.5/$1 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      SB:
      $77.00
      BB (Hero):
      $119.27
      MP2:
      $31.66
      MP3:
      $91.20
      CO:
      $166.35
      BU:
      $64.50

Preflop: Hero is BB with 8, 6.
      MP2 raises to $3.50, MP3 folds, CO calls $3.50, BU folds, SB calls $3.00, Hero calls $2.50.

Flop: ($14) 2, 4, 5 (4 players)
      SB checks, Hero checks, MP2 bets $14.00, CO calls $14.00, SB folds, Hero ???

Hero raises to $46.00, MP2 calls $14.16(All-In), CO raises to $162.85, Hero calls $69.77(All-In).

Turn: ($320.78) 7 (3 players)

River: ($320.78) 4 (3 players)

Final Pot: $320.78.
      Results follow:

MP2 shows two pairs, tens and fours(T T).
      Hero shows a straight flush, eight high(8 6).
      CO shows a flush, ace high(Q A).

Hero wins with a straight flush, eight high(8 6).
  • 2 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      co kan denk ik ook een draw hebben.
      en dit is slecht nieuws als hij daarmee broke gaat. aangezien je equity dan echt daalt.
      ook vind ik je hand niet meer heel super multiway. je verliest een heleboel FE en je zit veel vaker tegen betere draws aan.

als ze allebeide slecht zijn en easy broke gaan kun je ook flatten, aangezien je hier gewoon directe equity krijgt om te drawen.

in positie zou ik hier zoiezo gewoon flatten.

en nu heb ik spoiler gekeken, ik ben ook nog vergeten dat de mp2 hier gewoon een vrij sterke range laat zien. hij raiset maar 7%.

in het beste geval zit je hier tegen 2 overpairs denk ik.

zie mp2 bijvoorbeeld niet hier tegen 3 man AK of zo betten op flop.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Je hebt hier zulke massive equity tegen MP2 en vanwege het dode geld kun je het prima erin krijgen. De flatcaller kan denk ik echt heel veel handen hebben van draws tot handen als 66-99 die eerst even willen zien wat jij doet. Je kunt hier weinig fout doen. Raise/get it in zal winstgevend zijn ook al heb je weinig FE. Je kunt ook callen en een turn zien. Dat is ook geen bezwaar omdat je in de meeste gevallen uit kan gaan van 15 outs.

Je hebt wel wat weinig implied odds tegen de grote stack als je hit echter omdat wanneer je callt dat je hand er marginaal uit ziet of als een draw. Als je dan veel actie gaat geven wanneer je hit zal CO enkel doorgaan met beter want iets marginaals zoals een licht overpair zul je niet heel snel gaan spelen later in de hand.

Ik zou hier inderdaad niet moeilijk doen en raise/call spelen om de shorty te isoleren met veel dood geld in de pot.