NL25 SH AKo preflop gekkenhuis

• TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      $0.1/$0.25 No Limit Holdem
      5 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG Vovelo ($42.60)
      CO Guitierez ($32.30)
      BTN Amatera ($24.65)
      SB Hero ($52.55)
      BB fre$hca$h ($24.65)

Pre-flop: ($0.35, 5 players) Hero is SB K:club: A:diamond:
      2 folds, Amatera raises to $0.50, Hero raises to $1.75, fre$hca$h calls $1.50, Amatera raises to $5.75, Hero goes all-in $52.55, fre$hca$h folds, Amatera says "QQ body", Amatera folds

Final Pot: $13.25

folden op zijn 4bet?call en kijken of ik hit? of is dit goed?
  • 8 antwoorden
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Ik push AK altijd, omdat er maar 3 koningen en azen in't spel resten en de kans op'n AA of KK dus kleiner is, en tegen KK hebt ge met AK nog niet eens de slechtste odds.
      Callen gaat niet, want ge verliest uw stack toch als ge'n K tegen KK of AA hit, QQ doet vaak niet meer mee dan. Ge zit ook met'n probleem wat ge gaat doen als ge niet hit, want voor't zelfde geld zit ge tegen een andere AK aan... check/fold is ook te weak dus.
    • Zeffke
      Zeffke
      Silver
      Op nl25 zou ik meestal folden tegen 4bets met AK.... tenzij t een maniac is maar over t algemeen is 4bet range daar AA KK en dat is het... AK en QQ callen ze meestal om een flop te zien... das mijn ervaring.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      4bet is toch bijna altijd een KK/AA? Ik fold hier altijd.
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Hmm, kan zo zijn Zeffke, ik heb NL25SH in 8k handen doorkruist dus ik herinner me dat niet echt meer. Als ge wilt folden tegen 4bets preflop is dat ook ok, veel is er niet geïnvesteerd.
      Stop wel in elk geval met dat call en bekijk flop gedoe uit positie, dat zet uw range op [JJ, QQ, AK] voor 80 % en is makkelijk te bespelen.

Een basisregel die ik zet ivm met uit positie spelen is dat ik daar àltijd raise of fold. Een call uit positie is enkel aan te raden als er een vroege raiser en latere callers zijn, waarop ge élke flop checkt en dan bekijkt na hun actie wat ge doet. Ge zit dan namelijk in positie tegen de raiser op de flop ... alléén dan call ik uit positie preflop.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      naar mijn ervaring (en blijkbaar die van sharkking ook) is een 4 bet op 50NL of minder ALTIJD KK+
      ik weet niet waarom, ik dacht ook altijd, hmm ik wordt ge4bet lekker knallen met AKs want ik lig voor op hun range
      fuck range, op KK+ ligt ge gewoon kei hard achter met AKs
      op de hogere limieten zal het wel veranderen maar op NL25/50 is het dus niet zo (15k hands op NL25 en 15k op NL50 tot nu toe dus...)

groeten
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Goed, als dat jullie ervaringen zijn zal'k't vanaf nu maar aannemen en m'n beoordelingen aanpassen. :)
      Ik heb heel weinig ervaring op NL25SH en op NL50SH vond ik persoonlijk de range breder, maar ok, een 3betje neerleggen kost niet veel. ;)
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      idd, ik leg liever een 3bet weg (12-16bb) dan mijn hele stack(100bb) te riskeren :)
      groeten
    • Zeffke
      Zeffke
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      idd, ik leg liever een 3bet weg (12-16bb) dan mijn hele stack(100bb) te riskeren :)
      groeten

Zelfs op NL100 is het nog vaak van datte