Mss fullring of shorthanded

• robertjuh1
      robertjuh1
      Bronze
      Hallo allemaal,

Ik heb mss fullring en sh gespeeld(nog geen erg grote sample maar heb nog geen grind tijd gehad).
      Wat ik heb gemerkt is dat bij sh de variance heel groot is. Zo speelde ik heel aggresief(ik weet, vast niet erg slim met mss, of kan dit?), en was binnen no-timr 20$ up(nl4). Vervolgens weer gespeeld en niks werkte, niemand foldde op mijn steals en niemand respecteerde mijn betjes, tenzij ik iets goeds had haha. Ook nog een paar suckouts en toen beetje tilt, 15$ down. Nou ik dus later die avond fullrin gespeeld en ging wat trager, maar wel al vrij snel 5-10$ up. Nu weet ik niet of je gewoon meer skill nodig hebt voor sh, maar ik heb het idee dat fullring wat betrouwbaarder is zegmaar. Nu vraag ik me af, is dit zo of praat ik pure onzin?:D

Verder nog, hoeveel tables raden jullie mij aan? Want ik denk dat 4-6 op fullring wel goed is, en max 4 op sh, maar wat raden jullie aan voor een beginnende sh player?

Sorry voor de vele vragen maar respect als je het allemaal hebt gelezen en bedankt,
      Robert.
  • 8 antwoorden
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      je hebt voor beide varianten uiteraard skill nodig maar zoals je al opmerkt is de variance idd groter bij de SH tafels omdat je meer handen moet spelen. Ik ben zelf begonnen met full ring maar naarmate ik het spel beter onder de knie kreeg ben ik naar SH gegaan. Je moet zien wat het beste bij jou past.
      Qua multitable-aantal moet je wederom kijken naar hoeveel tafels tegelijk je profitabel kan spelen. Het is niet de kunst om zoveel mogelijk tafels te kunnen spelen maar om op elke tafel zo goed mogelijk te spelen.
    • ItsTeddyKGB
      ItsTeddyKGB
      Bronze
      Geen MSS. MSS is voor noobs. Setje hitten en runnen, triest spel.

Mocht je toch MSS willen spelen, zou ik voor FR kiezen. Meer spelers = meer geld in de pot = meer odds om je set te hitten.
    • Toxicgod
      Toxicgod
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ItsTeddyKGB

Mocht je toch MSS willen spelen, zou ik voor FR kiezen. Meer spelers = meer geld in de pot = meer odds om je set te hitten.
      Dit is jouw eigen mening. Maar volgens mij heb je niet echt door hoe je MSS speelt? Want als MSSer limp je niet en call je preflop geen raise om je setje te hitten.
      Tevens is MSS niet voor noobs. Het is gewoon een andere speelvariant. En deze speelvariant is voor beginnende spelers een goeie stap om BSS uiteindelijk te gaan leren
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door toxicgod

Dit is jouw eigen mening. Maar volgens mij heb je niet echt door hoe je MSS speelt? Want als MSSer limp je niet en call je preflop geen raise om je setje te hitten.
      Tevens is MSS niet voor noobs. Het is gewoon een andere speelvariant. En deze speelvariant is voor beginnende spelers een goeie stap om BSS uiteindelijk te gaan leren
      +1
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Zelf speel ik nu ook MSS op 6-max tables. Hier is inderdaad meer variance en er zijn sessies waarin je amper iets goed kunt doen.

Ik zou je toch aanraden om te proberen om eerst eens zo'n 20k à 50k handen FR te spelen volgens MSS, zodat je de strategie goed onder de knie krijgt. Dan zou ik pas ruimer gaan spelen binnen de MSS strategie.

Ik kon makkelijk 12 tafels FR spelen, terwijl ik nu maximaal 6 tafels SH tegelijk speel. Op SH is er gewoon veel meer actie, wat het ook een pak minder saai maakt :s_cool:
    • noisecore
      noisecore
      Bronze

:facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:

1 facepalm just doesn't cut it here...

MSS is voor noobs? lol .. HU?

@OP

FR: meer straightforward spel en tighter spel, minder dynamiek en metagame.
      SH: Minder straightforward en iets looser, meer dynamiek en metagame, voel je van jezelf dat je een grote edge hebt op de meeste spelers op je limiet raad ik je aan om SH te spelen. ikzelf heb altijd SH gespeeld ook met MSS omdat het me meer ligt en ik dan de kleinere edge die ik had door een kleinere stack iets kon compenseren door minder spelers aan tafel te hebben.
      Er zit over het algemeen trouwens meer geld in SH dan FR :) .
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      @noise

Why facepalm?

Is dit niet net wat we willen dat tegenstanders van ons denken. Zo schatten ze ons volledig verkeerd in. Ze raken gefrustreerd door het hit&run spel. En uiteindelijk gaan ze nog slechter op ons terug spelen.

Dus dergelijke reacties zijn +ev voor ons :s_biggrin:

Soms zijn de reacties in de chat gewoon hilarisch om te lezen ... mijn enige reactie is dan om hen nog wat meer te jennen als de kaarten het toelaten.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      .