Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Goede pp vs 4bet

• robertjuh1
      robertjuh1
      Bronze
      Okee, ik ben bang dat dit verkeerd geplaatst is omdat ik even geen hand kon vinden maar zie het toch regelmatig, wat moet je met mss doen als jij 3bet, villain shovet, en jij 1010/jj vast hebt? Ik vind dit altijd erg moeilijk omdat je meestal of een overpair of een coinflip ziet(heel soms sta je voor maar bijna nooit), wat is nou het meest +ev?

Als het verkeerd geplaatst is, sorry!

Groeten,
      Robert
  • 3 antwoorden
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Standaard is dit voor TT zeker een fold. Voor JJ hangt het af van de positie van villain. Als hij 4-bet uit late positie zou ik nog durven shoven met JJ.

Als je met stats speelt, kan je deze situatie nog net iets beter inschatten. Als villain bvb een hoog fold to 4-bet % heeft, kan je makkelijk met TT en JJ pushen. Maar ook nog steeds opletten op positie van villain. Als hij 3-bet uit vroege positie zet ik hem meestal toch op JJ+.
    • robertjuh1
      robertjuh1
      Bronze
      Okee dus jj/tt ook folden tegen een 3-bet vvillain als hij in vroege positie zit, en als hij 3-bet op de co/bu/sb/bb zou je kunnen pushen? Ik vind het altijd zo moeilijk om jj te folden namelijk. Maakt het nog verschil welk limiet je speelt? Want soms fold ik me ak als iemand 4-bet shoved en nog een 3-better achter me zit, en dan laten ze A8 en Q9 zien :facepalm:
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door robertjuh1
      Maakt het nog verschil welk limiet je speelt? Want soms fold ik me ak als iemand 4-bet shoved en nog een 3-better achter me zit, en dan laten ze A8 en Q9 zien :facepalm:
      Tja daar kan je weinig aan doen en moet je maar denken dat je zonder notes en stats best een goede fold hebt gemaakt vermits je meestal tegen JJ+/AK gaat zitten (zeker FR). Als je echter zo'n uitspattingen ziet van villains aan je tafels moet je ze een colorcode en note geven zodat je weet dat je tegen die villains wat lichter kan shoven.

De rest is eigelijk door VipKen al behandeld. Als je TT/JJ hebt en iemand 4bet shoved let dan op jou positie en de positie van villain. Als villain loose shoved tegen je kan je soms in deze spots wel callen maar het is toch dikwijls een fold vermits een shovecall meestal niet +EV is in deze spots, zeker niet op FR.

Groetjes :) .

edit: als je met stats speelt en het gaat over 4bets let dan op dat je samplesize groot genoeg is (voor iets te kunnen zeggen over 4bet ranges moet je toch wel beschikken over 1k hands minimum op villain). Dit is dus waar notes komen kijken als je nog geen samplesize hebt, en ook ter aanvulling van je stats om zo je reads te verbeteren natuurlijk.