Nl5 Kk

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Moest lang nadenken hier, maar ik vond een set zo onwaarschijnlijk dat ik call.

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP1:
      $5.67
      MP2 (Hero):
      $5.77
      MP3:
      $2.00
      CO:
      $6.65
      BU:
      $3.78
      SB:
      $5.00
      BB:
      $5.63
      UTG2:
      $7.79

Preflop: Hero is MP2 with K, K.
      UTG2 raises to $0.13, MP1 folds, Hero raises to $0.40, 5 folds, UTG2 calls $0.27.

Flop: ($0.87) Q, 8, 9 (2 players)
      UTG2 bets $0.45, Hero raises to $1.50, UTG2 raises to $6.15, Hero calls $3.87.

Turn: ($12.39) 2 (2 players)

River: ($12.39) 9 (2 players)
  • 8 antwoorden
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Hey EevQQ,

Allereerst een vriendelijk verzoek om de resultaten van je geposte handen voortaan weg te laten. Die doen er namelijk niet toe. Tevens kan dat de mening van de handjudge beïnvloeden en dat is nooit goed. Thanks daarvoor alvast.

Dan over de hand: Je moet je goed realiseren hoe sterk je hand op de flop is. Preflop heb je de op één na sterkste hand, maar op de flop heb je in principe slechte een weak made hand en je moet je afvragen of je daarmee broke wilt gaan.

Na jouw 3bet preflop: wat denk jij dat zijn 3bet-callingrange is? M.a.w. met welke handen denk je dat hij 3bets callt? Als je daar eens over kunt nadenken en je bevindingen kunt posten kunnen we verder naar de hand kijken.

Succes en als er vragen zijn: stel ze gerust!
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Heb het verandert, zal er voortaan aan denken.

Ik had weinig handen op UTG2.
      Hij raised uit EP dus zijn range lijkt me niet al te wijd. Daarnaast called hij mijn 3bet ipv te 4betten dus AA zal hij niet hebben. Ik dacht dus aan JJ-QQ of AQ-AK.
      Hij krijgt niet de odds om te setminen dus vandaar dat ik dacht dat een set onwaarschijnlijk was.
      Bij een eerdere hand kreeg ik als commentaar dat ik in een 3bet pot een overpair nauwelijks kan folden. Hoef er ook niet broke mee te gaan natuurlijk.. :f_frown:
      En als laatste speelde ook mee dat ik in dezelfde sessie al 3x met KK tegen AA aanzat en niet helemaal helder dacht.

Nu ik hem terug zie call ik zijn donk hier omdat ik wel SD value heb en kijk wat hij op de turn doet.
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      hij heeft hier heel goede odds om te setminnen.
      Hij hoeft 0.27$ te callen en jij hebt nog 5.37$ behind,
      hij heeft hier (5.37/0.27=19.88) net geen Call20, maar dat is ook niet nodig in een 3bet pot.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Lol ik dacht dat ik naar $0,6 had geraised. Hij hoeft idd maar $0,27 bij te leggen. Dat verklaard een hoop :facepalm:

Is het dan niet beter dat ik kleinere raises ook gewoon naar $0,6 reraise zodat ze nooit goede odds krijgen?
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Dat lijkt me niet nodig.

Het is natuurlijk zo dat jij value uit je KK wilt, dus dat is een argument om wat meer te raisen. Maar je moet dan wel oppassen dat je niet alleen je valuehanden meer raiset, want dan word je te gemakkelijk te readen voor je tegenstanders.

Ik zou dus gewoon ongeveer 3 x zijn raise aanhouden, zoals gebruikelijk is. Als hij erg klein raiset, zoals nu, kun je er wel wat bij doen.

Daarbij hoef je een tegenstander zijn kleinere pairs niet te laten folden. Jij zit hier met KK en loopt dus zo'n 80-20 op hem voor. Je wilt juist value halen dus kun je hem prima zijn kleiner pair laten callen voor setvalue. Hij zal ongeveer 1 op de 8 keer hitten, dus 7 van de 8 keer mist hij zijn set.

Je moet in dergelijke situaties erg goed naar het board kijken en inschatten of dat board hem erg hard hit of niet. Reken daar zijn speelstijl op de flop en verder bij, dan kun je al aardig inschatten hoe je ervoor staat.

Nogmaals, je hebt een weak made hand en dat zijn nu eenmaal handen om niet té gemakkelijk broke mee te gaan.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Raise PF naar iets van $0.60 en beschouw zijn raise gwn een raise naar een normale open (0,2) anders geef je villain veel te veel odds nl. Naarmate je mssn op hogere limieten gaat spelen kan je wle kleiner gaan raisen omdat je je range balanceert met 3betblufs. Villain heeft dan veel minder setmining odds om te callen dan. Maar ik dnek dat 3betbluffing op NL5 nog niet zo zeer aan de orde is.

As played bij fishy spelers raise/fold ik zijn flopbet. Als hij namelijk shoved over jou raise is hij heel sterk en heeft hij op zn minst two pair en op zijn slechst een straat.. Als hij jouw raise called heeft hij wss een draw oid.

Tegen iets meer TAG spelers is het wss een call op de flop, turn en als hij dan nog barreled op de river een fold op de river. Verder een fold op elke :spade: en/of A of K. Dit omdat hij vaak deze line zou aannemen met wss draws (donks zijn meestal draws) dus zoiets als A :spade: K :spade: .
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      @Orodon: als ik alle handen naar $0,6 raise dan is het voor tegenstanders nooit duidelijk of ik echt een sterke hand heb of niet.
      Hij hoeft natuurlijk zijn kleinere pairs niet te folden, maar als ik hem steeds de odds geef om te setminen doet hij niets fout en krijg ik minder value voor m'n hand. Op deze limiet wordt er zoiezo vrij veel gecalled dus denk dat standaard $0,6 beter is.

Achteraf gezien vind ik het dom dat ik hier broke ga, normaal call of raise/fold ik de flop hier. Ik vond zijn donk alleen zo raar, ik zie vissen dit vaak doen met TP of een draw. Het is nogal onlogisch om hier een set te gaan donken aangezien ik zoiezo ga cbetten.

@Rico: Was idd een vis en daarom raise ik want zette hem op TP/draw/kleiner pp. Toen hij daar overheen ging had ik idd moeten folden.

Op de turn een K heb ik een set he, maar ik snap wat je bedoeld ;) .

Thx allebei!
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Over het algemeen zal je UTG openraisers niet (vaak) licht 3-betten dus je hoeft je hier echt niet druk te maken over balancing m.b.t. betsizing. Wel moet je inderdaad groter 3-betten omdat je nu te goede odds weggeeft voor mensen om te setminen tegen jouw sterke range. $0.45 is wel het minimum, tegen 100bb(+) stacks moet je altijd minstens 9bb 3-betten voor de bovengenoemde reden.

Op deze flop is KK niet echt heel erg sterk, AA en QQ hebben je beat, 88 en 99 ook. Wat er overblijft is TT, JJ en AQ/AK dat je beat hebt, het is de vraag of villain deze handen donkt. Je hand is te sterk om meteen op te geven op de flop, maar raisen vind ik hier isoleren tegen beter omdat je maar zo weinig beat, laat staan dat villain broke gaat met TT of JJ op deze flop. Hier kan je het beste callen om de turn te herevalueren. :)