NL5 AJs

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ik dacht hier goed te zitten met TP tegen de SB. Had ik de river beter behind kunnen checken voor een goedkope SD ipv valuebetten?

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      CO:
      $2.14
      BU (Hero):
      $5.08
      SB:
      $5.00
      BB:
      $11.65
      UTG2:
      $5.05
      MP1:
      $5.37
      MP2:
      $5.00
      MP3:
      $2.50

Preflop: Hero is BU with J, A.
      5 folds, Hero raises to $0.15, SB raises to $0.45, BB folds, Hero calls $0.30.

Flop: ($0.95) K, A, 9 (2 players)
      SB bets $0.50, Hero calls $0.50.

Turn: ($1.95) 3 (2 players)
      SB bets $0.80, Hero calls $0.80.

River: ($3.55) 2 (2 players)
      SB checks, Hero bets $1.65, SB calls $1.65.

Final Pot: $6.85.
  • 10 antwoorden
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Hey,

Ik zie dat je hier het resultaat hebt weggelaten: prima!

Over de hand zelf kan ik zelf weinig zeggen, omdat ik niet erg veel verstand van steal/restealsituaties heb.

Ik vermoed dat je call preflop in orde is. Hij cbet op de flop, en aangezien je geen supersterke hand hebt is je call volgens mij ook wel in orde.

Op de turn eigenlijk hetzelfde. Je doet hier aan potcontrol door eenvoudigweg te callen. Je blaast de pot niet op met een zwakke made hand (TPMK).

Het feit dat villain op de river checkt, daarvan moet je je afvragen waarom hij dat doet. Waarmee denk je dat hij twee straten barrels afvuurt?

En ook: wat kun je zeggen over zijn AF op flop, turn en river? Wat is je handsample op hem?

Verder laat ik de beoordeling graaaag aan de handjudge over, ik vind 't een lastige hand...
    • charisdegeus
      charisdegeus
      Bronze
      Call op zijn 3bet PF zou ik persoonlijk al marginaal vinden? (of heb je stats op hem?) Ondanks dat de raise vanaf de BU door villian als steal gezien kan worden, zal hij je hier niet 3betten met air. Zelf zou ik hier enkel 3betten met PP en AQ+.

Ik zou in zijn geval handen als A10 of AJ gewoon callen en niet 3betten. Niet ideaal omdat je uit positie zit. Maar met dit soort handen wil je ook niet om grote potten spelen OOP.

Kan een van de judges hier ook eens wat over vertellen. Wat doe je als sb / bb in dit geval met handen als a10 / aj , na een raise van de button. Gewoon flatten, of 3 betten. En is 3betten met AQ hier +EV?

Flop call is denk ik prima ivm pot controle. Turn call idem dito. River card zou ik hier persoonlijk voor check behind gaan. Hij bet 2 straten, terwijl vaak mensen na een cbet op de flop al opgeven op de turn. Hij zal dus wel degelijk enige showdown value hebben.

Ik denk dat als je hier op de river weer bet, je alleen maar wordt gecalled door beter. Benieuwd wat de judges er van vinden.. :)
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ja charisdegeus dat dacht ik dus ook, check behind had beter geweest :) . AQ is erg waarschijnlijk in zijn geval, AK had hij wel ge4bet denk ik want die is OOP erg vervelend. Hij bleek AQ te hebben.

Ik zelf 3bet AQ+ en TT+ vanuit de blinds. A10/AJ 3bet ik ook weleens als het stealpercentage hoog is van villain. Dan lig ik nog voor op zijn range. Ik merk dat veel spelers opgeven na een resteal dus denk dat dat wel kan op deze limiet.

Ik fold AJ trouwens na een resteal, maar SB was vrij loose. Had echter geen resteal stats dus had hem beter kunnen folden misschien.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Als villain veel veel restealed zou je deze wel kunnen callen IP. Hij restealed wss (iig als hij goed restealed) vaak restealen met Ax handen die jij dus domineert. Flop en turn zijn dan ook een call als je besluit te flatten. River is een check behind omdat je vaak (soms natuurlijk wel maar gwn vaak niet :P ) slechtere Ax handen laat callen en alle blufs laat folden. Als hij river btw nog x barreled is het wss een fold omdat hij niet in een 3betpot met slechter dan TPTK zou barrelen.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RicoW
      Als villain veel veel restealed zou je deze wel kunnen callen IP. Hij restealed wss (iig als hij goed restealed) vaak restealen met Ax handen die jij dus domineert. Flop en turn zijn dan ook een call als je besluit te flatten. River is een check behind omdat je vaak (soms natuurlijk wel maar gwn vaak niet :P ) slechtere Ax handen laat callen en alle blufs laat folden. Als hij river btw nog x barreled is het wss een fold omdat hij niet in een 3betpot met slechter dan TPTK zou barrelen.
      Je bedoelt dat ik met die bet betere Ax laat callen en blufs/mindere Ax laat folden toch :) ?
      Ik zag zijn rivercheck als zwakte wat een beetje dom is. Hij geeft mij nu de kans om mindere handen en gemiste draws te betten wat ik dus ook doe :f_mad:
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      ja idd ;)
    • Mstlc
      Mstlc
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RicoW
      Als villain veel veel restealed zou je deze wel kunnen callen IP. Hij restealed wss (iig als hij goed restealed) vaak restealen met Ax handen die jij dus domineert.
      Dit klopt, maar dan op hogere stakes. Mensen hebben op FR games geen flauw benul van een steal is... laat staan een resteal, zelfs niet op NL25, ik verwacht hier dus niet dat mensen op NL5 light 3bets gaan maken.

Met andere woorden je zit hier wrs vaak tegen een range die jouw hand crushed (JJ+, AQ). Door raise/call ipv raise/fold te spelen pre-flop ga je jezelf dus vaak in lastige spots brengen post flop.

As played is de flop een call uiteraard want je flop TP in 3bet pot.
      De turn fold ik al denk ik... hoeveel hij daar bet 40% of 75%, maakt weinig uit.

Het feit dat hij hier zijn aggresie verder duid erop dat hij toch iets heeft en vermits onze hand eigenlijk niet veel meer is dan een bluff catcher op de flop verwacht ik niet dat we hier vaak goed zijn.

Ik check de river om dezelfde reden behind. Ik zie hier eigenlijk enkel slechtere handen die niet meer betalen in zijn range of betere waartegen we onszelf valuetownen.

Nogmaals dit alles geld tegen een default NL5 FR speler. Als je andere reads hebt kan het best dat je de hand wel goed speelt.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Zonder stats/reads is dit gewoon een fold pre-flop, je wilt niet vanwege je kicker in de problemen komen en over het algemeen wordt er op NL5 niet zo veel gerestealed.

As played is flop en turn oke, river is wel een easy check-behind omdat er zo goed als geen slechtere handen twee barrels vuren om vervolgens de river te check/callen.

Oorspronkelijk gepost door charisdegeus
      Kan een van de judges hier ook eens wat over vertellen. Wat doe je als sb / bb in dit geval met handen als a10 / aj , na een raise van de button. Gewoon flatten, of 3 betten. En is 3betten met AQ hier +EV?
      Te tegenstander/situatie-afhankelijk om daar een eenduidig antwoord op te geven. Je moet zo min mogelijk uit positie willen spelen, helemaal als beginner, dus dat geldt ook tegen steals. Handen waarmee je flink voorloopt op villain's range maar die geen actie krijgen van slechter bij een 3-bet (ATs/AJ/KQ) kan je op zich wel callen, al zijn deze handen ook goed om te 3-betten vanwege de blockers die je hebt. Wanneer je tegenstander bijna nooit fold op 3-bets wanneer hij in positie zit, dan moet je alleen voor value gaan 3-betten. Fold hij echter heel erg veel, dan kan je het beste 3-betten met bovenstaande handen omdat je dan liever pre-flop de pot al wint en niet post-flop uit positie speelt. Opent villain veel op de BU maar is hij niet erg agressief post-flop, dan kan je met bovenstaande handen wel callen omdat hij vaak zal opgeven/je een pair maakt/je een bluf kan maken.

AQ 3-betten of niet hangt dus ook van verschillende factoren af. Je moet je vooral afvragen of je 3-bet als bluf of voor value. Wanneer je dat in gedachte houdt dan speel je de hand post-flop ook beter. :)
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      O-o-overlap!

Turn zou je inderdaad wel kunnen folden, maar een call vind ik ook niet slecht. Er zijn nog wel wat (broadway/flush)draws waarmee villain zou kunnen secondbarrelen, zijn sizing vind ik nou echt niet echt value-achtig, men valuebet vaak veel groter (zelfs in 3-betpots). Maar je hebt waarschijnlijk wel gelijk omdat je er hier gewoon niet vanuit moet gaan dat villain aan het restealen is (waardoor dit soort draws in zijn range zouden zitten).
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Zeg, zo kan ik ook aan een boel forumposts komen he... ;)