[AFGEROND] Stakee speelt buiten backing met makeup om

• Timor83
      Timor83
      Bronze
      Geen zorgen, het gaat over niemand in deze community.

Ik ben sinds enkele weken/maanden iemand aan het staken op MTT midstakes die ik leerde kennen via 2+2. De deal was 100% backing, profit 50/50 met makeup, en ondertussen staat stakee ongeveer op 3k in makeup, dit sinds ongeveer 2 weken geleden.

Sinds een 2-tal weken is hij blijkbaar midstakes MTT's aan het spelen buiten onze backing om en zonder daarvan eerst iets tegen mij te zeggen of te vragen - vermoedelijk met andere backing, want ik kan me niet voorstellen dat hij de roll heeft om dit soort tornooien zelf te bekostigen. Hij heeft altijd wel small stakes MTT's gespeeld buiten onze backing om.

Ook opent hij plots weer threads op 2+2 om % te verkopen, wat hij niet meer deed sinds ik hem begon te backen. Waarschijnlijk omdat hij geen enkel % voor zichzelf kon spelen op dat moment.

Het probleem is hier dat er nooit een termijn of een definiëring van de staking heeft plaatsgevonden, "die MTT's voor zoveel tot die datum" oid.

Sinds een 2-tal weken komt hij een pak minder op Skype, daar waar hij vroeger bijna elke dag wel online kwam.

Ondanks het feit dat er nooit concrete afspraken geweest zijn, is dit toch eigenlijk not done? Of tenminste zeer onsympathiek. En kan ik hier rechtmatig over klagen op 2+2 of niet?

Jullie mening graag.
  • 13 antwoorden
    • Nivlem
      Nivlem
      Silver
      Klagen op 2+2, zeker. Het lijkt me altijd goed om mensen te waarschuwen, maar het kan mogelijk jouw relatie met de stakee wel schaden, wanneer jij zijn reputatie schade aan doet.

Ik weet niet hoe veel geld hij nog van je heeft, maar je zult toch redelijk voorzichtig moeten zijn.

Zo lang er schriftelijk niets vast staat over jullie staking sta je zelf iig niet sterk om er iets aan te doen of überhaupt geld terug te krijgen, tenzij je de persoon zelf kent en zijn huis een bezoekje kan brengen. .
    • ItsTeddyKGB
      ItsTeddyKGB
      Bronze
      Waarom vraag je dat hier ipv op 2+2?

Sorry, beetje onlogisch imo..
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Omdat ik geen zin heb om daar te gaan klagen wanneer hij kan meelezen, nog voor ik wat advies heb gekregen van andere mensen. Ik wil mijn relatie met de stakee natuurlijk niet onnodig schaden als blijkt dat ik geen punt heb.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      trlijk da ge daar iets over moogt zeggen. Tis zijn plicht om u van al die dingen op de hoogte te brengen imo. Nuja als dees met slechte bedoelingen is weet ge int vervolg da ge best concrete afspraken maakt of enkel met de mensen da ge kent;) .

Ik zou hem gwn zeggen wat de feiten zijn en wa ge verlangt da hij doet en of hij een verklaring ervoor heeft.
    • samni
      samni
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillClinton
      trlijk da ge daar iets over moogt zeggen. Tis zijn plicht om u van al die dingen op de hoogte te brengen imo. Nuja als dees met slechte bedoelingen is weet ge int vervolg da ge best concrete afspraken maakt of enkel met de mensen da ge kent;) .
      +1

Als de stakee tijdelijk/volledig wil stoppen met de staking bespreek je dat eerst op voorhand. Als er afspraken gewijzigd moeten worden (eender over wat die afspraken gaan) moet dit uiteraard bespreekbaar zijn maar dat moet idd via de staker gaan.

Wat ik zou doen is hem proberen te pakken te krijgen op Skype en er een rustig gesprek mee te voeren. Als hij 3k down staat en je gaat nu wat te agressief aan het werk, zou het hem wel eens kunnen afschrikken om nog ooit iets van hem te laten horen, laat staan je je geld terugbezorgen.

Ondanks dat je volledig in je recht bent, ga je hier best voorzichtig mee om :)
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      er is een speciaal topic op 2+2 waar je ontevredenheid over je stakee kan uiten (bvb ivm scams of andere dingen)
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      I know, maar zoals gezegd wil ik dat liever niet doen tot ik eerst wat andere meningen heb gehoord.
    • duvel666
      duvel666
      Bronze
      oww....

ik dacht eerst dat het ging over live backing en de dude speelde 'met make-up om' om niet herkend te worden ....

nee, grapje ...

benarde situatie en idd best eens proberen met hem te praten om te zien wat zijn bedoeling is en eventueel de 'samenwerking' herdefiniëren zodat zulke "misverstanden" (?) niet meer kunnen plaatsgrijpen
    • TobinqBe
      TobinqBe
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Timor83
      I know, maar zoals gezegd wil ik dat liever niet doen tot ik eerst wat andere meningen heb gehoord.
      Reageer hij nog op uw pm's, mails etc... If not zou ik gewoon thread openen op het staking subforum op 2+2 met vraag om uitleg.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door samni
      Oorspronkelijk gepost door BillClinton
      +1

Als de stakee tijdelijk/volledig wil stoppen met de staking bespreek je dat eerst op voorhand. Als er afspraken gewijzigd moeten worden (eender over wat die afspraken gaan) moet dit uiteraard bespreekbaar zijn maar dat moet idd via de staker gaan.

Wat ik zou doen is hem proberen te pakken te krijgen op Skype en er een rustig gesprek mee te voeren. Als hij 3k down staat en je gaat nu wat te agressief aan het werk, zou het hem wel eens kunnen afschrikken om nog ooit iets van hem te laten horen, laat staan je je geld terugbezorgen.

Ondanks dat je volledig in je recht bent, ga je hier best voorzichtig mee om :)
      still, wat hij ook doet grenst aan vertrouwen. als hij staking zoekt voor hogere stakes dan waarvoor je m staket is dat prima, als t voor tzelfde is dan kinda lol scam imo
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      idd, dan zegt hij gwn die ship die ik gisteren maakte was vr anere backing en tegen andere backer zegt hij hetzelfde. Easy game.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Schade nemen en restant laten terugbetalen. Dat lijkt mij de meest logische uitwerking.

Wanneer hij verliesgevend speelt heeft het geen nu hem te staken, zeker niet wanneer hij ondertussen ook andere games (waarschijnlijk ook met jouw geld) speelt.

Laat hem in goed overleg zeggen wat er nog van je input over is en vraag dat dan (vervolgens) terug, dan kan hij verder zijn eigen spelletjes spelen en weet jij waar de schade ophoudt.

Natuurlijk zou ik het wel voorzichtig aanpakken, want anders is hij waarschijnlijk met de noorderzon vertrokken.
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Nvm this post