QQ cold-4bet?

• Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      villain is een beetje nitty, 3bet van 5,5%, af 4%, cbet 85%
      UTG is een loose fish, kleine sample.

ik vind dit altijd lastige spots. een cold4bet is zo sterk, dat zelfs JJ foldt en ik me isoleer tegen AK+, KK+. Maar een overcall is ook niet erg fijn.

as played verwacht ik 100% cbets, maar die komt niet. Moet ik betten ter protectie op de turn, en denk ik dat ik mn hand onder-represent door te checken op de river, in de hoop dat hij nog een poging waagt de pot op te pakken met zn hoge AF.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $2(BB) On Game
      Hero ($208)
      BB ($75.35)
      UTG ($194)
      CO ($135)
      BTN ($227)

Dealt to Hero Q:diamond: Q:club:

UTG raises to $6, fold, BTN raises to $20, Hero calls $19, fold, fold

FLOP ($48) 3:spade: 3:heart: 4:heart:

Hero checks, BTN checks

TURN ($48) 3:spade: 3:heart: 4:heart: 5:heart:

Hero bets $36, BTN calls $36

RIVER ($120) 3:spade: 3:heart: 4:heart: 5:heart: T:club:

Hero checks, BTN checks
  • 2 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      zou hij de loose fish niet vaker 3betten dan die 5,5%
      vind dit zelf btw ook een yuk spot.

neig eerlijk gezegd meer naar 4bet danwel gewoon folden, aangezien je nooit weet waar je staat oop.

weet niet of 4bet fold nog een optie is, al zal villain AA ook wel flatten na jou 4bet.

ik zou hier dus denk ik preflop folden, gewoonweg omdat ik anders in een klote spot ga komen die ik toch niet begrijp :D
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Zijn inderdaad rare spots. Ik vind QQ folden ook niet super preflop en 4betten, wat je al zegt, is vrij licht tegen een nitty reg. Met flatten zorg je er wel voor dat je het wat beter gaat doen tegen zijn range en QQ is redelijk underrepped als je flat preflop (zit wel in je range maar het is nu wel de top van je range omdat villain er wel zal uitgaan dat je 4bet met KK+). That said crush je nog wel zijn 3bet range dus vind ik 4bet/callen ook niet heel slecht, zeker als je ook wel eens cold4bet blufft (wat je zeker zou moeten doen). Vooral OOP zou een 4bet/call misschien wel beter zijn

Als je het zo speelt echter, zul je postflop weinig anders kunnen doen dan hoe je het gespeeld hebt. Omdat je preflop geflat hebt, zou ik het er wel in krijgen op de flop omdat TT/JJ nog in zijn range zitten, net als AKhh, AQhh, AJhh, KQhh en tegen die range (met QQ+ erbij) ben je volgens mij een hele lichte favoriet of flip je, en dat is enkel zijn valuerange. Hij zal misschien nog wel wat cbetten met AKo, AQo en dan fold hij de flop gewoon en win je de pot dus dan kun je weinig verkeerd doen denk ik.

Turnbet standaard. Wanneer hij callt denk ik dat hij of TT/JJ heeft en dat passief speelt, of hij heeft AK/AQ met Ah. Je zou eventueel nog een valuebet kunnen maken op de river van 1/2pot ofzo, want ik verwacht niet dat hij gaat bluffen met een hand waar hij nog wat sd value mee heeft (AK/AQ).