$0,10, 360 players turbo. std. all-in?

• LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, 0.1 Tournament, 75/150 Blinds (9 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP2 (t3225)
      MP3 (t1260)
      CO (t8150)
      Button (t2750)
      Hero (SB) (t9315)
      BB (t10595)
      UTG (t7280)
      UTG+1 (t1155)
      MP1 (t1700)

Hero's M: 41.40

Preflop: Hero is SB with A, Q
      5 folds, CO bets t600, Button calls t600, Hero raises to t2400, 1 fold, CO raises to t8150 (All-In), Button calls t2150 (All-In), Hero calls t5750

Total pot: t19200
  • 5 antwoorden
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      Flop: (t19200) 2, Q, 7 (3 players, 2 all-in)Turn: (t19200) A (3 players, 2 all-in)River: (t19200) 7 (3 players, 2 all-in)Total pot: t19200

Big-stack showed: AQs en die Short-stack showed: 65o
    • Steambull
      Steambull
      Bronze
      hey lookawaynow,

ik zou hier wel wat info willen hebben voordat ik met AQ afstack voor 60bb.
      - was de CO loose?
      - was jouw image loose?
      - Had zo'n tafereel zich al eerder voorgedaan?
      - was de shortstack loose?
      - had je het idee dat de OR jouw move als een play kon zien?
      - had je de CO al eerder 5bb zien raisen?

zonder al deze info zou ik hier nooit voor stacks willen spelen zo diep.
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      :club: Op de CO had ik niet echt een read.., had hem nog maar 10 handjes aan mn tafel, waarvan dit de 2e was die hij speelde.

:club: Mijn image was zeer tight, ik speelde haast niet. Paar goede folds gemaakt tijdens het toernooi. Maar ook had CO niet echt een read op mij. Want hij heeft mij ook nog maar 10 handjes gedeeld zien krijgen, waarvan dit de eerste is die ik speel.

:club: Er gebeuren gekke dingen op $0,10. Maar heb CO nog niet in een hand betrokken gezien. Eerste handje van hem, shoved hij pre vanaf UTG, waarna iedereen fold.

:club: BTN was een station. Hij wou gewoon flops zien en de tegenstander bepaalt maar wat dat moet kosten. Kon hem blijkbaar niets schelen. Op BTN had ik wel een duidelijke read. Mijn bedoeling bij deze hand was ook om CO uit de hand te squeezen en BTN te isolaten.

:club: Ik denk het niet, hij insta-shoved eigenlijk. Ik denk niet dat het menselijk brein zo snel kan nadenken. Denk ook niet dat CO denkt, dat ik weird plays vanuit de SB ga maken tegen iemand die mij bijna broke kan spelen. Het probleem met deze $0,10 toernooitjes is ook dat je na 20-30 handjes naar een andere tafel word getrapt. Reads maken is moeilijk op zo'n kleine sample.

:club: Nee, wel 4BB dat doet ie in deze hand. En dat kwam vanaf die positie van hem (CO) wel een beetje bluffy over op mij. BTN (station) insta-called natuurlijk. En ik probeer CO te laten folden en BTN te isolaten. Ik dacht dat CO hier een move maakte om de blinds te stelen.
    • Steambull
      Steambull
      Bronze
      kijk, dat is info! Belangrijk om direct bij het posten van je hand te vermelden, want dat bepaalt of het een push of een fold is.

Allereerst ben ik niet bekend met de gameflow op 0,10 toernooitjes en kan ik me voorstellen dat, omdat de buy-in zo laag is, er veel maniacaler gespeeld wordt. Als dat zo is, verandert de situatie voor mij ook aanzienlijk.

Laat ik het zo zeggen, met een normale gameflow en zonder reads zou ik AQ niet voor stacks willen spelen.

Jouw read op de BTN is erg belangrijk natuurlijk. Dat zorgt voor veel dood geld in de pot, want je ligt met AQ uiteraard mijlenver voor op zijn range. Probleem in dit geval is het vaststellen van een range voor de CO. Laten we AQ eens afzetten tegen 3 verschillende ranges:
      (88+,ATs+,AJo+) AQ heeft 44%
      (66+,A8s+,KQs,ATo+) AQ heeft 50%
      (44+,A5s+,KJs+,A8o+,KQo) AQ heeft 55%

Welke range denk je dat strookt met het spel van de CO? Wellicht kun je hier al conclusies uit trekken!
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      Hhm.. lastig..

Ik denk dat na de 4BB van CO dit ongeveer zijn range is:

(22+,A2s+,K8s+,A2o+,K8o+,Q7s+,Q9o+,J8s+,J9o+,T8s+,T9,98s,98,78,78s) Ik denk dat dit een mooie range is om de blinds te jatten, waar ik hem op dat moment dus op zet. Hij kan ook value-handen hebben natuurlijk en uiteraard zitten die dus ook in de aangegeven range.

Na zijn 4-bet-shove denk ik dat zijn range ongeveer dit is:

(88+,A9s+,KQs+,ATo+,KQo+)

Op $0,10 MTT's denk ik zelfs dat deze ranges nog ietsje te tight zijn. Deze move kan hij ook best maken met 66 ofzo, maarja, laten we realistisch blijven :)