AK TP overvalued?

• Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      No-Limit Hold'em, $0.25 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

UTG ($30.12)
      MP ($25.77)
      CO ($38.59)
      Button ($25.25)
      SB ($32.29)
      Hero (BB) ($26.78)

Preflop: Hero is BB with K, A
      3 folds, Button bets $0.85, 1 fold, Hero raises $2.45, Button calls $1.85

Flop: ($5.50) 5, 6, Q (2 players)
      Hero bets $2.75, Button calls $2.75

Turn: ($11) A (2 players)
      Hero checks, Button bets $7, Hero calls $7

River: ($25) 6 (2 players)
      Hero checks, Button bets $12.80 (All-In), Hero calls $12.80

Total pot: $50.60

Hey iedereen,

Villain is 20/13/2.5AF fold to 3B 50% 270 hands
      Fold to CB 70%

3bet hier voor value aangezien hij maar 50% fold vs 3bets

Wnr ik op turn bet denk ik mezelf te isoleren tegen beter, en alles slechter fold, dus ch/c.

Veel twijfel op de river, maar ik krijg nog vrij goede odds denk ik. Hadden jullie hem anders gespeeld? River fold? Thx
  • 6 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      als je de turn callt dan vind ik folden op een blank river in ieder geval slecht.
      maar goed toppair top kicker vind ik in een 3betpot meestal wel gaan.

wel lelijk dat er net een Q ligt.
      AQ bijvoorbeeld zit heel goed in zijn range.

vind de hand an sich wel nice, maar door die Q heb je juist ook weer problemen dat AQ je ineens ook beat.
      zijn range is best wel gepolariseerd tot nutslike handen.
      zou hij hier AJ bijvoorbeeld ook zo stevig doorbetten.

puntje bij paaltje zou ik de turn zelf doorbetten, gewoon omdat heel veel handen als KK en JJ hier voor een checkbehind gaan en wel een bet zouden callen.

oftewel met een check denk ik dat je alsnog alleen bets van slechtere handen krijgt.
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      KK gaat ie denk ik wel 4betten. JJ gaat ie nooit callen met 2 overcards denk ik.
    • kalakaja
      kalakaja
      Bronze

over 270 hands heb je een f3b van 50% op hem maar over hoeveel gelegenheden was dat? 2? 4? het is in ieder geval een nog vrij waardeloze stat waarschijnlijk en je zou je er niet door moeten laten afleiden. De hand zelf, moet je idd altijd gewoon de turn zelf betten lijkt me(behalve als ie je ongelooflijk veel float). En ja de river is lastig te folden gezien de odds die je krijgt en het gegeven dat hij jou misschien van een chop zou willen af shoven. Hangt er van af hoe goed jij villain kent. maar dat je de river checkt is echt slecht want daar verlies je veel value tegen elke Ax(gevolg van betting lead opgeven op turn)
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      compleet met iedereen eens eig; as played kan je niet folden en heeft ie beter is t heel jammer, maar hier folden is te exploitable (als iemand er ooit achterkomt dat je daar AK foldde dan krijg je een instant note)
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kalakaja

over 270 hands heb je een f3b van 50% op hem maar over hoeveel gelegenheden was dat? 2? 4? het is in ieder geval een nog vrij waardeloze stat waarschijnlijk en je zou je er niet door moeten laten afleiden. De hand zelf, moet je idd altijd gewoon de turn zelf betten lijkt me(behalve als ie je ongelooflijk veel float). En ja de river is lastig te folden gezien de odds die je krijgt en het gegeven dat hij jou misschien van een chop zou willen af shoven. Hangt er van af hoe goed jij villain kent. maar dat je de river checkt is echt slecht want daar verlies je veel value tegen elke Ax(gevolg van betting lead opgeven op turn)
      Sample is natuurlijk idd veel te klein maar ik wil maar zeggen dat ik hier niet fancy ga doen ofzo dus 3Bet ik hier altijd voor value aangezien ik nog niet veel over hem weet + BU range die normaliter vrij wijd is.

En idd ik mis wel value uit AJ eventueel maar ik denk dat die de turn wel zou betten. River is een andere zaak dan wel. Wat hadden jullie dan gedacht van een ch/r op turn?

Maar idd simpelste had gewoon geweest om de turn te betten. Maar ik zag dan JJ/TT mss zelfs 99 folden.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      ben dan iets minder nit en bet ook je complete air door op die turn; die aas zorgt er gewoon voor dat een helehoop van die middlerange handen van je tegenstander moeten folden nl.

jij kan dan credible die aas representen, terwijl je ook die aas niet kan hebben. resultaat ongeacht of je die aas hebt of niet is dat je tegenstander een mogelijk grote pot gaat spelen met een hand als 88(gezien er ook nog actie op de river kan komen) en daar niet comfortabel mee is en dus zn equity fold, waardoor jij de pot opraapt. Hij heeft bijna nl nooit die aas.

er staat ergens een artikel in de strategiesectie hierover; link even naar die strategieartikel als je t gelezen hebt :)