Nl4: Qq

• elderwon
      elderwon
      Bronze
      Beetje een vreemde hand hier.
      Verse vis, weinig info.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.04(BB) Replayer
      Hero ($5.43)
      BB ($5.29)
      UTG ($3.51)
      CO ($3.77)
      BTN ($3.10)

Dealt to Hero Q:club: Q:spade:

fold, fold, BTN raises to $0.12, Hero raises to $0.40, fold, BTN calls $0.28

FLOP ($0.84) T:spade: 9:club: 7:heart:

Hero bets $0.52, BTN calls $0.52

TURN ($1.88) T:spade: 9:club: 7:heart: 8:spade:

Hero bets $1.10, BTN raises to $2.18 (AI), Hero ???

Ik 3bet de BU hier, hij callt.
      Flop is toch wel wat drawy maar ik zag weinig handen die hier een 3bet callen en wat aan dit bord hebben. Hij callt denk ik met AK, AQ, AJ?, QQ, JJ, TT?, 99?. Moet ik hier veel rekening houden met 99, TT en AJ? (AA en KK zouden 4betten)
      Cbet op de flop is standaard maar wat vinden jullie over de sizing? Villain callt.

Turn is een klotekaart. Elke 6 of J maken de straat maar, hoeveel Jx of 6x zitten er hier nog in de hand? JJ kan zeker maar zit een AJ hier nog in? bijna alle middle pockets hebben natuurlijk een set maar dezelfde vraag, welke kan ik hier nog verwachten?

Het komt er hierop neer, als AJ nog in zijn range zouden lig ik achter op de turn en anders niet. Bet turn of niet? (ik heb ook een redraw naar een hogere straat)

Hij schuift het er allemaal in op de turn na mijn bet maar ik call vanwege de odds: 1.18 callen om een pot van 6.34 te winnen = 18.6%. ik heb including de AJ 42% dacht ik tegen de hoger geschatte range.
  • 13 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Preflop is fine.
      Flop is fine
      Turn is een c/f. Elke Jx en 6x heeft je crushed. handen als JJ JT, J9, QJ en KJ kunnen zeker de flop callen. AJ kan eventueel ook nog maar dat zou wel een loose call zijn met alleen een gutshot.

Met welke reden bet je de turn? Wil je een call van AT? Ga je neit krijgen? Wil je een betere hand doen folden? Dat word ook lastig. "Ik denk dat ik de beste hand heb" is nooit een reden om te betten, dit is een erg veelgemaakte fout. Als je bet probeer dan altijd te bedenken of het voor value is (ik wil een mindere hand laten callen) of als bluff (Ik wil een betere hand laten folden) Als geen van de twee het geval is heb je geen reden om te betten. (Betten voor protection is een vorm van valuebetten)
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Het is wel een 3bet pot.
      JT, J9, KJ en QJ gaan hier niet meer tussenzitten imo.
      Als het geen 3bet pot was had ik er nog niet eens over nagedacht, dan was het idd c/f.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Als je beter wil worden moet je hier nadenken over zen range. Dit kan je simpel doen. Van welke hand wil je value krijgen? Of waar wil je tegen protecten? Wat is zijn range preflop?

Flopbet moet wel groter omdat board niet echt dry is.
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Hmm, Bill ik heb toch al wel een range neergepoot hierboven, wat vind je daarvan?

Nog enkele bedenkingen:
      Die gast zit niet fullstacked wat hem een fishy image geeft.
      Flop had inderdaad groter gemogen maar is de sizing in een 3bet pot evenveel van belang als in een normale pot? Ik bedoel hiermee dat er in een 3bet pot voor deze flop veel minder drawhanden zullen voorkomen als in een normale pot. Als je hem odds-wise slecht wilt laten callen moet je bijna altijd potsize gaan (voor odds van flop naar river). Daardoor mis je denk ik veel te veel value op termijn, of niet?

De turn komt aan, moeten we dan nog van protectie spreken? Tegen een J op de river moet ik niet beschermen, da's mijn redraw.
      Maar ik denk wel je punt te snappen :) : geen enkele slechtere hand uit die range callt nog. In principe moet het dus check/call turn zijn dan.

Stel de turn gaat check/check. Wat doe ik dan op de river? Plaats ik daar nog een bet? Ik ben geneigd te zeggen van wel omdat hij niet gebet had op de turn. (b/f river)
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ja maar ik vind dat je op het verkeerde spoor zit met je denkpatroon. Je range klopt op de flop, maar ik snap je uitleg niet goed vr de turn.

Daarom dat ik het opnieuw vraag omdat ik je zelf tot de juiste conclusie wil doen komen. En je moet zeker niet akkoord gaan als je denkt dat het niet correct is.

Ik ga even cliffs van jou post eruit halen.

-op de flop callt hij je bet met: AK, AQ, AJ?, QQ, JJ, TT?, 99? doe daar al maar 88 bij wss zit er zelfs ook meer dan enkel aj in zen rang. KJ QJ en zowat van die handen. Dus elke drawing hand ong als je denkt dat hij een fish is. Dan kan hij hier perfect 108 hebben bvb.

-Op de turn dan: Waar wil je value van? wat van zijn range callt jou nog dat jij beat hebt? Dit is echt een superbelangrijke vraag omdat ik denk dat het hier misloopt in je redenering.
      Als je checkt, waarmee denk je dat hij gaat betten?

Als je ergens niet mee akkoord bent let me know, ik hou wel van eens wat dieper op die dingen ingaan:) .

Edit: over je sizing: ik zeg dat omdat je vs een fish zit en die letten zo niet op balancing. Tegen een reg zou ik ook altijd dezelfde sizing gebruiken en vind ik het zo wel fine.
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Fijn er zo eens effe over doorbomen :)

For starters, ik weet gewoonweg niet of die gast een echte vis is, ik had er maar drie handen tegen dus dat zegt weinig maar zijn stacksize doet wel iets in die richting vermoeden. Normaal nemen we dan de aan dat het een normaal denkende speler is niet?
      Vandaar dat ik handen als AJ, andere Ax, broadways en connectors niet meeneem in zijn range. 88 en lager zou er nog kunnen inzitten.
      Denk dat de rest van onze verdere denkwijze hierdoor wordt bepaald.

Vis of niet, denk dat er op deze flop weinig gefold wordt behalve misschien de lagere pockets 22 - 55. Zitten er dus nog in AQ, AJ?, QQ - 88. Op deze flop gaat een set misschien wel 3betten bedenk ik juist want die willen ook geen straat meer zien. Moeten we die hier dan niet uit zijn range halen i.e. TT, 99, 77?

Op de turn gaat AQ folden. Waar wat doen sets na mijn bet?
      Wat ik dus in mijn vorige post al zei: ik denk dat hier niks meer callt wat ik beat heb. Ga ik dan voor c/c of c/f?
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door elderwon
      Fijn er zo eens effe over doorbomen :)

For starters, ik weet gewoonweg niet of die gast een echte vis is, ik had er maar drie handen tegen dus dat zegt weinig maar zijn stacksize doet wel iets in die richting vermoeden. Normaal nemen we dan de aan dat het een normaal denkende speler is niet?
      Vandaar dat ik handen als AJ, andere Ax, broadways en connectors niet meeneem in zijn range. 88 en lager zou er nog kunnen inzitten.
      Denk dat de rest van onze verdere denkwijze hierdoor wordt bepaald.

Vis of niet, denk dat er op deze flop weinig gefold wordt behalve misschien de lagere pockets 22 - 55. Zitten er dus nog in AQ, AJ?, QQ - 88. Op deze flop gaat een set misschien wel 3betten bedenk ik juist want die willen ook geen straat meer zien. Moeten we die hier dan niet uit zijn range halen i.e. TT, 99, 77?

Op de turn gaat AQ folden. Waar wat doen sets na mijn bet?
      Wat ik dus in mijn vorige post al zei: ik denk dat hier niks meer callt wat ik beat heb. Ga ik dan voor c/c of c/f?

we gaan er vanuit dat hij gezien zen stacksize niet echt een reg zal zijn en prob wat fishy.
      Sets zouden moeten raisen op de flop, maar call flop en broke op de turn zie ik ook ng vaak gebeuren zeker met top set.
      Daarom als je erover nadenkt beat je idd niets op de turn. Dus ga je best vr c/f. Ik denk dat in een 3bet pot hij alles fold dat de flop niet hit, en als het de flop gehit heeft, heeft de turn zen hand beter gemaakt. Hij gaat hier niet A10 in een bluf gaan veranderen imo.
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Akkoord met sets die de flop raisen, maar als hij een set heeft dan is de turn voor hem ook een shitkaart, net zoals voor mij.
      Zie jij hem dan met een set shippen?

(we zitten hier natuurlijk veel te ver te denken voor deze stakes maar stel dat het een reg is...)
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Akkoord met sets die de flop raisen, maar als hij een set heeft dan is de turn voor hem ook een shitkaart, net zoals voor mij.
      Zie jij hem dan met een set shippen?

(we zitten hier natuurlijk veel te ver te denken voor deze stakes maar stel dat het een reg is...)
      pff das vervelend:D . dat zou afhangen hoe bekwaam je denkt de reg is en hoe bekwaam hij denkt jij bent:D .

Stel jij bent een reg die scarecards barrelt, dan shipt hij daar zen set wel. Mr de range van een reg dit veel meer richting de straight als hij daar je 3bet flat.

Ik kan hier eig niet echt veel dieper opingaan zonder een concrete situatie en stats:D .

Mr deze hand ook vs een reg is c/f na de turn. Op nl20 that is.
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      hehe, we gaan maar stoppen met als.. als... :)
      Ik heb de hand gewonnen en het is een dikke vis (net zoals ik :P )
      Hij showde AT :facepalm:
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      haha lame:D . daar gaat men hele uitleg:p. Maar gwn kijken dat je niet resultgericht speelt. Ik schat de kans heel hoog in dat hij dat tp gwn gaat downchecken.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      En ook mijn uitleg is weg xD .
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Je hebt gelijk hoor, turn was echt bagger gespeeld van mij :)