NL 4 - AK in LP

• charisdegeus
      charisdegeus
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      BB:
      $0,94
      MP2:
      $5,2
      Hero:
      $4,71

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with A:heart: , K:spade:
      2 folds, MP2 raises to $0,12, MP3 folds, Hero calls $0,12, 2 folds, BB raises to $0,98 (All-In), MP2 calls $0,82, Hero raises to $4,83 (All-In), MP2 calls $3,77.

Flop: ($10,54) A:diamond: , 4:diamond: , 2:heart:
      Turn: ($10,54) 3:spade:
      River: ($10,54) 2:diamond: (3 players)

Final Pot: $10,54

Results follow (highlight to see):
      MP2 shows een flush, aas high (Kd 9d)
      Hero shows (Ah Ks)
      BB shows (Ac Js)

MP2 wins with een flush, aas high (Kd 9d)

Ik had daarvoor al 2 handjes tegen MP2 gespeeld en deze speelde echt als een maniac. Raisede zo'n beetje elk speelbare hand, maar flatcallde ook raises, om vervolgens een potsize contibet te callen met A high. Ik besluit hier zijn raise te callen, in de hoop dat ik hit, om hem vervolgens 3 straten te melken (misschien had ik hier overigens beter kunnen 3betten). BB is een shortstack die vervolgens push. MP2 callt, maar aangezien ik niet 1/4 van me stack wil investeren om op de flop te moeten folden besluit ik ook direct te pushen..

Kan ik tegen een dergelijke spelen de push maken met AK preflop, gezien zijn stats? Had ik deze hand anders kunnen / moeten spelen? Feedback graag! :)
  • 1 antwoord
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Met de omschrijving die je geeft is dit een prachtige situatie om je AK voor value te 3-betten (en om broke te gaan indien villain 4-bet). Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen. :P

As played is 't prima verder, maar liever dus zelf 3-betten pre-flop. ;)