NL2 - fullhouse

• dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Known players:
      SB:
      $2,42
      BB:
      $6,64
      MP2:
      $2,11
      MP3:
      $3,06
      Hero:
      $2,01
      BU:
      $4,92

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with A:heart: , 4:heart:
      2 folds, Hero raises to $0, BU raises to $0, 2 folds, Hero calls $0,12.

Flop: ($0) A:diamond: , 7:heart: , 7:diamond: (2 players)
      Hero bets $0,29, BU raises to $1, Hero calls $0,65.

Turn: ($2) A:spade: (2 players)
      Hero checks, BU raises $3,8 (All-In), Hero raises to $1 (All-In).

River: ($7) 7:spade: (2 players)

Final Pot: $7

hey guys,

Preflop: Ik met A4suited meestal fold ik een aas met lage kicker
      wat ook meestal word aangeraden maar ik had wel zin in een gokje
      aangezien de meeste aan tafel best wel loose speelde. naja 1 iemand raist
      me ik wou niet zomaar opgeven dus ik call gewoon.

Flop: ik flop two pair en maak een bet, Was dit een goeie value bet? Mocht ie groter en/of kleiner?
      button had geraist preflop dus ik hoopte dat ie wat moest hebben aangezien
      z'n stats loose waren en semi-aggressive hoopte ik op een call en/of raise
      hij raist me ik call, two pair in deze situatie ken je niet zomaar opgeven in my opinion.
      ik schatte m niet echt op een grote hand aangezien zijn stats loose waren

Turn: was dit een goeie check? ik checkte because of ik hoopte dat ie een bet maakte
      aangezien die op de flop raisde en preflop ook hij kon wel wat hebben zoals Three-of-a-kind 7's
      of mischien helemaal niks, hij raist all-in wat ik niet verwachte, maar opgeven is geen optie meer
      dus ik call

1. Flop: de value bet op de flop was?

2. Turn: de check op de turn was?

Alvast bedankt!

grrr

ps: Goeiemorgen
  • 7 antwoorden
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ok ik ga al direct een paar fouten uit je redenering halen als je dat niet erg vindt.
      Er is btw iets mis met het converten, maar ik neem aan dat jij op de co zit?

Jij zegt:

Preflop: Ik met A4suited meestal fold ik een aas met lage kicker
      wat ook meestal word aangeraden maar ik had wel zin in een gokje
      aangezien de meeste aan tafel best wel loose speelde. naja 1 iemand raist
      me ik wou niet zomaar opgeven dus ik call gewoon.

POKER IS NIET GOKKEN:p:D .

Als je zegt dat de meeste mensen aan de tafel loose spelen is dat een reden om A4 NIET te openen. Waarom denk je dat dit is? Belangrijke vraag zodat je de redenering mee kan volgen.
      Zelde vraag eigenlijk maar dan waarom call je zen 3bet? Welke range geef je hem? vergeet hierbij niet dat je oop zit.

De raise op de flop callen hangt wat af hoe agressief de speler is omdat ik ze hier gwn ook met 7x en beter Ax zie raisen. Maar een agressieve speler kan dit als bluf doen want hij repped hier eig niets. Een passieve speler zal dit enkel vr value doen.

Turn is standaard broke Niks mis met een check op de turn want je kan het er toch mooi inshoven op de river. En denk niet dat spelers op nl2 goed genoeg zijn om te zien dat dit vr value is, want nadat je de raise called is het vrij duidelijk dat je een A hebt. Mr zo goed zijn deze spelers dus niet.
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Dat is helemaal niet erg, volgens mij is het juist de bedoeling dat je me fouten er uit haalt :)

loose qua het vrijwillig geld geven in de pot, de vp$ip - Voluntary put $ into pot: was bij hem zeer loose. En zijn W$SD was 0 en hij was in totaal 31 keer showdown geweest dat in 41 handen, volgens mij zijn dat best nobrain/donkey stats vandaar dat ik A4suited hier een keer goed genoeg vond om te spelen en hoopte ik op een goeie flop

Wat betekent de afkorting oop?

Hij was semi-agressief maar ik zag een hoop van ze kaarten waar niks op leek dus mijn instinct zei dat ie helemaal niks had ook heads-up vs me.

Het is af en toe ook moeilijk in te schatten wat iemand nou heeft aangezien sommige op NL2 een pair van 3 zelfs goed genoeg vindt om te callen en/of te raisen terwijl de flop Q J A is en het gewoon tot showdown vol gaan houden

maar daar kun jij weer een hoop van verdienen.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      dat zen vpip loose is wil bvb al niet zeggen dat hij loose zal 3betten en je met A4 voorligt op zen range.

Als je A4 hier opent die ik dat op een tighte tafel of op de bu omdat ik dan altijd in position=ip kan spelen ipv out of position=oop.
      Ik ga je op nl2 gwn aanraden om vrij tighte te gaan raisen. Ik zie je hier bvb veel liever een 109s raisen dan een A4s. Het kan wel, maar dan moet je postflop goed weten waar je mee bezig bent.

De grootste fout die je maakt is zen 3bet callen. Op nl2 is dit gwn een fold. Deze hand speelt gwn niet makkelijk postflop omdat idd mensen crazy kunnen gaan op nl2 met any 2. Dus als je Top pair hit, dan ben je nooit zeker dat het goed is als hij agro gaat terugspelen.

Je gebruikt ook de verkeerde stats om de villain te interpreteren. Je moet niet denken hij heeft hoge wtsd dus ik call zen 3bet hier met A4s. Je moet je echt alles afvragen. Als ik zen 3bet call wat wil ik dan hitten, waarmee 3bet hij me, Wat zou hij doen als ik 4bet,....? allemaal dingen waar je rekening mee moet houden. Dat zen wtsd hoog is maakt op zich niet zoveel uit preflop. Ik fold hier gwn men A4s preflop. Als ik zie dat hij echt heel veel zit te 3betten zou ik hier eerder gaan 4betten dan flatten omdat hij zo veel handen die jou beaten moet opgeven. Nogmaals dit raad ik niet aan op low stakes:) . Wat je wel kan doen is als jij pos hebt zon hand 3betten omdat je een A blocker hebt en het zoals je ziet heel moeilijk is om OOP te spelen.

Snap je wat ik bedoel?
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Inderdaad je heb gelijk meestal speel ik ook heel tight onder de A8 fold ik
      en wacht ik vaak op een overpair preflop omdat de mensen op nl2 inderdaad crazy kunne gaan met iedere pair, kaarten zoals KJ QT fold ik ook nog vaak als ik oop ben en al meer als 2mensen calllen en/of geraist hebben.

het is idd wel een grote fout nou heb ik me geluk mee en hit ik op de flop
      maar als je het gaat uitrekenen op EV kan je beter folden en zal je op lange termijn meer geld verliezen dan winnen.

Zou je mij nog een lesje EV bij kunnen leren?

Ik snap wat je bedoelt ja vaak probeer ik het ook allemaal af te vragen alleen soms weet ik gewoon niet wat ik er mee aan moet of wat erover moet denken omdat een speler toch met elke kaartsoort wel zal callen en raisen maar daar zou ik zeker nog even aan moeten werken en ik lees nu regelmatig even de artikel door van (de 8 tegenstanders en hoe jij aan hun geld komt) in de loop van de tijd hoop ik en zal ik dit uit me hoofd kunnen voor nu nog even door oefenen. btw A4 is inderdaad moeilijk te spelen OOP.

bedankt 4your reactie!
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      wel als je denkt dat ze met elke hand hard kunnen gaan is het gwn de bedoeling dat jij handen speelt die hun range crushed. Je kan hier op pokerstrategy software downloaden daarvoor.

bvb de pokerstrategy equilator, daarmee kan je uitrekenen welke handen het goed doen tegen welke range. Mss wel handig om eens mee aan de slag te gaan als je er wat problemen mee hebt.

Wel oppassen want het is verboden een equilator te gebruiken terwijl je speelt, maar normaal krijg je een waarschuwing. Zo ging het toch op pokerstars.

Als je nog vragen hebt stel ze gerust.
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Dankjewel, ik ben nu momenteel de delen van Crushing NL50 aan het bekijken ik denk dat het handig is als ik die delen bekijk en van wat ik weer bijgeleerd heb te beoefenen aan de tafels, aangezien ik alle Fixed Limit artikelen heb gelezen en doorgenomen maar geen FL speel maar NL. Ben ik ook nu aan de studie met NL SSS&MSS en ook de BSS van NL zo ben ik nog zeker een lange tijd zoet aan artikeltjes en videos van PS.com :) ben tevens ook bezig met de Equity trainier van Equilab als ik daarmee bezig ben zit ik niet aan de tafels dus voor dat geen probleem.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ik kan je ook In B4 robusto aanraden, een 10 delige reeks die ik en een coach hier hebben gemaakt op ps. Maar denk dat je dan een hogere status moet hebben. Het gaat hem daar ook in over hoe je stats kan interpreteren en concrete situaties. Dus zeker een aanrader denk ik.

good luck