Even stoppen.

• Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Nou, there went my bankroll....

Begonnen bij Party met $ 50 via de strategy-quiz... keurig volgens de regels gespeeld en uitgebouwd naar 85 dollar....

Gisteren weer goed de handen uitgekozen en kom ik heads-up in een cash game 3x achter elkaar een bad beat tegen waardoor me bankroll helemaal naar de knoppen gaat.

1. AA tegen A6. (40 dollar verliezen tegen suited harten) wat een ongelofelijk asshole fish.

Flop brengt 672
      Turn 6
      River K

2. 77 tegen QQ (op zich logisch dat ik die verlies maar zie hier de flop)

Flop brengt 7KQ
      Turn 7 (hier dacht ik echt dat ik de nuts had)
      River een queen.. weg 25 dollar op zich niet slecht gespeeld vond ik want ik call-raisde.

3. KK tegen QJ suited klaver (weer zo'n klote fish)

Flop K2A
      Turn J
      River 10.... daar ging me laatste money..

Vind niet dat ik getild heb, maar wel zuur... ik dacht dat ik de BRM wel kon negeren omdat ik super-tight speelde... maar dure les.
  • 3 antwoorden
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      BRM heeft niets te maken met tight spel of niet, je zult altijd aan BRM moeten doen. Zoals je hebt gemerkt is er ook bij tight spel variance aanwezig en kun je geld verliezen ondanks dat je goed speelt. Om dit op te vangen is er dus BRM, zodat je niet broke kunt gaan.

Dure les inderdaad. Volgende keer maar weer aan de regels houden die je in de quiz hebt geleerd ;)
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      volgens mij speelde je een te hoge limiet, wat ik niet met
      zekerheid durf te zeggen maar je heb 85dollar in total
      en je verliest in 1 hand bijna de helft..

toen ik zelf begon met het startkapitaal waren me potten nog niet eens hoger
      als 1dollar nu ik iets verder ben en wat meer heb zijn ze ook nog niet eens hoog
      maximaal 5dollar. Ik zou de artikel "veilig omhoog door de limieten" nog eens lezen, misschien dat het helpt!

Veilig omhoog door de limieten

groet,
    • thesuns
      thesuns
      Bronze
      Noem mij een donk, maar hoe kan je call-raisen? Als je callt in een heads-up situatie wil dat toch per definitie zeggen dat je naar de volgende straat gaat?

Anyways, tight of loose spelen en BRM hebben niets met elkaar te maken vrees ik. Maar daar was je ondertussen wrs zelf al achter