QQ (SB) NL2 raise naar 5bb (1 limper) BB reraised naar 15bb, goede fold?

• 7 antwoorden
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      ?(
      Denk je dat hij hier enkel KK+ gaat 3 betten in een blind vs blind battle?
      Ik vind folden nogal weak.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Ik weet het niet maar als ik call zit ik uit positie en dan kan ik net zo goed folden want er zijn dan heel veel handen waar ik uit voor moet kijken. En het is zo vaak als ik QQ krijg dat de ander dan KK heeft of AA.

Maar al speelt hij maar met A's hoog dan nog is überhaupt al de kans klein dat ik win.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Dat laatste is niet waar, fakethat!

Probeer eens te bedenken met welke handen je tegenstander hier 3bet.

Ik zelf denk bijvoorbeeld aan TT+, AJ+. Laten we dit eens als range aanhouden.

Equity   Winst   Split
      MP2    41.10%  40.10%   1.00% { TT+, AJs+, AJo+ }
      MP3    58.90%  57.91%   1.00% { QQ }

Zoals je ziet is, uitgaande van deze range (die ik zelf nog redelijk tight vind, maar dat hangt van het type villain af!) de kans zo'n 58% dat je de hand wint als het geld er preflop in gaat.

Die kans is dus zeker niet klein, sterker nog, tegen deze range is de kans dat je de hand wint groter dan de kans dat je hem verliest!
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Callen is inderdaad geen optie dus ik zou gewoon shoven. BB is een vis en je kijkt hier tegen een veel wijdere range aan omdat het blind vs blind is.
      Dat je vaak tegen hogere pairs hebt aangezeten betekend niet dat je in het vervolg moet gaan folden. Dan kun je AA ook wel wegleggen omdat je bang bent voor een suckout :P

De kans dat de aas valt is kleiner dan de kans dat hij niet valt, dus met QQ zit je goed.
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      @ EevQQ
      Waaruit concludeer jij dat de BB een vis is?
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Dacht dat het 67/0 was, foutje. Zijn ook maar 3 handen dus hij is unknown. Maar goed, het is alsnog een 3bet vanuit de blinds neem ik aan.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Dit beschouw ik ook als een blindbattle, jij zal de vis hier redelijk loose isoleren dus villain kan ook makkelijker 3-betbluffen of met slechtere handen voor value raisen (AJ+/TT+ ofzo), met QQ kan je dan prima 4-betten naar $0.75 en een shove callen. Zelfs als villain de wat zwakkere handen in zijn range fold en broke gaat met JJ+/AK dan doe je het nog steeds goed en heb je altijd genoeg equity vanwege het geld in de pot. :)

Board:
             Equity   Winst   Split
      UTG+1  47.37%  45.79%   1.58% { QQ }
      UTG+2  52.63%  51.05%   1.58% { JJ+, AKs, AKo }