NL5 A5s

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Hoe speel je TPWK multiway OOP?
      Ik bet hier meestal en krijg dan vaak een call. Op de turn geef ik op.
      Kan ik niet beter checken op de flop?

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      MP3:
      $5.21
      CO:
      $15.10
      BU:
      $1.66
      SB (Hero):
      $5.00
      BB:
      $4.00
      MP1:
      $2.78
      MP2:
      $5.46

Preflop: Hero is SB with A, 5.
      2 folds, MP3 calls $0.05, CO calls $0.05, BU folds, Hero calls $0.03, BB checks.

Flop: ($0.2) A, J, 7 (4 players)
  • 2 antwoorden
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Hey EevQQ,

Dit zijn lastige handen om te spelen. Zoals jezelf al aangeeft zit je multiway en uit positie. Bovendien ligt er een flushdraw. Tel hierbij op dat je slechts een weak made hand hebt. De vraag aan jou: wil je hiermee broke gaan? Hoeveel ben je bereid in een dergelijke hand te investeren?

Ikzelf zou, zeker als ik geen preflop agressor was, checken en kijken wat er na mij zou gebeuren. Komt er veel actie, dan heb je een easy fold, want dan is de kans groot dat je top pair gewoon niet goed is. Wordt er passief gespeeld, dan kun je op de turn herevalueren.

Overigens herhaal ik dat dit lastige handen zijn om te spelen. Ik weet ook niet goed of mijn opmerkingen steek houden, dus ben benieuwd wat de handjudge hierover zal zeggen.
    • Mstlc
      Mstlc
      Bronze
      Pre-flop completen is standaard. A5s is een leuke hand om 4way mee naar de flop te gaan.

Op deze flop lead ik zelf uit, we hebben TP + de backdoor nuts flush draw. Mensen callen hier met flush draws, Jx, gutshots (alla KQ, T9 etc). Als je geraised word heb je een easy fold. Krijg je calls dan evalueer je de turn opnieuw... op any kan je barrelen, een 5 maakt je wrs de beste hand...