$22, early stage, pp K

• BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Wat ik graag wil weten of je in dit stadium van een MTT met deze stacksizes pp K anders kan spelen? Bijvoorbeeld door de openingsraise te flatcallen of te folden na een reriase. Of speel je hier preflop altijd voor stacks?

Er waren nog zo'n 420 van de 927 spelers over. Met mijn stack stond ik iets boven het gemiddelde.

Villain was net aan tafel komen zitten, dit was de eerste hand die hij opende.

Position:
      Stack
      UTG3:
      15265
      MP1:
      25507
      MP2:
      3748
      MP3:
      12910
      CO:
      16420
      Hero:
      22917
      SB:
      21664
      BB:
      11867

SnG-MTT $ 22.00 (927 Players)
      200/400 No-Limit Hold'em, Ante 50 (8 Players)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.103.40707.3 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is BU with K :heart: , K :diamond:
      UTG3 raises 400 to 800, 4 fold,
      Hero raises 1067 to 1867, 2 fold,
      UTG3 raises 13348 to 15215 ( (AI)), Hero calls

Flop: (31430) A :spade: , 7 :diamond: , 3 :diamond: (2 Players)

Turn: (31430) 3 :club: (2 Players)

River: (31430) 4 :heart: (2 Players)

Final Pot: 31430

Hero shows two pairs, kings and threes (Kh, Kd) --> (Kh, Kd, 3d, 3c, As)
      UTG3 shows two pairs, aces and threes (Ac, Qc) --> (As, Ac, 3d, 3c, Qc)

UTG3 wins 31430 with two pairs, aces and threes (Ac, Qc) --> (As, Ac, 3d, 3c, Qc)
  • 9 antwoorden
    • SandZ
      SandZ
      Bronze
      Ik denk dat de 2 opties die je noemt beide niet echt opties zijn:
      - Flatcallen van de raise laat de blinds veel te goedkoop deelnemen aan de hand, en ook de IR kan zo veel te goedkoop een flop kijken.
      - Folden na zijn raise zou ik nooit doen met 50BB vs een unknown (en belangrijker 30BB effectief tegen villain). Sowieso is KK folden bijna altijd een fout omdat je hiermee iemand op 1 hand zet in plaats van in ranges te denken. Daarom is een fold hier tegen een unknown ondenkbaar en moet ik over een redelijke sample weten dat iemand een tight nit is die dit enkel en alleen met AA kan doen om m'n KK hier weg te leggen.

Hand speelt zichzelf, villain overplayt z'n hand een beetje en heeft 30% en hit, so be it, next hand, je hebt nog 20BB over en dat is meer dan genoeg om je stack weer op te kunnen bouwen.
    • SandZ
      SandZ
      Bronze
      dubbel post
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Ok. Ging me idd niet om het resultaat maar of je pp K in dit geval ook anders kan spelen.

Helder antwoord, bedankt.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ik zie hier eig geen probleem met een flat als je wat postflop kan spelen:) .

Zen openrange utg is swso al tight. Je weet niet of hij in staat is om AQ te folden preflop. Dus ik zou gwn callen en naar de flop gaan vs een hand wr je veel equity tegen hebt en wss zen stack afpakt als hij tp hit niet de aas dan;)
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      zonder reads 3bet ik hier wel :)

met reads dat iemand veel cbets kun je hier eventueel nog wel flatten zodat hij je niet op KK kan zetten.

maar zoals je ziet is hier 3betten meer profitable omdat hij het erin gooit met AQ hahah.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door vietlam
      zonder reads 3bet ik hier wel :)

met reads dat iemand veel cbets kun je hier eventueel nog wel flatten zodat hij je niet op KK kan zetten.

maar zoals je ziet is hier 3betten meer profitable omdat hij het erin gooit met AQ hahah.
      Als ik vs unknown zit ga ik er hier altijd vanuit dat hij dit tight doet en neig ik ernaar men AQs te folden.

Trlijk dat een maniac als jij hier gaat 3betten:p.
    • SandZ
      SandZ
      Bronze
      En nu worden we ge4bet naar zeg 4200 ipv de shove in OP, wat doen we nu? Callen of schuiven en waarom?

Stel we callen wat doen we op deze flop als villian:
      1. (Insta) Schuift
      2. Checkt
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door SandZ
      En nu worden we ge4bet naar zeg 4200 ipv de shove in OP, wat doen we nu? Callen of schuiven en waarom?

Stel we callen wat doen we op deze flop als villian:
      1. (Insta) Schuift
      2. Checkt
      Daarom call je dat ook niet;) . En als ik daar een 4bet call is het niet om te folden op een A high board. Dan ga ik broke op elk board.

Als hij checkt, dan denk ik dat ik ng steeds shove. Mr goed denk niet dat ik ooit in die situatie terecht zou komen.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Interessante discussie.

Eerst en vooral even kort reageren op die 4bet vraag.
      Als villain ons gaat 4betten word de pot al zo onmetelijk groot dat het inderdaad niet echt uitmaakt voor ons of we nu preflop of op de flop All In willen. Ik doe het dan liefst van al preflop omdat ik bang ben dat hij post flop anders nog AKo durft folden als hij niet hit.

Wat betreft na de openraise.
      Dit is weer zon situatie waar je volgens mij ook prima kan callen preflop en postflop in positie spelen zonder initiatief. Zie je echter niet in waarom dit meet profitable zou kunnen zijn dan een 3bet dan is het waarschijnlijk ook beter dat je hier gewoon een 3bet plaatst en broke gaat.

Ik krijg wel de indruk dat sommige mensen in deze situatie liever niet All In gaat preflop omdat het toch wel om veel chips gaat etc...
      Dit is hoe dan ook fout. Als je denkt met een 3bet hier veel All In te komen dan moet je dat sowieso doen en dan is dat een beter optie dan flatten.

KK is met deze stacksize gewoon een absoluut monster en dan gaat het puur om maximum value halen.