Nl2 - Ak

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      Moet ik hier op zijn limp raise preflop al folden? Villian heeft een zeer hoog vp$ip, maar zijn preflop raise percentage is laag. Na zijn check-raise op de flop wilde ik in eerste instantie folden, maar uiteindelijk besloot ik in the heat of the moment toch maar te shoven. Call vond ik sowieso geen optie gezien zijn stack..

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $1,87
      MP1:
      $1,44
      CO:
      $1,69

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with A:spade: , K:diamond:
      MP1 calls $0,02, 2 folds, CO calls $0,02, BU folds, Hero raises to $0,10, BB folds, MP1 calls $0,08, CO raises to $0,32, Hero raises to $1,87 (All-In), MP1 folds, CO calls $1,37 (All-In), Hero gets uncalled bet back (All-In).

Flop: ($3,50) Q:club: , 9:heart: , 7:heart:
      Turn: ($3,50) 9:club:
      River: ($3,50) 5:club: (2 players)

Final Pot: $3,50

Results follow (highlight to see):
      CO shows een full-house, vrouwen full of negens (Qh Qs)
      Hero shows (As Kd)

CO wins with een full-house, vrouwen full of negens (Qh Qs)
  • 5 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Denk dat hij AA of KK heeft, heb het zelf ook een paar x gehad. Ze zijn bang dat iedereen fold en zodra er geraised wordt gaan ze er overheen. Ik zou dus folden :P
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      als ze zo iets doen in vroege positie is het heel vaak AA of KK.
      Maar deze move vanop de CO ben ik nooit tegen gekomen.
      Preflop zou ik iets groter raisen, je zit OOP en er zijn al 2 limpers. Na die 3bet van de CO moet je kiezen tussen shoven of folden. Zoals je zelf al zegt is callen geen optie (omdat je OOP zit en geen initiatief hebt en dan speelt AK niet zo lekker).

Als ik kijk naar de stats en de stack van de CO zou ik opteren voor de shove.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Tegen een 42/4 denk ik dat ik hier nooit fold eigenlijk. Hij is een fish dus ik denk dat er nog wel genoeg random spazz in zijn range zit waardoor je moet pushen.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      preflop moet je inderdaad sowieso iets groter raisen .
      verder denk ik dat tegen deze speler je move wel kan , om de reden die shevas aanhaalt , namelijk dat het vanop de CO gebeurt .
      mensen die uit utg limp-3betten hebben vaak AA bv , maar uit de CO zullen ze deze play veel minder vaak doen denk ik , gezien de kans dat er actie komt na hun veel kleiner is . daarom denk ik , samen met zijn fishy stats , dat je hem prima ai kan zetten :)
    • bembere
      bembere
      Bronze
      klopt ik heb vaak ook wel meegemaakt als ik dan zelf aa had of kk en dat hun dan limp/shove met a-10 of dat ze aan het tilte zijn en ze met low cards shoven.