Nl 2 - Aa

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      Na zijn call preflop is de range van CO wel redelijk beperkt tot pocket pairs. Zijn raise op de flop neigt dan ook naar een set, maar gezien zijn stacksize besluit ik het er hier toch in te gooien? Is dit een juiste move?

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $1,89
      MP1:
      $1,67
      Hero:
      $2,1
      CO:
      $0,86

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with A:spade: , A:club:
      MP1 raises to $0,06, MP2 folds, Hero raises to $0,18, CO calls $0,18, BU folds, SB calls $0,17, BB folds, MP1 calls $0,12.

Flop: ($0,74) J:heart: , 3:heart: , 2:diamond: (4 players)
      SB checks, MP1 checks, Hero bets $0,16, CO raises to $0,60, 2 folds, Hero raises to $1,08, CO calls $0,08 (All-In), Hero gets uncalled bet back.

Turn: ($2,10) 7:heart:
      River: ($2,10) 8:diamond: (2 players)

Final Pot: $2,10

Results follow (highlight to see):
      Hero shows (As Ac)
      CO shows three of a kind, tweeën (2h 2c)

CO wins with three of a kind, tweeën (2h 2c)
  • 5 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ik vind het wel een goede call op de flop. CO ziet er na 35 handen vrij loose uit, weet niet of hij veel opencalled maar hij heeft wel een iets wijdere range dan alleen pp's denk ik.
      Op de flop bet je erg klein, ik zou hier rond de $0,65 betten ter protectie. Ze krijgen nu erg goede odds om te drawen.
      Verder zie ik CO aan z'n stacksize te zien ook broke gaan met Jx of een draw.

Tegen een range van AJ,33,22 en A5h (nutFD) heb je nog steeds 50% equity. CO heeft op de flop minder dan de halve pot achter dus je hebt een makkelijke call.
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      vs zijn stack kun je op de flop wel callen omdat je prima odds hebt. toch zou ik tegen grotere stacks minder snel callen omdat je hier 4 way zit op de flop, en als mensen dan agressief gaan spelen ze heel vaak een goede hand als een setje of two pair zullen hebben.

Daarnaast bet je op de flop veel en veelste weinig. Je kunt hier wel tussen de 0.60 en pot ( 0,74 )
      gaan betten omdat er best wat draws liggen en je met deze bet iedereen de odds geeft om te gaan callen op de flop wat je in hele nare situaties gaat brengen.

Daarnaast zou ik als ik zie dat er na je 3bet gewoon nog 3 mensen callen de volgende keer je 3bet groter maken naar 3,5x of 4x, zodat er minder mensen gaan callen. AA is een goede hand preflop maar als er 4 mensen meegaan en een flopje zullen zien is de kans dat je AA gekraakt word veel groter. Daarnaast zullen mensen multi-way veel voorzichtiger spelen en is het dus lastiger om het geld erin te krijgen tegen mindere handen.
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      Ik denk dat je de CO zijn range een beetje te klein inschat, volgens mij zal die veen wijder zijn dan enkel PP.
      Maar zoals hierboven gezegd, de flop veel groter betten en dan speelt het al iets gemakkelijker.
      As played kun je op deze flop niet meer folden tegen deze villain.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Gezien de fishy stats van villain + zijn stacksize kan je dit nooit folden en is het dus een push :) Wss lig je zelfs nog vaak genoeg voor ;)
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      In een 3-betpot met een overpair tegen iemand met zo'n kleine, fishy stack kan je hier nooit folden. Pre-flop is goed, dat je nu tegen een setje aanloopt is vervelend maar uiteindelijk zal je hier op de lange termijn flink winst mee maken omdat villain helemaal geen odds krijgt om te setminen. :)

Op de flop moet je trouwens wel wat steviger doorbetten, je zit tegen 3 tegenstanders en dan is de kans wel wat groter dat iemand een draw heeft. $0.60 (of $0.68 om de CO meteen all-in te zetten) is beter voor value en bescherming van je hand tegen draws.