krijg elephant maar niet aan de praat

• Bluecurtain
      Bluecurtain
      Bronze
      Hallo,

Het lukt me maar niet om de elephant aan de praat te krijgen.

Ik heb vandaag nog eens alles verwijderd - hierbij ook die Duitse link gebruikt. Als ik daarna search deed met "postgres" en "postgresql" vond mijn pc niks meer. Toen opnieuw opgestart.

Vervolgens heb ik de elephant opnieuw geinstalleerd, maar hij blijft nog steeds op hetzelfde punt hangen. Bij het opstarten van de elephant krijg ik de volgende melding:

Connection to database not succesful! Please ensure that PostgreSQL is running and your settings are correct.

Zou iemand zo aardig willen zijn om mij verder te helpen?

Groeten,

Bluecurtain
  • 19 antwoorden
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Hey Bluecurtain,

Helaas kunnen er een aantal problemen aan ten grondslag liggen

- Heb je de laaste versie van de Elephant geinstalleerd?
      - En heb je Postgress al geprobeerd te herstarten? (menu start - Postgres - stop service -> start service)
      - Kloppen daarnaast de ingevulde gegevens voor de database?
    • Bluecurtain
      Bluecurtain
      Bronze
      Hoi Nordin,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad de laatste versie van Elephant gedownload en geinstalleerd. Als ik vervolgens de applicatie voor het eerst opstart, krijg ik al meteen de in mijn eerste post genoemde foutmelding. Ik kom vanaf dat moment geen stap verder. Postgres staat nog niet bij het startmenu en aan het invullen van de database kom ik al helemaal nog niet toe.

Hoe nu verder?

Groeten,

Bluecurtain
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Hmm..zou het kunnen dat je Postgres alleen verwijdert hebt en niet opnieuw hebt geïnstalleerd?
    • Bluecurtain
      Bluecurtain
      Bronze
      op de site staat dat dat automatisch gebeurt bij het installeren van de elephant. als ik de postgres mti aanklik voor installatie kent ie mijn account-naam postgres niet. volgens mij moet je bij eerste launch van het elephantgebeuren zon naam aanmaken en gaat dat dan verder automatisch. dan maakt installeert die volgens mijn postgres mket account naam, toch?
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Het programma wordt idd mede gedownload en als je de Elephant de eerste keer opstart, dan kun je dan de database aanmaken. Maar ik begrijp uit je eerste post dat postgres hebt verwijdert. Dat moet daarna wel weer geïnstalleerd worden voordat een nieuwe database aangemaakt kan worden.

Voor de herinstallatie kun je het onderstaande gebruiken.

Belangrijk: In de folder van de PokerStrategy.com Elephant op je harde schijf vind je een installatie bestand voor PostgreSQL. Dit bestand vind je onder de naam postgresql-8.3-int.msi. Gebruik alsjeblieft dit bestand, omdat de officiële download-versie van het internet bij veel mensen tot problemen leidt.
    • Bluecurtain
      Bluecurtain
      Bronze
      ik zal probereh stap voor stap te beschrijven wat het probleem is:

ik heb alles maar, dan ook alles gedeinstalleerd en gedelete: dus mijn pc is helemaal gezuiverd van elephant en postgres (gecheckt met search functie)

nu volg ik gewoon de handleiding gewoon alsof ik het allemaal voor het eerst doe, dus

1 downloaden elephant
      2 installeren elephant met op einde
      3 launch elephant --> nu krijg ik die foutmelding....

en kom ik geen stap verder....

ik kom niet bij de database installation screen (zie handleiding)
    • SUKIT
      SUKIT
      Bronze
      waarschijnlijk niet, uninstall laat veel dingen als config files en registry keys achter. Om een programma echt goed te verwijderen gebruik ik revo uninstaller een gratis te downloaden programma dat eerst de uninstall van het programma laat runnen en daarna scanned welke files en mappen er achter zijn gebleven.

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Ik weet niet of het bij revo zo is, maar veel van die freeware toestanden vragen bij de install om toolbars te installen. Het wordt zo voorgesteld dat het lijkt alsof dit moet om de gebruikersvoorwaarden te accepteren. Dit is schijn, als dit het geval is uncheck je gewoon elke checkbox tijdens de install.

Ik had trouwens ook problemen met de install van elephant en heb ergens op dit forum de oplossing gevonden. Ik moet nu gaan eten maar zal daarna eens zien of ik die thread kan terugvinden

dit kan al helpen om te uninstallen, revo is nu geen optie meer :

http://www.pokerstrategy.com/forum/thread.php?threadid=15630

en dit, in de gelinkte handleiding van pokertracker kijken. Hierin staat ook een handleiding om manueel de database te installen.

http://www.pokerstrategy.com/forum/thread.php?threadid=99733

Heb de thread gevonden die ik zocht maar jouw error melding is niet het probleem dat ik ondervond. Toch zou ik proberen om alles volledig te uninstallen zoals beschreven in men vorige linkjes en dan opnieuw proberen te installen met deze guide :

http://www.pokerstrategy.com/forum/thread.php?threadid=24647

Veel geluk!
    • Bluecurtain
      Bluecurtain
      Bronze
      bedankt voor je reactie

ik heb braaf alle aanwijzingen gevolgd voor het verwijderen van alles zoals op de site beschreven. (zie jouw link)

als je me verder kunt helpen graag, want ik weet het niet meer... :(
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Als alles verwijderd is, dan zou een nieuwe install gewoon moeten werken.

Als je na de installatie weer de error krijgt, check dan even of Postgres wel geïnstalleerd is (hij zou dan in menu Start moeten staan) en ook loopt (start/stop service).
    • Bluecurtain
      Bluecurtain
      Bronze
      ok, wellicht komen we in de buurt van een oplossing, want

postgres staat NIET in het startmenu na het installeren van elephant.

daarbij moet ik wel opmerken dat ik dus niet bij het database installation screen ben gekomen.

Cruciale vraag nu: moet de postgres voor het uitvoeren van de database installation al in het startmenu staan?

als het antwoord hierop JA is, dan is er hier dus iets mee aan de hand...
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Heb je dit bestand: postgresql-8.3-int.msi in de map van de Elephant staan? Daarmee zou je postgres alsnog moeten kunnen installeren. Kun je dat eens proberen?
    • Bluecurtain
      Bluecurtain
      Bronze
      hij zei use the main msi file

dus heb ik die gebruikt, dus zonder int

dus 8.3.msi

bij installatie krijg ik deze foutmelding: ijnvalid username specfied: unkn own user name

bij user name staat postgres

ik moet nu paar urrtjes weg

bedankt voor je hulp!
    • Arjon
      Arjon
      Bronze
      Zou je aub een screenshot kunnen posten van de error? Ik hoop dat ik aan de hand daarvan je probleem kan oplossen :) Nu kan ik nog niet direct inschatten waar het precies misgaat.

Thx!
    • kruujer
      kruujer
      Bronze
      postgresql eens als naam proberen.

Kan ook aan je windows register liggen. Als je er verder niet uitkomt, windows herinstalleren en dan moet t lukken met een versie install van de onderdelen.

Succes!
    • Bluecurtain
      Bluecurtain
      Bronze
      Beste Nordin, SUKIT, Arjon en kruujer,

Bedankt voor jullie hulp! Ik heb postgresql ipv postgres gebruikt als naam (bedankt kruujer! :) . Toen deed ie het wel en is postgres geinstalleerd. Vervolgens heb ik de Elephant na wat puzzelwerk aan de gang gekregen. Ik hoop dat ik het allemaal goed heb gedaan. Maar dat ga ik ik nog uitvinden.

Super!! =) :D

Bluecurtain
    • kruujer
      kruujer
      Bronze
      Mooi man! Fijn te horen dat t werkt!

Succes op de tafels :s_biggrin:
    • Bluecurtain
      Bluecurtain
      Bronze
      Dank je, je bent een goeroe. Nu ik je toch spreek, ik krijg helaas geen stats op mijn tafel, terwijl ie wel mijn handgeschiedenis heeft geimporteerd en na deze importatie mijn nieuwe partypoker sng ook gewoon opslaat. Weet jij daar ook iets op? Iets met paden of zo?

Hierondet de tekst van de nieuwe thread die ik gestart heb ;) .

Na veel gedoe lijkt het gelukt met het creeeren van de database. Ik ben er nog niet helemaal zeker van. Het is gelukt om mijn handgeschiedenis bij partypoker te importeren (die vond ie vanzelf bij de auto import) en de data van een sng die ik na het importeren gespeeld heb staat inmiddels ook in de tournament history. Maar helaas krijg ik geen stats op mijn tafel. Op basis van de info op de Elephant home pagina denk ik dat dit aan 2 dingen kan liggen:

1 de database-creatie en postgres

2 portal settings en het path (ik begrijp de uitleg hierbij niet)

Ik denk dat het laatste het meest waarschijnlijk is.

Kan iemand me alsjeblieft verder helpen?

Groeten,

Bluecurtain
    • Bluecurtain
      Bluecurtain
      Bronze
      oh oh oh :facepalm:

net ontdekt dat de elephant stats niet werken voor sng's

bij een cash game krijg ik wel stats...

dus de elephant doet het gewoon

hmmmm, ik speel eigenlijk alleen sng's.....

kan ik nu beter een andere hud nemen, zoals holdem manager?

die geeft toch wel stats bij sng's?
    • kruujer
      kruujer
      Bronze
      Haha daar heb ik me toendertijd inderdaad ook mee gekloot!

Je kunt HEM nemen, maar de vraag is wat het toevoegd in een SNG.

Spel verandert zo snel (early => middle => late stage) waardoor het gedrag van de spelers ook verandert en de verkregen informatie nutteloos wordt.

zie de uitleg in deze post Hem Sng

Ik ben er in ieder geval nog niet uit of ik um ga nemen, heb um vooralsnog niet aangeschaft.