Voorstellen

• Bompa1
      Bompa1
      Basic
      Hallo, ben nieuw hier.

Speel al langer poker online, eigenlijk vooral voor de gezelligheid. Je bent lekker bezig nietwaar.
      Winnen lukt helaas niet zo.

Heb er wel een aantal boeken over gelezen maar echt helpen deed dat niet.

Ik heb niet de illusie of de bedoeling hier goed poker te leren spelen. Maar alle tips helpen. Via google kwam ik hier overigens terecht op zoek naar tips mbt hyper turbo`s.

mvg
  • 4 antwoorden
    • PokerBen1955
      PokerBen1955
      Bronze
      Welkom hier :)

ben je ook van plan de hyper-turbos als maingame te kiezen?
      Als tip zeg ik: doe dat niet ;) hyper-turbos zijn erg variance gevoelig, start liever met een sloom blindstructuur (zoals 15 minuten levels) zodat je de tijd hebt om op de preminum kaarten te wachten :)
      Ook raad ik je aan artikels te lezen en videos te kijken.
      Op welke room ga je spelen?

Mvg Ben :f_biggrin:
    • Bompa1
      Bompa1
      Basic
      Bedankt voor de tip.

Op Pokerstars speel ik.
      Kun je me een goed boek aanraden?

mvg
      Michel
    • samni
      samni
      Bronze
      Boeken zijn als micro-stakes speler niet echt noodzakelijk om te lezen. Op het net kan je superveel informatie vinden die veel aantrekkelijker wordt aangeboden dan gewoon een boek (video's, charts, tabellen, artikeltjes, ...). Als je echt een boek wilt lezen, kan ik wel The Poker Mindset aanraden. Dit boek gaat verder dan de technische theorie van poker en leert je hoe om te gaan met slechte periodes in poker en dergelijke.

Daarnaast sluit ik me gedeeltelijk aan bij PokerBen. Met een beperkte bankroll is het niet slim om hyper turbo's te spelen (uiteraard weet ik je bankroll niet, maar aangezien je niet winnend speelt + je bent basic dus je hebt nog geen startkapitaal, vermoed ik dat je bankroll niet heel groot is). De variance die deze dingen kennen is gigantisch en je mag hier zeker op 150 BI-downswings rekenen.

Als je dan 1.5$'s speelt (de laagste op Pokerstars dacht ik) mag je op swings rekenen van 225$. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat 225$ genoeg is om deze games te spelen, aangezien we niet willen dat je na 1 downswing broke bent.

Denk dat je mijn punt nu wel begrijpt. Beter probeer je een roll op te bouwen met 9-mans SNG (de nonturbo of gewone turbo) of met NL2 cashgames. Vanaf een 750$ roll ongeveer kan je misschien eens rondkijken om hypers te gaan grinden :)

Succes en welkom op het forum.

PS: holy shit, voel me juist een moderator nu :(
    • Lethaljan
      Lethaljan
      Bronze
      Bankroll management + tight spelen zijn essentieel als je beginnend speler bent.