Nl5 Kk

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ik vraag me af of ik hier te passief ben.
      BU lijkt na 35 handen best wel tight (10/7) te zijn, dus zette hem op een pp.
      Hij denkt lang na op de flop en called. Was bang dat hij een set aan het slowplayen was en check daarom de turn voor potcontrol (en wil niet gecheck-raised worden). Nadat hij weer checked is river wel een duidelijke valuebet, maar vraag me af of ik 3 straten had moeten betten?

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      CO:
      $13.32
      BU:
      $4.78
      SB:
      $6.22
      BB:
      $9.13
      UTG1 (Hero):
      $6.46
      UTG2:
      $5.00
      MP1:
      $5.53
      MP2:
      $1.95
      MP3:
      $5.18

Preflop: Hero is UTG1 with K, K.
      Hero raises to $0.20, 5 folds, BU calls $0.20, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.47) 2, 3, 5 (2 players)
      Hero bets $0.31, BU calls $0.31.

Turn: ($1.09) Q (2 players)
      Hero checks, BU checks.

River: ($1.09) 7 (2 players)
      Hero bets $0.72, BU calls $0.72.

Final Pot: $2.53.
  • 6 antwoorden
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Ik denk juist dat villain als die een set had je wel zou reraisen op de flop. Immers er ligt ook een gutshot voor een Ax hand. Ik zelf zou op deze flop ook niet geslowplayed hebben want er is weinig op deze flop wat je kan representeren. Vaak als je de initiale raiser raised in zo'n spot denkt hij vaak dat je bluffed tegen hem omdat hij zelf ook niet veel kan representeren. Ik hoop dat je begrijp wat ik bedoel. Alhoewel ik ook een note moet maken dat ik vaak tegen spelers speel die hun setje slowplayen op een natte board. Maar, het is NL5 dus gewoon een 2nd barrel.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Een call op deze flop is logisch met 44/66. Villain had een AF van 0.9 trouwens. Daarom dacht ik dat hij 22-33-55 ook zou kunnen callen om mij te laten barrelen op de turn en dan check-raised (dan moet ik wel insta-folden lijkt me :coolface: )
      Mijn cbet% is erg hoog, dat zal hij ook wel gezien hebben.

Een call van een passieve nit op deze flop vind ik iig verdacht en dan wordt ik voorzichtiger. Tegen een vis ga ik natuurlijk richting pot betten op elke straat.
      Misschien heb je gelijk en moet ik gewoon blijven betten ongeacht de speler :) . Of in ieder geval flop en turn betten en als de straat aankomt op de river checken.

Barrelen doe je btw alleen met air.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      Een call op deze flop is logisch met 44/66. Villain had een AF van 0.9 trouwens. Daarom dacht ik dat hij 22-33-55 ook zou kunnen callen om mij te laten barrelen op de turn en dan check-raised (dan moet ik wel insta-folden lijkt me :coolface: )
      Mijn cbet% is erg hoog, dat zal hij ook wel gezien hebben.

Een call van een passieve nit op deze flop vind ik iig verdacht en dan wordt ik voorzichtiger. Tegen een vis ga ik natuurlijk richting pot betten op elke straat.
      Misschien heb je gelijk en moet ik gewoon blijven betten ongeacht de speler :) . Of in ieder geval flop en turn betten en als de straat aankomt op de river checken.

Barrelen doe je btw alleen met air.
      Ja klopt tegen een passieve nit met een lage agressiefactor zou ik ook alerter en voorzichtiger zijn. Tegen een vis en misschien wel een regular die denkt dat die met middlepair een blufcatcht zou ik ook betten op de turn.

Oh dat wist ik niet. Ik gebruik die term vaak als iemand de flop en turn bet. Naja, je begrijpt wat ik bedoel.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ik denk tegen een nit is deze line wel prima. Op de flop called hij wss alle pp's, maar op de turn zou hij deze allemaal folden tegen een bet. Er zit dus geen value in een turnbet tenzij hij graag blufcatched of light downcalled postflop.

Daarna ofc weer bet/fold op de river om value te halen uit deze handen. :)
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Ik vind 35 handen te weinig om villain nu al te bestempelen als nit. In 35 handen kan het heel goed zijn dat villain kaartdood is geweest. Normalerwijs vind ik bet flop, bet turn, bet river de beste line met een overpair, villain kan je goed downcallen met lagere overpairs of bijv. 44 en die wil je geen freecard geven. Mocht villain je raisen op de turn dan heb je wel een easy fold.

Het enige vervelende in deze hand is de Q op de turn die een scarecard is voor villain's middelhoge pocketpairs. Indien er een scarecard valt dan is het niet verkeerd om te checken op de turn om de river te betten indien villain behind-checked, je komt een stuk zwakker over en het ziet er heel bluffy uit. Van slechtere handen als 77-99 ga je toch niet meer dan twee straten value krijgen. :)
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ok, zal deze sample voortaan als unknown beschouwen :) .

In dit geval heeft de check op de T wel goed uitgepakt omdat villain 66 had.