Nl25 - Kj Oop

• Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ik vraag me altijd af in dit soort spots te doen. Bet flop c/f turn oid? En als hij turn behind checked c/f river?

Villain is 18/9/inf voer 174 handen en dunno about fold to 3bet. Hij stealde 40% dus wou ff een punt maken. Daarom 3betten emt KJ met blockers.

Poker Stars $0.10/$0.25 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 1398949
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

UTG+2: $26.00
      MP1: $29.95
      MP2: $24.47
      CO: $10.15
      BTN: $34.07
      SB: $18.13
      Hero (BB): $25.00
      UTG: $20.05
      UTG+1: $27.98

Pre Flop: ($0.35) Hero is BB with J :heart: K :club:
      6 folds, BTN raises to $0.75, 1 fold, Hero raises to $2.50, BTN calls $1.75

Flop: ($5.10) 3 :spade: J :club: 8 :diamond: (2 players)
      Hero bets $3
  • 6 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik zou niet snel voor c/f turn gaan hoor. Hij kan daar PP hebben, zelfs een aantal broadways en random floats. Ik zou bet/fold spelen op de turn.
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Als hij zo agressief ik kun je hier niet gaan cbetten om de turn te gaan folden. 3betten om een punt te maken is overigens nooit goed, hier 3betten omdat je blockers hebt en hij mogelijk ook nog met slechter kan callen is al beter.

Dit soort spots is erg villian afhankelijk, hoeveel hij fold op 3bets, cbets, hoeveel hij float etc. Je kunt hier zonder history sowieso niet voor 3 straten value gaan en aangezien het board vrij droog is zou je hier op de turn voor de check/call kunnen gaan. De river zou ik dan ook nog callen omdat het voor hem gewoon heel moeilijk is om een betere hand te hebben als hij 40% stealed.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Nah tis meer als iemand zo vaak stealed wil je x sample maken op zijn fold to 3bet obv.. Daarom maar hand met blockers toch? Maar anders moet je KJ tegen redelijke unknown OOP spelen en stel dat ie gwn 3 straten bet terwijl je TPGK hebt.. beetje lastige situatie :P Maar dit is ofc ook lastig xD
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Ja ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat je bij een call niet direct verloren hoeft te zijn, je 3bet niet echt voor value maar als je toppair hit met deze hand gaat die geregeld nog goed zijn.
      Het is inderdaad lastig en met een calldown ga je natuurlijk ook wat informatie krijgen. Ik zou sowieso de turn nog een keer check/callen en de river ben ik geneigd ook nog te check callen. Als je bedenkt dat hij QQ+ hoogstwaarschijnlijk 4bet preflop en hij AJ waarschijnlijk niet meer gaat doorbetten wordt zijn valuerange erg klein.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Iemand die zoveel stealt pre en waarbij je geen idee hebt hoe hij gaat reageren op een 3bet call ik persoonlijk liever. Als je hit ga je sowieso toch wel 1, mischien 2 cbets krijgen. Op een 3d barrel zou ik dan toch wel folden aangezien zelfs agro mensen amper 3x barrelen met minder.

Nu kom je wel in een lastigere spot. Je hebt nog t geluk dat je nu hit maar vaakzat zal dat ook niet het geval zijn en dan kom je in nog veel moeilijkere spots.

Ik zou as played zker cbetten aangezien hij PP's veel niet zal folden en mogelijk gaat floaten als ie zo agro is. T zou ik ch/callen en R herevalueren aan de hand van t board etc.
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Een call kan wel maar deze hand speelt postflop gewoon erg slecht zonder initiatief als je geen pair hit dus een 3bet is ook een goede optie.