NL50 top 2pair

• Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.50(BB) Poker Stars
      SB ($98.85)
      BB ($20)
      Hero ($91.50)
      UTG+1 ($55.30)
      UTG+2 ($134)
      MP1 ($50)
      CO ($53.70)
      BTN ($19.25)

Dealt to Hero A:spade: Q:heart:

Hero raises to $2, UTG+1 calls $2, fold, fold, CO calls $2, fold, fold, fold

FLOP ($6.75) 5:club: A:heart: 8:spade:

Hero bets $4, UTG+1 calls $4, CO folds

TURN ($14.75) 5:club: A:heart: 8:spade: Q:club:

Hero bets $10.50, UTG+1 calls $10.50

RIVER ($35.75) 5:club: A:heart: 8:spade: Q:club: T:club:

Hero bets $24, UTG+1 raises to $38.80 (AI), Hero calls $14.80

Is deze play een beetje oke? Ik verwacht hier eerlijk gezegd vrij veel te beaten, hoewel ik zijn river raise cry call, maar toch never kan folden. Misschien beter c/c op de river?
  • 8 antwoorden
    • KingKlaas
      KingKlaas
      Bronze
      Misschien elke straat iets kleiner betten, zodat je nog kan bet/folden op river..

Ik vind raise naar 2$ preflop ook wel veel.
      Ook al wordt het in de artikelen van Pokerstrategy aangeraden, denk ik dat op nl50 3 big blinds wel genoeg is.
      Bovendien is AQ-offsuit een marginale hand uit positie, daar hoef je volgens mij de pot niet direct zo mee op te blazen.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Ik vind die raise van 2 UTG prima hoor, vanaf MP ga ik pas 3X raisen.

Je wil UTG toch meer geld in de pot hebben (aangezien je daar meestal sterkere handen raist) en je wil ook niet te snel gecalled worden aangezien je de rest van de hand OOP zit.

De betsize op de flop vind ik ook prima. De turn vind ik ook goed. En de river...sja...ik verwacht niet dat hij daar een flush heeft, maar eerder een set of AT/ A8.

De river bet/call ik wel...met tegenzin. Ik denk dat bet/fold ook wel kan, maar je zal hier soms ook tegen two pairs zitten.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Vind 4bb utg prima, aangezien ik daar alleen 66/77+ en AQ/Ajs+ open. Je wilt op deze handen alleen value dus snap niet waarom je hier 3bb zou openen.
      Veris de betsizing op de flop helemaal goed. De turn wilde ik c/c spelen op een blank, maar door die 2pair kan ik ineens ak valuetownen. Ik denk dat een bet van 9$ ook goed was geweest.
      De river verwacht ik gewoon voor te liggen op alles, maar villain is niet echt een fish, dus c/c was beter geweest imo.
      Thanx 4 comments
    • AmsterdamCalling
      AmsterdamCalling
      Bronze
      De hand is helemaal goed gespeeld, altijd value op zon river (en groot betten is altijd beter!). Als hij hier een flush heeft, gewoon erg veel pech.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Waarom altijd value op zo'n river? Zoveel valuehanden zijn er niet meer over om tegen te betten.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      Waarom altijd value op zo'n river? Zoveel valuehanden zijn er niet meer over om tegen te betten.
      Ak en lagere 2pair called altijd denk ik
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Lagere two pair, ok, Ak ben ik nog niet zo zeker van (als hij een beetje een redelijke speler is).

Welke two pair handen, naast AT, zie je hier dan nog in zijn range?
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Over flop en turn valt niet veel te zeggen, is redelijk standaard.
      Op de river kun je hier dan wel groot betten tegen een fish maar dan commit je jezelf natuurlijk en kun je dus ook niet meer gaan folden.
      indien je tegen een nit/tag achtige speler aan het spelen bent kun je alleen nog maar value halen uit AK op de river en dan bet je best een stuk kleiner richting 1/3-1/2e pot, ook al omdat de BD flush is aangekomen en hij af en toe ook wel Ax :club: zal hebben, dan kun je wel nog gemakkelijk folden op een raise