NL5 KJs

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Wordt gecalled prf door een passieve 17/7 (56 handen).
      Flop called hij mijn cbet op een vrij droog board. Alleen kleinere kings/KQ/ en een SD gaan me callen.
      KA had hij ge3bet prf dacht ik. De SD komt aan op de turn (A:heart: 2:heart: kan hij best hebben) en vind mijn bet daar daarom niet handig.
      Kan hier beter WA/WB spelen en checken?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Known players:
      BU:
      $7.67
      SB:
      $10.02
      BB:
      $7.13
      UTG1:
      $2.00
      UTG2:
      $5.20
      MP1:
      $5.80
      MP2:
      $5.14
      MP3 (Hero):
      $5.00
      CO:
      $1.93

Preflop: Hero is MP3 with K, J.
      4 folds, Hero raises to $0.20, CO calls $0.20, 3 folds, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.47) 3, 4, K (2 players)
      Hero bets $0.31, CO calls $0.31.

Turn: ($1.09) 5 (2 players)
      Hero bets $0.83, CO calls $0.83.

River: ($2.75) K (2 players)
      Hero bets $1.83, CO calls $0.59(All-In).

Final Pot: $5.17.

Results follow:

CO shows three of a kind, kings(Kd Ah).
      Hero shows three of a kind, kings(Kh Jh).

CO wins with three of a kind, kings(Kd Ah).
  • 5 antwoorden
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Ik denk dat hij je op de flop ook wel kan callen met 66/77/88/99/TT/JJ (QQ of JJ zou hij wel 3betten).
      Dit is best wel een standaard c-bet board, dus je hoeft daar niet per se die K te hebben.

Zie je hem daar callen met een gutshot (i.e. 67)? De enige andere hand is A2 idd, maar ik denk niet dat je hem op die ene hand kan zetten.

Het is ook geen regular, aangezien hij met 1.93$ aan tafel zit, dus dan geef ik hem al snel de stempel "fish" (tot ik anders zie).

Dus persoonlijk zou ik hier kiezen voor dezelfde lijn. Als hij écht passief is zal hij zijn handen met SD value behind checken, terwijl ze misschien nog wel een bet callen.

Ak zet ik hier ook niet echt in zijn range trouwens. KQ wel. Maar ja, die halfstacks kunnen ook gerust afstacken met een mediocre pocket pair...dus wp denk ik.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Villain is best tight en je vraagt je af wat hij zou callen op de flop en ook op de turn. Dit zijn meestal gwn sets een hogere Kx handen. Verder wss AA als hij heeft besloten deze PF niet te raisen (maar wat MSS gasten wel altijd doen dus deze is denk het minst waarschijnlijk). Wat is zijn fold to cbet flop%? Als deze hoog is dan zou ik gwn c/f turn doen.

Denk dat je anders bij een hele lage floaterige villain turn wss moet c/c en river moet c/f, maar dat is beetje vervelend door de stacksizes.

Dus mssn is een c/f op de turn tegen deze MSS speler helemaal niet zo heel erg. A2 zit denk ik niet in zijn PF calling range.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Ik sluit me aan bij RicoW.

Tegen dit soort spelers is het trouwens ook geen verkeerde line om te check(call)en op de flop, omdat je c-bet door dit soort spelers gewoon nooit gecalled wordt door slechter. Maar je geeft hem wel de kans te bluffen en indien hij behind-checked (dat zal hij vaak doen met 55-JJ op zo'n board) kan je op latere straten nog value van hem krijgen omdat je hand veel zwakker overkomt dan hij is.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ja idd, maar ik vraag me vaak af als je dit soort handen gaat c/c op de flop. Dan worden je cbets ook stuk minder gelooft ofniet?
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RicoW
      Ja idd, maar ik vraag me vaak af als je dit soort handen gaat c/c op de flop. Dan worden je cbets ook stuk minder gelooft ofniet?
      Tegen goede spelers is een c-bet inderdaad beter omdat je met je hele range zo'n board normalerwijs c-bet en een check dus sterker overkomt. Zij zullen dan ook vaker callen met middle-pairs en dergelijke omdat jij die K niet zo vaak hit. Fit/fold spelers zoals de villain in deze hand zullen echter niet callen met dat soort handen waardoor er geen value in een bet zit.

Oftewel, jouw opmerking is terecht maar meer van toepassing op hogere stakes (en tegen betere tegenstanders die goed kunnen handreaden). ;)