At

• marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      niet helemaal optimaal. villain 3bet 5% btw

maar vond mijn hand niet echt super, om hier op de flop het erin te shippen.
      turn vind ik halve pot wel redelijk aangezien ik wel redelijke odds kreeg om naar de de flush te drawen.
      river is eigenlijk de lelijkste kaart in het board aangezien dit mij natuurlijk meer aanstuurt om te callen. al beat ik daardoor alleen random 2pair+ en overpairs extra.

Known players:
      Position:
      Stack
      BB:
      $137,5
      Hero:
      $91,05

0,5/1 No-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with A:heart: , T:diamond:
      Hero raises to $3,00, 4 folds, BB calls $2,00.

Flop: ($6,50) T:heart: , 7:heart: , 5:diamond: (2 players)
      BB checks, Hero bets $4, BB raises to $14,00, Hero calls $10,00.

Turn: ($34,50) 9:heart: (2 players)
      BB bets $15, Hero calls $15,00.

River: ($64,50) T:club: (2 players)
      BB bets $64,5, Hero ????????
  • 8 antwoorden
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Hier hangt het een beetje af van zijn raiseflop%. Als dit heel hoog is ben ik meer geneigd hem down te callen omdat hij vrij licht voor value zal raisen op de flop (met JT+) en zal hij veel bluffraises en semi-bluffraises maken met alle draws die er mogelijk zijn op deze flop.

Zijn turnsizing vind ik echter zeer verdacht. Dit doet mij denken dat hij een behoorlijk nutted range heeft die een rivershove voorbereidt. Als hij echt heel agressief is echter, zal hij dit ook doen als zijn bluffing range want de turn en river completen nogal wat. Als hij jou van overpairs af wilt krijgen zal dit board hem daar toch wel toe doen leiden.

Als hij echter een heel lage raiseflop% heeft, is de river een vrij easy fold.

Dit komt omdat de river niks verandert. Of hij heeft jou beat met een boat/flush of hij heeft hier totale air. Ik verwacht niet dat hij JJ+ ooit zo zal spelen en daarom heb je nog steeds een bluffcatcher ook al ben je improved naar trips.

Conclusie: als hij echt een spewmonkey is die alles loopt te 3barrelen zou ik hem afcallen. Als hij enigszins standaard speelt met een lage/middelmatige raiseflop% zou ik een fold op de river maken. Op de flop is jouw hand te sterk om te folden want er zitten vrij veel draws in zijn range maar je kunt niet 3betten want als je het er daar in krijgt, krijg je het er slecht in tegen sterke FD's, sets, 2 pairs. Alle draws komen echter aan op de turn maar omdat hij zo weinig bet heb je directe odds om zelf naar een flush te drawen. Op zijn rivershove zul je echter moeten folden want je hebt je draw gemist.
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      ik zie deze turn-river-lijn persoonlijk als redelijk zwak. Hij wil zo veel mogelijk FE overhouden op de river, vandaar dat hij op de turn zo klein bet. Zeker op dit board namelijk. Want de nuts op de turn (a-high :heart: Flush) zou zelfs moeten protecten, en dat terwijl jij de A :heart: hebt, dus hij kan de nuts niet hebben op de turn. Oftewel elke made hand zou beter moeten protecten op dit board dan dat hij nu doet. Enige wat mogelijk is, is dat hij een set heeft, die bang is voor de flush en dus goedkoop naar SD wil op de turn. Na jouw call op de turn denkt hij de beste hand te hebben met zn set, en met de geriverrede FH besluit hij alsnog te shoven.

Maar wat twisted ook al zegt; alles ligt aan zn raise-flop%. Als deze hoger dan 11-12% is, zou ik hem ook op de river downcallen.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      chivaz 6 8 ook mogelijk
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Dat is 1 combinatie dus eeeerg unlikely ;) . Verder denk ik dat hij die turnbet prima kan maken met lagere flushes hoor. Ik denk niet dat hij echt hoeft te beschermen met any flush hier. Wij zijn hier meestal marginaal (t.o.v. een flush) omdat in NLHE niemand ooit wat heeft :P . Dus wilt hij wel dat wij nog een call maken op de turn.
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      maar lage flushes gaat hij niet shoven op de river.
      En met lage flushes lijkt mij 2x 3/4 potbet meer standaard dan halfpot/potbet om het mooi AI te krijgen. Het enige dat sense maakt is 55, 77 imo. Hoe groot dat deel van zn range is, kun je inschatten via zn raise fop cbet%.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Waarom denk je dat hij lage flushes niet gaat shoven op de river? De enige hand die hij niet beat heeft zijn hogere flushes (vrij unlikely want hero gaat vaak agressief zijn met K-high en A-high flush draws op de flop) en een random 9T.

In de meeste gevallen heeft hero in villain zijn ogen TX of een overpair dus lijkt het mij een clear valueshove (zeker na die turnbet).
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      heb je gelijk in, maar toch zie ik niet vaak een lage flush een potbetshove maken op de river op een paired board. Maar ok, we nemen ook een paar lage flushes mee in zn range. 3 combo's ofzo :)
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      lol

gelukkig zijn we het wel eens over de raise flop% etc. :D