Aaaa

• jeroenth
      jeroenth
      Bronze
      Zit je in een toernooitje krijg je AA aangezien er veel geraisd en all in gegaan wordt call ik de bb in de hoop dat er iemand een raise of all inn maakt.
      Helaas geen raise wel 4 callers.

Vervolgens flop ik bijna the nuts en besluit maar te checken in de hoop dat iemand wat hit.
      Op de turn kan het voor mij niet meer stuk maar iedereen checkt weer achter me.
      Op de river dan maar een betje en iedereen fold.

Misschien had er meer in gezeten door voor de flop te raisen maar ik geloof dat ik het maximale wel eruit heb gehaald.

PokerStars - $1.35+$0.15|75/150 NL (10 max) - Holdem - 6 players
      Hand converted by PokerTracker 3

SB: 975.00
      BB: 1,500.00
      Hero (UTG): 2,160.00
      MP: 2,980.00
      CO: 5,885.00
      BTN: 1,500.00

SB posts ante 20.00, BB posts ante 20.00, Hero posts ante 20.00, MP posts ante 20.00, CO posts ante 20.00, BTN posts ante 20.00, SB posts SB 75.00, BB posts BB 150.00

Pre Flop: (345.00) Hero has A:heart: A:spade:

Hero calls 150.00, MP calls 150.00, CO calls 150.00, fold, SB calls 75.00, BB checks

Flop: (870.00, 5 players) 8:club: A:diamond: 8:diamond:
      SB checks, BB checks, Hero checks, MP checks, CO checks

Turn: (870.00, 5 players) A:club:
      SB checks, BB checks, Hero checks, MP checks, CO checks

River: (870.00, 5 players) 5:spade:
      SB checks, BB checks, Hero bets 300.00, fold, fold, fold, fold,

Hero wins 870.00
  • 11 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Je had er veel meer uit kunnen en moeten halen!!

Pre -> RAISEN
      Flop -> BETTEN
      Turn -> BETTEN

Deze keer valt het misschien goed voor je maar je geeft mensen gewoon een kans om te hitten. Deze flop uiteraard perfect maar hij valt niet altijd zo ;) .....
    • cristaline
      cristaline
      Bronze
      Sowieso preflop minstens een min-raise. Zou whttp://static.pokerstrategycdn.com/forum/images/space.gifel jammer zijn als er hier iemand two pair ofzo flopt vanuit de bb ofzo.

Flop betten, niet te hoog voor flushdrawers eventueel of mss iemand die een A of 8 zou vasthouden.

Turn zelfde als flop

en op River ga je AI

Nu was het gewoon jammer dat de flop niet echt uitnodigend is voor spelers die niet gehit hebben om te gaan bluffen of iets anders.

Anderzijds kon de flop bv KQJ zijn en dan is de kans vrij reëel dat een limper zijn two pair heeft of dat er mss iemand een set maakt als het board lager zou zijn.

Lijkt me dat je hier nog veel geluk hebt dat met 4 man jouw hand niet beated is (lucky board). Want jij zou sowieso met AA voor heel je stack spelen en dus op deze manier van je pocket azen een EV- move maken.

Edit; deze hand verklaart waarom er zoveel mensen zijn die zeggen dat ze meer verliezen als winnen met hun AA
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      SICK veel value!!
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Flop checken is niet per se slecht ofzo.
    • wauss
      wauss
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DonBartos
      Pre had hij gewoon moeten raisen, als je dan 4 mensen mee krijgt en je hit de flop zo kan ik mij een check heel goed voorstellen.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Verkeerd nee, maar dan toch zeker turn wel betten ;) . Ok ze zullen niet vaak hitten, maar als er nog stations tussen zitten laat ze dan maar lekker betalen lijkt me. Ok er is niks te vrezen maar ja niet betten omdat je denkt dat ze folden lijkt me verkeerd.
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pcbeem
      Verkeerd nee, maar dan toch zeker turn wel betten ;) . Ok ze zullen niet vaak hitten, maar als er nog stations tussen zitten laat ze dan maar lekker betalen lijkt me. Ok er is niks te vrezen maar ja niet betten omdat je denkt dat ze folden lijkt me verkeerd.
      Ze zullen niet vaak hitten? Je wilt juist dat ze hitten he ;)
      Je krijgt nu bijna nergens value uit. Op de flop alleen uit 8x en Ax wat beide maar weinig combo's zijn, en pocketpairs waar een groot deel van afvalt doordat er een Axx board ligt waardoor ze niet snel doorgaan, en een groot deel niet in de limpranges preflop zit. Dan op de turn vallen ook alle Ax handen af. Dus ik check flop sowieso en turn kun je opzich ook wel checken in de hoop dat iemand je riverbet nog herocallt met Kx ofzo.
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Ik snap de opmerkingen ook niet zo goed. Zie niks raars aan de hand.
      Tuurlijk, preflop limpen is mss niet zo heel handig, maar als hij duidelijke reads had, dat ze hele tijd aan raisen en pushen waren, vind ik een keer UTG limpen echt geen ramp. Zolang je er geen gewoonte van maakt.
      Flop en turn checken is ook niks raars aan, zoals bart al uitlegt, zijn nog maar zo weinig combo's waar je van afbetaald krijgt, dat je prima kunt checken, en hopen dat 1 van de 4 nog iets doms doet, of iets hit.

Jammer dat je geen actie krijgt, en zo weinig value hebt kunnen halen, maar vind je line echt niet slecht ofzo......
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      De hand is denk ik niet verkeerd gespeeld maar juist goed.... UTG1 direct raisen is vrijwel altijd je kaart verraden want op die positie speel je vrijwel alleen grote handen en vrijwel iedereen weet dat ook. Hij geeft ook aan dat vrijwel iedereen heel agressief is... met een limp krijgt hij het er dan wellicht gewoon beter in.

De flop is eigenlijk gewoon kut... niet qua waarde want het is de nuts maar wel kut om geld/chips er in te krijgen... bij een bet zullen ze vrijwel zeker folden en alleen iemand met een 8 zal je callen of Ax (die er ws niet in zit postflop).

Ik snap dus wel dat hij daar ook checked. Punt is ook dat er een flushdraw ligt die villain ws zal afbetalen als hij een kaart hit. Een gratis kaart weggeven terwijl je vrijwel zeker de nuts hebt is niet slecht gespeeld maar juist goed in deze situatie.

Op de turn zelf is het vrijwel zeker dat er niks meer in komt... dus dan is het maar te hopen dat de check iemand triggered om alsnog een bet te doen of een enorm domme bluf.
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      met zijn stack size :) ga ik soms ook wel tricky spelen :)
    • ERDWW
      ERDWW
      Bronze
      fold pre