NL10 - AK in grote pot

• olram6
      olram6
      Bronze
      Ik zou graag willen weten hoe jullie deze hand interpreteren en op welke hand jullie villain zetten. Degene die gelijk allin ging is een fish van 69/54 over 26 handen, zag hem hiervoor met J6 allin gaan. De andere tegenstander leek me een normale speler, maar gezien over 27 handen.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      MP2 (Hero):
      $24.05
      MP3:
      $10.00
      CO:
      $1.67
      BU:
      $18.18
      SB:
      $9.55
      BB:
      $6.13
      MP1:
      $10.00

Preflop: Hero is MP2 with A, K.
      MP1 raises to $0.30, Hero raises to $1.20, MP3 folds, CO raises to $1.67(All-In), 3 folds, MP1 calls $1.37, Hero calls $0.47.

Flop: ($5.16) Q, T, T (2 players)
      MP1 checks, Hero checks.

Turn: ($5.16) A (2 players)
      MP1 bets $1.62, Hero folds.

River: ($6.78) 2 (2 players)

Final Pot: $6.78.
  • 8 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Vind dit wel lastig. AK/JJ/QQ zou ik denken. Misschien dat hij zo klein bet om je mee te krijgen, of hij bluft de aas gewoon. Of het is een blockbet met een :spade: . Denk dat je wel kunt callen? Wat was jou reden om te folden?
      Ik had zelf de flop gebet.

Ben benieuwd hoe deze hand het best gespeeld kan worden.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Je kunt preflop 100% callen. Niet omdat je per definitie voorstaat op hun ranges, maar omdat je mega-odds krijgt.

MP1 zit fullstacked en raiset naar 3bb. Je schat hem in als een 'normale' speler. Zet 'm dus zelf eens op een range? Hoe doet je AK het tegen die range?

Daarna pusht CO (een shortie) en callt MP1. Wat zegt jou dit over de range van MP1, met welke handen zie je hem raisen om vervolgens een 4bet te callen?

Hoe dan ook, op het moment dat de actie terugkomt bij jou hoef je nog maar $0,47 te callen voor een pot van $5,16. Je hebt nu nog maar 9,1% equity nodig ($0,47 * 100 / $5,16) om de call profitabel te kunnen maken.

Sowieso zul je postflop positie hebben op MP1 en doet CO er niet meer toe, want die is toch al all-in.

Raisen lijkt me geen goede optie. Ik denk zelf dat de range van MP1 na zijn raise / 4bet-call dermate klein is dat je hooguit flipt tegen hem (ik zet MP1 hier zelf op TT-QQ of AK, zoiets...). Wel vind ik de actie van MP1 vreemder en vreemder nu ik er verder naar kijk. Waarom zou je raisen, om dan vervolgens na een 4bet te callen? Ik denk zelf dat hij wil dat jij ook callt, zodat hij na de flop meer value uit je kan krijgen met zijn monster... Maar I'm just not sure.

Hoe dan ook, kijkend naar je eigen hand: je hebt nu AK in positie in een 4bet-pot. Je zult moeten hitten om door te kunnen spelen neem ik aan.

Villain bet niet op de flop, maar omdat het board paired is en er niet veel flushdraws in zijn range zitten, zou ik op de flop zelf betten. Raiset hij, dan heb je een gemakkelijke fold. Callt hij, dan zou ik op de turn gas terugnemen tenzij je hit.

Nu hit je op de turn. Nogmaals, veel FD's zal zijn range niet bevatten. Tevens is het board nu paired. Ik zou hier denk ik way ahead/way behind gaan spelen en voor potcontrol spelen dus. Daarom zou ik zijn bet callen.

Vergeet niet, dat je positioneel voordeel op hem hebt! Je kunt daarom de turn callen en de river herevalueren. De river is nu een blank, waardoor ik ook daar nog een (block)bet zou callen. Ik weet echter niet of dat erg verstandig is...

Ik vind het wel een lastige hand en ben erg benieuwd wat je judge hiervan vindt.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Orodin, als villain TT-QQ of AK heeft is zijn call toch best logisch? De 4bet van CO die waarschijnlijk any2 schuift met $1,67 kan hij met deze range makkelijk callen, maar hij wil niet broke gaan tegen Hero. Denk dat hij KK-AA op deze flop wel had gebet omdat hij waarschijnlijk de beste hand heeft en anders weg kan leggen als Hero er overheen gaat met QQ.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Mja, dat is ook eigenlijk wat ik zeg :)

Alleen vraag ik me af of een 4bet-call van MP1 hier wel goed is, aangezien hero al heeft ge-3bet... Ik bedoel, je gaat niet eerst een 4bet callen om vervolgens op een 5bet te folden lijkt me... Daarom denk ik dus eerder dat hij een monster op die manier speelt in de hoop dat hij hero in de hand kan houden (wat slecht zou zijn, omdat je met een monster het geld er preflop gewoon in wilt krijgen, en zelfs misschien liever hero uit de hand wilt zodat je heads-up tegen CO naar de showdown kunt). Ik betwijfel dus eigenlijk of zijn call wel goed is...

Maar goed, zonder reads of een fatsoenlijk handsample is alles toch maar speculeren :) .
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      PF: Prima 3bet voor value. Gast achter je overcalled. Hij heeft hier vaak TT+ en AQ+ wss.

Flop: Beetje ruk flop dus ik denk dat je hier beste gwn behind kunt checken. Naast dat bluffen in een capped pot beetje nergens op slaat :)

Turn: Je hier je A en villain donkt voor 1/4 pot op je in. Het ziet er naar uit of villain goedkoop wil drawen of dat hij wilt dat je drawed omdat hij al een monster hebt. Een raise/fold zou niet echt kunnen omdat je jezelf vrijwel commit en mssn al beat bent. Een fold vind ik een beetje zwak omdat er genoeg zwakkere handen zijn die hier nog zo'n bet maken dus ik zal callen.

River call ik nog wel een kleine bet, maar groter wss een fold omdat je vrij weinig beat hier en hij niet zo snel zou betten in een capped pot als hij geen goede hand had.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Ik had het gevoel dat ik al beat was en dat ik zelf maar weinig beat. Ik denk van de handen die hij 3-bet called uit UTG, zijn TT,JJ,QQ,AQ,AK. Ik verwacht dat die AA,KK wel 4-bet. In ieder geval beat ik op de turn alleen AJ, JJ vandaar dat ik fold. Ik had het gevoel door zijn lage bet dat hij al een made hand had gemaakt en zich niet druk maakte om betere handen. Hij zou met slechte handen nooit in deze spot gaan bluffen omdat hij dan zich isoleert tegen betere.

Misschien is het leuk als ik zeg welke hij hand hij had. Hij had namelijk TT.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Hij kan ook KK :spade: of JJ :spade: hebben daarom en je krijgt zo'n goede odds. Wss als je had gecalled had hij zo groot de river gebet dat je wel doorhad dat je beat was :) En de andere handen had ie c/f gespeeld daarom denk ik dat je turnbet moet callen.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RicoW
      PF: Prima 3bet voor value. Gast achter je overcalled. Hij heeft hier vaak TT+ en AQ+ wss.

Flop: Beetje ruk flop dus ik denk dat je hier beste gwn behind kunt checken. Naast dat bluffen in een capped pot beetje nergens op slaat :)

Turn: Je hier je A en villain donkt voor 1/4 pot op je in. Het ziet er naar uit of villain goedkoop wil drawen of dat hij wilt dat je drawed omdat hij al een monster hebt. Een raise/fold zou niet echt kunnen omdat je jezelf vrijwel commit en mssn al beat bent. Een fold vind ik een beetje zwak omdat er genoeg zwakkere handen zijn die hier nog zo'n bet maken dus ik zal callen.

River call ik nog wel een kleine bet, maar groter wss een fold omdat je vrij weinig beat hier en hij niet zo snel zou betten in een capped pot als hij geen goede hand had.
      +1. River kan je zelfs wel check/folden imo, ik zie hem hier met vrijwel niets slechters betten en als hij wou bluffen dan had hij dat wel op de flop gedaan.

3-betten pre-flop hoeft trouwens niet per se, maar als je tegenstander veel called (blijkbaar wel) dan is het wel goed omdat je je dan niet isoleert tegen beter maar gewoon voor value 3-bet.