100 km Dodentocht Kadee Bornem

• brokkeman
      brokkeman
      Bronze
      Zijn er nog pokerstrategen die dit jaar meedoen met de 100 km dodentocht?
      Ik doe voor de 4de achtereenvolgende keer mee en hoop hem ook voor de 4de keer uit te wandelen. Mijn beste tijd is 22.30u, mijn slechtste is: 23.30u
      Zou graag dit jaar rond de 22.00u over doen. Maar gewoon binnen de tijd aankomen is ook al goed. :)
  • 18 antwoorden
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Aparte naam voor een wandeltocht. :)

Maar veel succes en hopelijk haal je je doelstelling!
    • calimero1981
      calimero1981
      Bronze
      Succes, ik vind 100km fietsen al een hele prestatie :D
    • ToMuchForU
      ToMuchForU
      Bronze
      Dacht dat het de dodenmars heette? of is dat de variant waar ze minimaal 6.5 km/h moeten wandelen?
    • raymond20001
      raymond20001
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ToMuchForU
      Dacht dat het de dodenmars heette? of is dat de variant waar ze minimaal 6.5 km/h moeten wandelen?
      dodenmars heeft met de WO2 te maken
    • ToMuchForU
      ToMuchForU
      Bronze
      oke... nou ik kan mij herinneren dat er in die 100km wandeltocht 2namen voor die toch zijn. 1 voor iedereen die finished, en 1 voor iedereen die boven een bepaald km/h tempo zit. Dacht dus dat dat de dodenmars heette, niet vanwege de oorlog, maar vanwege het psycho element :)
    • brokkeman
      brokkeman
      Bronze
      Bedankt alvast voor de aanmoedigingen! Als ik wat sfeer foto's heb zal ik er hier en op mijn blog wel enkele posten.

Ivm het "dodenmars" gegeven: Heb ik zelf nog niets van gehoord. Ook wordt er op de officiële website niet over gesproken. Ook niets te vinden over een variant met een min. km/h.
      Is mss een andere wandeltocht ergens?

In ieder geval ben ik er weer zoals de andere jaren niet echt klaar voor. :facepalm:
      Niet getrained, morgen nog voor nieuwe sportschoenen gaan zien! Het wordt weer een tocht van afzien en zeer voeten vol met blaren.
      Maar ja, No Pain, No Gain.
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Heel veel succes + sterkte tijdens je tocht. Over de aparte naam, kende het ook niet dus heb het even gezocht, het is Belgisch. Dan is het opeens weer logisch :f_grin:

Ik zou als ik jou was alleen die nieuwe schoenen die je nog moet kopen eerst wat inlopen. Anders is het vragen om problemen. Verder hoop ik dat je erg mooi weer hebt. Veel plezier Brokkeman!
    • ToMuchForU
      ToMuchForU
      Bronze
      ghehe en talkpoeder op de pootjes + intapen :)

Ps. waarschijnlijk heet het inderdaad ook geen dodenmars...zou misplaatst zijn aangezien het makkelijk met de auswitsch dodenmars gelinkt kan worden..my bad
    • brokkeman
      brokkeman
      Bronze
      Zo, vanavond is het zover. Eerst nog een half dagske naart werk en van daaruit vertrekken richting Bornem. Alles ligt klaar. Mijn nieuwe schoenen niet echt kunnen inlopen. We zien wel wat dat geeft. De vorige jaren enorme zeer voeten gehad dus erger kan het volgens mij al niet worden.

Nog een klein weetje over de "dodentocht": Vorig jaar is er voor de eerste keer ook echt een dode gevallen. Die man was bijna aan de eindmeet toen zijn hart het begaf. Hij was een ervaren wandelaar. Kon volgens mij evengoed tijdens een fietstochtje gebeurt zijn. Ik verwacht niet dat de tocht hierdoor imagoschade heeft geleden. Dit jaar starten we uitzonderlijk om 1 minuut na 21.00u als respect en minuut stilte voor hem. Dat heeft hij verdient.

Nogmaals bedankt iedereen voor de aanmoedigingen. Ik laat jullie zeker nog weten hoe het is afgelopen.
      Groetjes,
      Brrrrrrokkeman
    • solartje
      solartje
      Bronze
      ik doe niet mee omdat ik de conditie niet heb, maar stoppen met roken staat op de planning, en dan wil ik mezelf voorbereiden om deze ééns te doen.

men droom zou de marathon des sables zijn, maar dat haalk nooit imo :)
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door brokkeman
      .....
      Nog een klein weetje over de "dodentocht": Vorig jaar is er voor de eerste keer ook echt een dode gevallen. Die man was bijna aan de eindmeet toen zijn hart het begaf. Hij was een ervaren wandelaar. Kon volgens mij evengoed tijdens een fietstochtje gebeurt zijn. Ik verwacht niet dat de tocht hierdoor imagoschade heeft geleden. Dit jaar starten we uitzonderlijk om 1 minuut na 21.00u als respect en minuut stilte voor hem. Dat heeft hij verdient.
      ....
      Ben benieuwd hoe het gegaan is. Over die imagoschade, een paar jaar terug waren er twee doden in de Vierdaagse van Nijmegen. Men vergeet blijkbaar snel en gaat weer over tot de orde van de dag.

PS, dat kwam door de hitte. Het had niet door mogen gaan.
    • brokkeman
      brokkeman
      Bronze
      Hehe, het is me gelukt voor de 4de keer. Ben ook tevreden met mijn tijd: 22uur 19 min. Na de eerste 50 km zat ik op schema om het in 20 uur te doen maar toen begon ik het echt moeilijk te krijgen. De andere 50 waren echt afzien omdat ik het fysiek echt zwaar had. Puur op karakter en met Rammstein op de ipod is het toch gelukt. Dat maffe lied in de post van Orodin zou me anders ook al ver brengen :D ff downloaden!
      Na aankomst was ik er weer helemaal klaar mee. Dit doe ik nooit meer!!
      Zondag ochtend wakker worden in de roest van het afzien en toch al nadenken over betere training en betere tijd volgend jaar. Kan al een fotoke van de aankomst posten. Van tijdens de tocht heb ik nog geen foto's. Zijn door iemand anders getrokken.

Mss volgend jaar een nieuwe thread voor de DOTO 2012?
      En nog pokerstrategen die meedoen? solartje? Ik ben 7 jaar geleden gestopt met roken. Nog geen seconde spijt van! Gewoon doen.
      De marathon des sables? Heb ik ook al over nagedacht maar die is echt heel extreem. En het prijskaartje van + 3000 € heb ik er nu toch nog niet voor over. Dat geld gebruik ik wel voor andere dromen. De titel van mijn blog zegt genoeg denk ik. :D

In ieder geval, bedankt iedereen voor de support en misschien tot volgend jaar!

Brokkeman
    • brokkeman
      brokkeman
      Bronze
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Super dat je hem weer hebt uitgelopen, met een mooie tijd ook! :)
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Mooi prestatie!

Ik wil trouwens ook stoppen met roken. Heb alleen nog niet genoeg redenen kunnen bedenken dan dat het erg slecht voor mij is en tegenwoordig erg veel geld kost ook. Dan weer minder hoeveelheid per pakje dan weer duurder, minder hoeveelheid per pakje, duurder. Als er al een perpetuum mobile zou zijn dan is het de overheid-tabakindustrie :f_grin: Ben je in 1 keer gestopt of afbouwen en hulpmiddelen? Als ik het (binnenkort) doe dan wil ik abrupt stoppen. Weet alleen niet of dat verstandig is.

Nogmaals gefeliciteerd met je doorzetvermogen op die 100km
    • brokkeman
      brokkeman
      Bronze
      Hej mvd1978, bedankt voor de felicitaties! :)

Stoppen met roken: Ik had al enkele pogingen achter de rug. Met pleisters en kauwgum maar de "mentale goesting" in het roken won iedere keer. Dat veranderde toen ik terug intensief begon te sporten. Ik liep enkele keren per week ong 10 km. Reed met mijn fiets 20 km naar de boks training om na 2 uur zware training terug te fietsen. Als ik 'smaandags na een stevig uitgaansweekend terug ging trainen hoeste ik de longen uit mijn lijf. Ik was dat op een gegeven moment zo beu dat ik mentaal een klik maakte waardoor ik wist toen ik mijn laatste sigaret rookte ik ook echt wist dat het mijn laatste was. Het raare is wel dat ik enkele weken voor ik ben gestopt meer ben beginnen roken. Bij elke gedachte aan een sigaret stak ik er een op. Dat heeft het beu zijn ook wel geholpen denk ik.
      In hulpmiddelen geloof ik niet echt. Collega's van mij zijn gestopt met "champix". Leek in het begin een wondermiddel maar ondertussen roken ze al terug. De een werd wat te dik dus, terug roken. De andere had wat tegenslag dus, terug roken! Zolang je die "klik niet maakt denk ik dat je er moeilijk vanaf geraakt.
      Bekijk het een beetje zoals de dodentocht. Na 50 km wil je stoppen maar eigenlijk wil je doorgaan en hem uitstappen en op puur karakter lukt het. Je stopt met roken en na een tijdje krijg je zowiezo het gevoel dat je terug wil roken maar eigenlijk weet je dat je wil stoppen en op puur karakter lukt het!
      Veel succes iig, ik hoop dat het je lukt! ;)
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Goed gedaan! Feli!