Hogere limiet spelen

• Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Ik speel momenteel NL4 FR en mijn bankrol gaat gestaag omhoog.
      Ik zit nu bijna op $250,- en wil als ik dat bereikt heb naar NL10 overstappen.

Wat kan ik op deze nieuwe limiet verwachten?
      Is het nivo veel hoger?
      Ik speel nu 6 tafels (ongame network) tegelijk en dat is wel mijn max. Is het verstandig om in het begin op NL10 terug te gaan naar 4 tafels of is het allemaal van hetzelfde?
  • 13 antwoorden
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      verwacht maar dat t iets moeilijker is, maar voorderest dat de bigblind gewoon wat groter is dan je gewend bent (zon 2.5x hoger). That being said, als je je roll op nl4 uitbreid hebt dan hoef je je geen zorgen te maken, en gewoon doorspelen zoals je nu speelt :)
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Verschil tussen NL4 en Nl10 is niet echt heel groot. Zitten nog genoeg fish op NL10. Enige waar je misschien voor uit moet kijken is dat je niet met scared money gaat spelen. Als je een goede winrate hebt op NL4, dan gaat NL10 ook helemaal goed komen:)
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Rogier
      verwacht maar dat t iets moeilijker is, maar voorderest dat de bigblind gewoon wat groter is dan je gewend bent (zon 2.5x hoger). That being said, als je je roll op nl4 uitbreid hebt dan hoef je je geen zorgen te maken, en gewoon doorspelen zoals je nu speelt :)
      Ik probeer sowieso zo veel mogelijk in Big Blinds te denken en niet in $ :)
      (Desensitize Yourself to Money uit Poker Mindset toepassen)
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door luca02
      Verschil tussen NL4 en Nl10 is niet echt heel groot. Zitten nog genoeg fish op NL10. Enige waar je misschien voor uit moet kijken is dat je niet met scared money gaat spelen. Als je een goede winrate hebt op NL4, dan gaat NL10 ook helemaal goed komen:)
      In tegenstelling tot een jaar geleden, wil ik me nu echt strak aan bankroll amangement houden.
      Met $250 bankroll speel ik niet echt met scared money.
      Plan is om als ik onder de $200 kom, terug naar NL4 te gaan en bij $500 naar NL20.
    • pmania
      pmania
      Bronze
      Wat is je winrate op NL4 in bb/100 en over hoeveel handen is dat ?
    • krekel
      krekel
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sol4r
      Is het nivo veel hoger?
      Ik hoop het wel :s_biggrin:
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pmania
      Wat is je winrate op NL4 in bb/100 en over hoeveel handen is dat ?
      $72 winst over 10.400 handen

Is volgens mij 17,3 BB/100
    • pmania
      pmania
      Bronze
      Is wel wat weinig, maar als je een mooie stijgende grafiek hebt kan het denk ik geen kwaad. Een grafiek zonder downswings. Ik zou dan shotjes gaan nemen en misschien al eerder terug om je eventuele verlies weer even goed te grinden, anders moet je misschien straks zo lang terug grinden als het niet goed gaat. Als toch je uiteindelijke doel NL10 is en hoger! Want 1 bi NL10 is toch weer 2 1/2 bi NL4, en je hebt maar $22 meer winst dan de normale buffer wat je aanhoud voor een limiet lager. Nouja 10k handjes is ook niet heel erg lang grinden als je genoeg tafels speelt.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Ik speel drie keer in de week twee sessies van 90 minuten op 6 tafels.
      Ik zit dan tegen de 1000 handen per dag aan.

Grafiek ziet er netjes stijgend uit. Kan hem wel een keer posten, maar ben nu op m'n werk.
      In het begin wat downswings, maar daarna redelijk stabiel omhoog.
      Tijdens iedere sessie markeer ik een paar 'lastige' handen die ik dan in het forum post. Daar leer ik steeds van en dat maakt mijn spel steeds beter.
      Ik heb zo al behoorlijk wat leaks uit mijn spel kunnen halen.

Ik ga me sowieso aan mijn plan houden, maar was gewoon benieuwd of er echt elementair verschil in het spel is, waar ik me op moet voorbereiden.

Wat is trouwens de bankroll dan om weer terug naar NL4 te gaan? $225?
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Het verschil is zoals eerder gezegd vrij klein. Wat je nooit moet doen is je spel opeens omgooien wanneer je een limiet omhoog gaat, dan kom je in spots terecht waar je helemaal niets van snapt.

Ga dus niet meteen als een dolle light 3-betten, restealen, floaten of andere moves maken, dan komt het helemaal goed. :) Die aanpassingen komen vanzelf, al helpt het wanneer je video's/coachings bestudeert om een idee te krijgen wat werkt en wat niet op welk limiet.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Hier nog even de graph:

• Pieter1960
      Pieter1960
      Bronze
      Perfect, jij komt er wel.

Gewoon het zelfde spelletje spelen als op de NL4.

Succes!

:pokerface:
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pieter1960
      Perfect, jij komt er wel.

Gewoon het zelfde spelletje spelen als op de NL4.

Succes!

:pokerface:
      Thanks =)
      Moet nog $18 tot de $250
      Hopelijk deze week.