donkbet met 77 of niet??

• JackofSp8des
      JackofSp8des
      Bronze
      Party Poker $4.00 No Limit Hold'em - 8 players - View hand 1401341
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

Hero (BTN): $4.84
      SB: $8.71
      BB: $3.96
      UTG: $4.14
      UTG+1: $1.88
      MP1: $1.20
      MP2: $8.89
      CO: $4.28

Pre Flop: ($0.06) Hero is BTN with 7 :diamond: 7 :club:
      3 folds, MP2 raises to $0.16, 1 fold, Hero calls $0.16, 2 folds

Flop: ($0.38) 3 :heart: 5 :club: Q :club: (2 players)
      MP2 checks, Hero checks

Turn: ($0.38) 2 :heart: (2 players)
      MP2 bets $0.27, Hero calls $0.27

River: ($0.92) 2 :spade: (2 players)
      MP2 bets $0.66, Hero folds

Final Pot: $0.92
      MP2 wins $0.88
      (Rake: $0.04)

Ik had hier wrsl moeten donkbetten op de flop.
  • 2 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Donkbetten gaat tegen de flow in en hier checked de prf raiser dus is het geen donkbet meer ;)
      Weet niet wat zijn cbet% is maar ik zou ook de flop betten idd. Als hij de flop gemist heeft loop je voor en als hij called dan fold je op een turn bet of je checked behind om zo cheap mogelijk naar showdown te komen.

Je kunt na je check op de flop geen turnbet gaan callen want je beat alleen een bluf. Hij kan makkelijk een hoger pocketpair hebben. AQ/KQ had hij flop wel mee gebet om te protecten maar ook die handen kun je niet uitsluiten.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Een donkbet is een bet die je maakt als je OOP zit en de PF agressor IP zit. Je donkt dus een bet op hem in. Hier is geen sprake van een donkbet omdat je IP zit.

Als villain naar je toe checked is dat verdacht omdat dit een board is waar hij normaal gesproken op zou cbetten (tenzij hij mssn een cbet% van 40 of lager heeft want dan bet hij alleen made hands). Je bent hier dus meestal wel beat en ik zou gwn check behind en c/f any street doen.

Dus bij spelers die hoge cbet % hebben ben je wss beat door JJ, TT die niet hun hand in een bluf willen veranderen of een monster.

En bij spelers met lage cbet % kan je hier gwn betten om je hand te protecten tegen overcards omdat die spelers vaak fit or fold spelen.