Het Girah schandaal - het verhaal van DogIsHead

• Arjon
      Arjon
      Bronze
      DogIsHead, die van plan was om in Portugal te gaan wonen samen met Girah en Daniel 'jungleman12' Cates, heeft een in zijn blog zijn versie opgeschreven van het cheat schandaal rondom Girah.

DogIsHead is boos en doet uitvoerig uit de doeken wat er achter de schermen allemaal speelde in de laatste paar weken. En hoe hij probeerde de 'Poker Prodigy' te helpen na de eerste kennismaking met hem.

Daarnaast gaat hij in op Girah's diskwalificatie uit de 'Bluff Challenge' en schrijft hij over fouten die hij zelf gemaakt heeft. Met 8000 woorden is het een behoorlijk lang stuk om te lezen, maar wel de moeite waard.

Hieronder wat cliffs uit het verhaal. :)

Haseeb 'DogIsHead' Qureshi

He asked me to write his story for him, he said he wanted it to be a sweeping and amazing tale about a young man creating his own legacy, blah blah blah. I told him, haha, no. I'm not going to write your damn story for you. He pleaded and pleaded, and finally I said, alright, you write your story, give me all of the details you want to include, and I'll spruce it up and make it nice and fluid.

Around the same time as all of this was happening, he was running really bad in poker. After getting scammed by his uncle, he panicked and cashed out a lot of money to purchase a big house and didn't keep much money online. He started to ask around with some high stakes people he really respected if they'd be willing to stake and coach him.

Now, I've been trying my best to ignore some of the conspiracy theories on 2p2, but it seems I have to respond to this one because it's been so prevalent. People seem to think that either Jungle or I were using Jose's account to play poker on. The answer is emphatically, no we didn't.

I got Jose disqualified from the Bluff Challenge. I was bored after Black Friday and hadn't played any poker in a while. I didn't have a Merge account and couldn't play any poker at all, so I asked Jose to let me onto his Lock account (I didn't have one myself) to play some PLO and assured him that I was taking all of the losses for myself.

Regarding the Toshisan account in Canada - this is indeed my account. I set this up a while ago using a P.O.Box in Canada, but had stopped playing on it for a long time. It was mostly sitting inactive. When Jose asked me to help him get an iPoker account funded because Lock was having liquidity/cashout issues (where he had almost all of his online money at the time), I told him I'd try to get somebody to get funds onto my old Toshisan account and he could use that until he could cashout and get money onto iPoker for himself (among other sites; I always told him, being a European, he should be playing as many sites as he possibly can for game selection)

I got an e-mail on my phone which read as follows:

Subj: im quitting poker and giving my money away to charity

just wrote the statement, im quitting poker, i hate the fame. i helped my degen rich best friend get setup on sites and i sweated ppl while he played them and he lost against some won vs others, broke about even net but everyone thinks i was superusing them. i played him myself cuz hes such a degen and lost but no one believes me. everyone thinks im some kinda fucking scammer, i dont know what to do but i know i dont want to be involved in poker anymore or ever again.

Actually, Jose was in makeup to Jungle and I by quite a bit - over 50k iirc. He always showed us his EV graphs which showed him running way under EV, and every time we cleared him to take higher stakes shots they seemed to go poorly.

I called him immediately afterwards, and was very careful with my words at first. He kept asking me if they would let him just quit poker instead, why not, why not, he'd say. And after a minute of this, I asked him point-blank, "Jose, did you cheat?" "No," he said emphatically. "Because if you did, you need to tell me now. All of this will be a whole lot better for you if you tell me now than if you try to hide this." "What, do you think I cheated? Do you not believe me?" "Well Jose, the evidence that he gave was pretty fucking strong. And I could tell by your voice and the way you were talking that something was wrong. I know you Jose. Tell me the truth. You did it, didn't you."

"There has to be something. If I tell them I'm going to quit poker, then they will let me go won't they? I know they will. I know them Dog, they care about me, they're my friends, they don't want to hurt me."

He started to make suggestions about killing himself - nothing outright, but dropping obvious references to it, saying things like maybe he should just drive his bike off a cliff and go out in a blaze of glory. I told him not to joke about it and got really angry.

This was a concern that I couldn't voice to the group, because I knew that they were in contact with Jose as well (and they would probably become even more bloodthirsty and pissed off if they knew Jose had done it to us as well). I knew if I spooked him both Jungle and I would be fucked. So I wanted them to hold off or possibly not go public at all so that Jungle and I could get our money back and make our way out of this situation. Now that things have reached this point, obviously I have to go out and say this to protect my reputation, which is worth more to me than the equity that we had in Jose's account. So, yes, this kinda sucks.

Lees het complete verhaal hier.
  • 63 antwoorden
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Dit is dan wel weer triest:

He started to make suggestions about killing himself - nothing outright, but dropping obvious references to it, saying things like maybe he should just drive his bike off a cliff and go out in a blaze of glory. I told him not to joke about it and got really angry.
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Ps, het is nu ook duidelijk wie dat verhaal geschreven had wat van 'hem' naar buiten kwam. Zag hier op dit forum al mensen speculeren dat zijn Engels/Amerikaans te perfect was.

Anyway, I told Jose the first thing to do was to come out and tell his story for all to see. I knew it'd be amazing enough that he would be able to make a lot happen, but I never imagined it would blow up as a big as it did. I was amazed when it even got 30,000 views, much less 300,000.

Jose had always told me that he was a big fan of my writing. He used to say that my writing reminded him of F. Scott Fitzgerald (which I thought was ridiculous) and say that he had always wanted me to write about him as well. He saw this as a chance to indulge I think.

Was inderdaad een lange tekst inderdaad. Op zich medelijden met dat ventje. Tot op zekere hoogte. Ik werkte mij vroeger ook veel in de nesten. Alleen is dit een paar schalen hoger (qua geld)
    • harrythehipster
      harrythehipster
      Bronze
      Cardrunners heeft DIH ontslagen

http://www.cardrunners.com/article/932/cardrunners-statement-regarding-haseeb-qureshi/
    • Arjon
      Arjon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door harrythehipster

http://www.cardrunners.com/article/932/cardrunners-statement-regarding-haseeb-qureshi/
      Inderdaad, best breaking nieuws :) Ik ben aan een kort nieuwsitem bezig, verschijnt zo online!
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Dat zo'n gastje (zeurrr of zoiets) die een paar ton won bij Pokerstars zichzelf verraadt dat ie nog geen 18 was, is tot daar aan toe.
      Maar professionele spelers zouden toch beter moeten weten.
      Ik snap niet dat ze zoiets in een blog schrijven! Echt dom.
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Ik begin mij serieus de vraag te stellen of die Girah's verhaal wel mogelijk kan zijn?
      Hoe kan iemand op 6 maanden tijd zo omhoog schieten? Hoeveel moet hij wel niet gegrind hebben en met wat voor een winrate?
      De dude ging nog naar't school en slapen zal hij ook nog wel gedaan hebben zeker? :D

Bunch of bollocks if you ask me...
    • harrythehipster
      harrythehipster
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Arjon

Inderdaad, best breaking nieuws :) Ik ben aan een kort nieuwsitem bezig, verschijnt zo online!
      Heb ik nu de pot gewonnen? :coolface:
    • Arjon
      Arjon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Arjon

Heb ik nu de pot gewonnen? :coolface:
      We hadden het zelf ook al wel gespot, maar je gaat sowieso mee in de raffle natuurlijk. We zullen nog wel even nadenken met hoeveel tickets precies :D
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door elderwon
      Ik begin mij serieus de vraag te stellen of die Girah's verhaal wel mogelijk kan zijn?
      Hoe kan iemand op 6 maanden tijd zo omhoog schieten? Hoeveel moet hij wel niet gegrind hebben en met wat voor een winrate?
      De dude ging nog naar't school en slapen zal hij ook nog wel gedaan hebben zeker? :D

Dit is echt onzin. Het is al veelvuldig bevestigd dat hij een erg goede speler is die heeft gerund als Usain Bolt, en ziek veel discipline had als het ging om tijd in poker steken. Dat neemt niet weg dat hij voor 30k gescammt heeft met een reden die volledig onbekend is. (30k is erg weinig in vergelijking met het verliezen van zijn reputatie/sponsorcontrct/etc). Aangezien het geld niet echt een dominante factor moet zijn geweest wil ik geen oordeel vellen over de persoon van Girah voordat de echte reden dat hij mensen heeft gescammed naar buiten komt. (Voor de lol? iemand heeft hem gedwongen? etc..)
    • harrythehipster
      harrythehipster
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter

Dit is echt onzin. Het is al veelvuldig bevestigd dat hij een erg goede speler is die heeft gerund als Usain Bolt, en ziek veel discipline had als het ging om tijd in poker steken. Dat neemt niet weg dat hij voor 30k gescammt heeft met een reden die volledig onbekend is. (30k is erg weinig in vergelijking met het verliezen van zijn reputatie/sponsorcontrct/etc). Aangezien het geld niet echt een dominante factor moet zijn geweest wil ik geen oordeel vellen over de persoon van Girah voordat de echte reden dat hij mensen heeft gescammed naar buiten komt. (Voor de lol? iemand heeft hem gedwongen? etc..)
      Zo'n onzin is het niet. De spelers die bevestigden dat hij idd een geweldige pokerspeler is, nl Haseeb en jungleman, liggen zelf ook onder vuur vanwege deze ontwikkelingen. Er zijn nog steeds geen screennames van girah bekend en alle grafieken van zijn winsten komen enkel uit HEM.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze

Zo'n onzin is het niet. De spelers die bevestigden dat hij idd een geweldige pokerspeler is, nl Haseeb en jungleman, liggen zelf ook onder vuur vanwege deze ontwikkelingen. Er zijn nog steeds geen screennames van girah bekend en alle grafieken van zijn winsten komen enkel uit HEM.
      heb je dat hele verhaal gelezen?
    • harrythehipster
      harrythehipster
      Bronze

heb je dat hele verhaal gelezen?
      Alles gelezen, zelfs bijna alle posts op 2+2 en luister nu zelfs naar de broadcastover dit onderwerp op 2+2.

http://pokercast.twoplustwo.com/listen_and_browse.php

Gok dat ik beter op de hoogte ben dan jij wat dit betreft.

edit: Ik wil hiermee alleen zeggen dat er degelijk wel aanwijzingen zijn dat niet alles zo is als het lijkt
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Ok Peter, denk hier eens over:
      De gast begint met 30$, en zes maanden is ongeveer 180 dagen.
      Hij beweert immens veel gelezen te hebben, veel HH bestudeerd, veel videos gekeken te hebben.
      Stel dat hij 6u per dag slaapt, en 6 u per dag in de school zit (x 5/7) voor de weekends erbij maakt dat gemiddeld 4.3 uur. Per dag is ie dus 10.3 uur zeker kwijt. Eten, kakken en pissen nemen we nog een uur: 11.3 uur kwijt per dag.
      Als hij veel leest nemen we daarvoor 2u per dag en een uur per dag zelfstudie. Da's 14.3 uur per dag kwijt. We stellen dat hij voor de rest niks anders doet dan poker spelen. Dan speelt ie 9u 18 min poker per dag. Niet niks voor een beginner he ;)
      In totaal heeft hij op dat half jaar 1674 uur poker kunnen spelen.
      Begin jij nu eens te rekenen aan welke (zieke) winrate een beginner dat kan doen en hoeveel handen hij kan spelen.
      Start = 30$, eind is 2000000 dollar.

Als we dat lineair zouden uitzetten (wat niet klopt) moet hij gemiddeld(!!!) 1195$ per uur gewonnen hebben. Hij speelt vooral 6 max.
      (Als iemand dat met een machtsfunctie wil vergelijken, be my guest :D )
    • jajaja112
      jajaja112
      Bronze
      Als we dat lineair zouden uitzetten (wat niet klopt) moet hij gemiddeld(!!!) 1195$ per uur gewonnen hebben. Hij speelt vooral 6 max.
      (Als iemand dat met een machtsfunctie wil vergelijken, be my guest :D )
      Lol dat kan nooit want dan komt hij wel heel dicht bij Yoghi.
    • harrythehipster
      harrythehipster
      Bronze
      We mogen snel nog meer info verwachten. Ben Sulsky poste dit zojuist op 2+2:

Originally Posted by sauce123
      Everyone is just super hyped up about this situation. i read some posts in this thread, thought a bit and had some strong suspicious about haseeb doing x, but absolutely no proof. so instead of posting suspicions on here i just called him on the phone and asked if x was true and if it wasnt what possible justification he could give for my suspicions of x. when i dont have proof i prefer to settle things between myself and the person involved in order to save them from headache and myself from being wrong and looking mean (and hope someone else would do the same for me in a similar situation). haseeb admitted to x and said he would address it shortly. if he doesnt, then i will publicly and i wanted a record of that.

Ik wil nu ook wel weten hoe diep dit konijnenhol gaat.
    • jajaja112
      jajaja112
      Bronze
      We mogen snel nog meer info verwachten. Ben Sulsky poste dit zojuist op 2+2:

Originally Posted by sauce123
      Everyone is just super hyped up about this situation. i read some posts in this thread, thought a bit and had some strong suspicious about haseeb doing x, but absolutely no proof. so instead of posting suspicions on here i just called him on the phone and asked if x was true and if it wasnt what possible justification he could give for my suspicions of x. when i dont have proof i prefer to settle things between myself and the person involved in order to save them from headache and myself from being wrong and looking mean (and hope someone else would do the same for me in a similar situation). haseeb admitted to x and said he would address it shortly. if he doesnt, then i will publicly and i wanted a record of that.

Ik wil nu ook wel weten hoe diep dit konijnenhol gaat.
      Volgens mij is José een personage van Haseeb of iets in die richting. Komen we vast nog wel te horen. Vind het jammer wat hier allemaal gebeurd is ;(
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Hij heeft dus een acteur ingehuurd, en deze voldoende pokerkennis bijgebracht om videos te maken/interviews te geven? Daarna heeft deze acteur high stakes spelers gescammed?
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      zit 2+2 redelijk te volgen in deze zaak.
      Maar wat ik me afvraag; als Girah net 18 is, hoe kan hij dan al een legitiem account hebben. En als hij dus geen legitiem account heeft, dan zou de pokerroom zijn winnings gewoon terug moeten geven aan de desbetreffende personen waarvan hij heeft gewonnen omdat hij nog geen 18 was.

@nldpeter
      Dat is een theorie die wordt genoemd. De hele persoon van Girah wordt in twijfel getrokken, ookal omdat de personen die hem hebben gesweat vinden dat hij erg basic speelde. Terwijl hij in strategie-discussies erg advanced was. Ook blijft er het taal-probleem, wat deels wordt beantwoord door het feit dat Dogishead zijn engelstalige stukjes verbeterde voor het te posten.

Dogishead and Jungleman posten op dit moment niets meer en ik denk dat ze dit de komende tijd ook wel niet zullen doen. Sowieso loog Dogishead over verschillende zaken toen hij nog postte, waardoor ook zijn rol in het verhaal erg twijfelachtig wordt.

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt!
    • kozzmic
      kozzmic
      Silver
      Serieuse knikker aan de stront.