$11, middle stage, pp Q

• BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Ik kwam net in één van mijn favoriete situaties terecht: het spelen van een pp uit positie :)

In m'n vorige post waren de meningen verdeeld of je pp 9 uit positie na een 3bet hoort te folden. In deze spot vond ik pp Q te sterk om te folden.

Had nog geen hand gezien van villain dus geen stats of reads.

Overwegingen preflop:
      4Betten en dan folden op een 5bet shove voor 55 blinds met QQ lijkt me niet correct. En ik vond zelf een 5bet shove callen ook niet echt lekker om m'n toernooi mee op het spel te zetten.

Dus ik besluit te callen met het volgende plan:
      - Elk board zonder A of K bet ik voor value en fold ik na een re-raise.
      - Elk board met een A of K check-fold ik.
      - Elk board met een Q check-call ik voor value.

Heb me keurig aan m'n plan gehouden, zie hieronder.

Mijn vraag aan de experts hier is wat jullie van dit plan vinden?

Hero:
      13970
      MP1:
      4000
      MP2:
      22000
      MP3:
      3619
      CO:
      27310
      BU:
      11809
      SB:
      16808
      BB:
      3880

SnG-MTT $ 11.00 (1430 Players)
      125/250 No-Limit Hold'em, Ante 25 (9 Players)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.103.40707.3 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is UTG3 with Q :diamond: , Q :club:
      UTG2 folds,
      Hero raises 295 to 545, MP1 folds,
      MP2 raises 780 to 1325, 5 fold, Hero calls

Flop: (3250) J :diamond: , 5 :club: , 2 :spade: (2 Players)
      Hero bets 1620, MP2 calls

Turn: (6490) 8 :heart: (2 Players)
      Hero bets 3000,
      MP2 raises 16030 to 19030 ( (AI)), Hero folds, MP2 gets uncalled bet back

Final Pot: 12490
  • 13 antwoorden
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Geen reads op de speler? of hij vaak 3bet fzo?

Waarom donkbet je?

Ik c/c hier gwn all the way eigenlijk.
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      'Elk board zonder A of K bet ik voor value en fold ik na een re-raise.'

Ik zou hier dus niet betten voor value als je van plan bent te folden na een reraise. Als je donkbet kan hij echt wel met worse raisen hoor. Daarom check call ik hier liever. Vooral omdat je gaat folden op een raise, dus is check callen veel makkelijker. En hierdoor krijg je ook nog eens een cbet van worse :) .

Ten tweede zou ik dus niet check callen als een board komt met Q, maar juist aggresief spelen omdat hij ook een sterke hand rept. ieder geval check call op flop. Maar eerder check raise op de turn :) omdat je bijna nooit 3streets of value krijgt van meeste handen. En tegen de handen waarmee je dat wel krijgt kun je beter aggresief spelen om alles erin te krijgen.

preflop flatten vind ik fine :) als je maar niet 4bet fold hahah.

ik zou hier dus check call till de river spelen. En zeker niet donk leaden en turn leaden en folden op een shove. Omdat jou hand er best weak uit ziet nu.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      @BillClinton: Geen reads of stats, villain zat net aan tafel.

@Vietlam: Weet dat ik van jou niet mag 4bet folden, vandaar dat ik callde :f_biggrin:

Wat ik nog niet begrijp, is waarom mijn hand er sterker zou uitzien door te check-callen dan door te leaden.
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      niet.

maar door te check callen, risk je geen chips als je toch gaat folden op een raise :)

als je heletijd small gaat leaden :) zullen veel spelers denken dat je een niet al te sterke hand hebt.
      Ik vind het fine als je lead, maar ga dan niet folden op een raise. Je kunt namelijk door te leaden een raise inducen :) .
      Maar als je toch fold, ga dan check callen.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Hmmm... Zal nog wat dieper ingaan op me gedachtengang, kijken waar ik de mist in ga.

Heb geen stats of reads op villain dus dan ga ik uit van een smalle 3bet range: AA, KK, AK, misschien AQ maar de kans dat ie een Q heeft is klein. Tegen deze range sta ik er preflop al niet lekker voor (als het er allemaal ingaat zo'n 40/60).

Volgens mij is de kans dat er een A of K op de flop valt ongeveer 50%.

Er zijn in totaal 12 combo's AA/KK en 16 combo's AK.

In de 50% van de gevallen dat er geen A of K op de flop valt, is de kans groter dat ik voorsta. In de andere 50% sta ik achter.

Vandaar dat als er geen A of K valt, ik wil betten voor value. Als villain dan AA of KK heeft, zal ie raisen en kan ik folden. Als ie AK heeft, zal ie minimaal de flop callen.

Maar goed, dit allemaal in de veronderstelling dat villain nooit bluft en zo'n tighte 3bet range heeft. Dat is het lastige als je helemaal geen reads of stats hebt.

En wellicht maak ik denkfouten in dit hele verhaal; daar zal Elias me dan vast op wijzen :)
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      denk je niet dat je meer value krijgt van AK als je flop checkt?
      je raist in principe voor info en niet voor value want zoveel value krijg je niet door te dubbel barrelen tegen AK( als je zijn 3bet range op aa kk en AK zet). En dan is er nog eens de kans dat je van je hand wordt afgegooid door zo weak in 3better te bette.n En je weet trouwens ook niet of je value krijgt van Ak, want je hebt geen read of hem, je weet dus niet dat ie hier met AK zou callen raisen of folden. boven dien geef je hem de lead preflop. Waarom zou je in hemelsnaam lead overnemen, om te folden op een shove.

ook zeg je dat je bet voor value,
      AK is dus enige hand waar dus je value van kan krijgen en je weet dat hij AA of KK heeft als hij raiste zpdat je kan folden. Waar je dus geen rekening mee hebt gehouden is dat je niet weet hoe hij die handen gaat spelen. KK en AA kan hij zelf ook hier flatten voor value omdat hij je ziet donkbetten en board is redelijk droog. AK kan hij hier raisen omdat jou donkbet weak over kan komen. Allemaal redenen waaromdonk betten/folden ' voor value hier zo slecht is.
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Bet/fold vind ik ook geen optie tbh.

Vanwege de redenen die Vietlam al uitlegt.
      Door te donkbetten, denk ik dat je juist best veel bluffs uitlokt, en dan ga je juist daarop folden. Een AA, zal je donkbet vrij vaak flatten, en je op turn nogmaals OOP laten vuren, board is superdry, dus hij kan je best een relatief goedkope turn geven.

Denk dat check/callen betere optie is.
      Check/raise lijkt me ook niet heel handig, je houdt alleen de handen erin die je al beat hebben.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      bet/fold vind ik wel heel lelijk indd aangezien het eigenlijk geen lijn is aangezien je zijn 3bet gewoon flat. Just check call imo.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Bedankt allemaal, is me helemaal helder.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Goeie input iedereen.
      Preflop wil ik inderdaad niet 4bet/folden met QQ ik denk dat je dat bijna nooit kan verantwoorden <100bb diep.

Welke range geef je villain hier ongeveer als hij je 3bet?

Daarna krijgen we een J high flop en maak je een valuebet.
      Tegen welke handen valuebet je hier precies?

Ik denk dat dit best goeie vragen zijn en dat ik je hierna nog beter kan helpen. :)

De rest mag natuurlijk ook meehelpen.
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      ikdenk dat hij die vragen al heeft geantwoord, en zijn antwoord al weer is beantwoord.

hij zet zijn range dus op AA KK AK, en soms AQ maar dat het unlikely is omdat wij zelf qq hebben. Hij zegt dus dat hij value bet voor AK en dat hij fold als andere raisen omdat hij ze dan op KK en AA zet.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      @Vietlam: Helemaal waar. Thanks.

@Elias: Alle posters waren het met elkaar eens dat check-call de juiste lijn is en mijn gedachtenkronkels niet klopten. Dus dat neem ik graag aan en onthouden voor een volgende keer :)
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Alright fair enough :)