Hallo

• Henkingrind
      Henkingrind
      Bronze
      Hallo allemaal,

Na een aantal jaar geleden eens te hebben geprobeerd hoe het is om te pokeren, heb ik het weer opgepakt.

Dit keer serieuzer dan destijds. Hopelijk helpt dit forum om mijn spel ook daadwerkelijk winstgevend te maken.

Ik speel momenteel BSS ,05/,10 op Party en dat gaat redelijk goed. Na 1500 handen een plus van 25 euro.

Hopelijk kan ik dit volhouden. AL heb ik al op ,1/,25 binnen 50 handen 40 euro verloren. Dat doe ik dus nog even niet voordat ik een goede bankroll heb.
  • 3 antwoorden
    • Toxicgod
      Toxicgod
      Bronze
      Hey Henkingrind,

Welkom op het forum.
      Waarom ben je een jaartje gestopt geweest als ik vragen mag?
      Ja wij moderators zijn altijd nieuwsgierig naar onze mede-forumgebruikers ;)

Zowieso om winstgevend te worden moet je er vooral plezier in hebben :D Dat vindt ik toch wel he belangrijkste!
      En het tweede wat dan belangrijk is is werken aan je spel. En een goeie mindset. En dan ben je hier op het juiste adres!! :D

Nou ik hoop je nog veel te spreken en actief te zien op het forum en wens je veel succes met je nieuwe start!
    • Henkingrind
      Henkingrind
      Bronze
      Thanks!

Ik ben gestopt omdat ik het niet leuk vond denk ik.

Dat een goede mindset belangrijk is, merkte ik zojuist weer. Als ik mijn concentratie even laat vallen, merk ik dat ik teveel mensen wil gaan wegbluffen terwijl ik weet dat ik achter lig. Ik moet hier echt mee stoppen.

Ik merk trouwens ook dat heel veel spelers dit op de lage limieten doen en dat er behoorlijk winst is te behalen door met je (redelijk) goede hand op dergelijke blufs te callen. Is dit op de hogere limieten ook zo?

Heb je nog goede tips om mijn spel te verbeteren?
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Welkom Henkingrind!

Sommige spelers houden ervan om flink te bluffen en dan is het vaak prima om te "bluffcatchen" zoals dat genoemd wordt (met een degelijke maar niet hele sterke hand te callen). Maar je moet wel oppassen dat je dit niet doet wanneer je geen stats of reads op je tegenstanders hebt, anders kan het een duur grapje worden. Dus alleen als je veel informatie hebt dat je tegenstander vaak bluft dan is het winstgevend.

Op hogere limieten wordt er zelfs meer gebluft, maar dat zijn wel betere blufs die veel moeilijker te onderscheiden zijn van een sterke hand. Veel beginnende spelers begrijpen niet goed wat goede boards zijn om te bluffen, of goede lines. Hoe hoger de limieten hoe beter men dit begrijpt. ;)

Om je spel te verbeteren kan ik je het handjudgingforum erg aanbevelen, al heb je die al gevonden want je had al een handje gepost. Dit zal je spel erg snel vooruithelpen en het is vaak ook zeer leerzaam om andere handjes door te lezen en de reacties door te lezen, met name die van de handjudge. Bovendien zijn de strategie-artikelen - met name die over het flop-, turn- en riverspel - goed om te bestuderen, net als video's. Genoeg te doen dus!

Veel plezier en succes aan de tafels. :)