NL25 - AA vs weird line

• Vice1
      Vice1
      Bronze
      Wat te doen tegen de reraise? Verder wss raise van mij moet iets van $7 zijn denk ik op dit board..

Villain is 35/16/2.

Gwn get it in and be happy about it of toch? Ik zet hem hier op allerlei combodraws, overpairs random spazz. Ik heb wel de A dus wel iets minder draws wss.

Poker Stars $0.10/$0.25 No Limit Hold'em - 8 players - View hand 1401916
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

UTG+1: $25.00
      Hero (MP1): $25.35
      MP2: $28.68
      CO: $8.44
      BTN: $7.38
      SB: $38.29
      BB: $24.08
      UTG: $26.42

Pre Flop: ($0.35) Hero is MP1 with A :spade: A :diamond:
      2 folds, Hero raises to $1, 3 folds, SB calls $0.90, BB calls $0.75

Flop: ($3.00) 6 :club: 4 :spade: 7 :spade: (3 players)
      SB bets $1.50, BB calls $1.50, Hero raises to $5.50, SB folds, BB raises to $14.50, Hero..?
  • 10 antwoorden
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Fold imo. BB rept hier echt een set vind ik. Hij hoopt hem niet te agressief te spelen, maar op het moment dat jij reraised ziet hij een kans om al het geld naar het midden te krijgen denk ik. Hij is wel een beetje fishy, maar ik denk dat je hier echt vaker achter, dan voor staat.
    • martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      Denk toch dat SC combos van 9 :spade: tm k :spade: hier wel in de range zitten, heb veel fish meegemaakt die het er gewoon ingooien met de gedachte een mooie pot te pakken als de flush valt op de Turn of de River.

Kan ook tegen een QQ-KK paartje aanzitten wat wil beschermen tegen een draw.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Ik call, je kan wel tegen sets zitten maar hij kan hier volgens mij best 88/99/TT hebben. Daarnaast kan hij ook bv iets als Q :spade: J :spade: hebben (of iets dergelijks).

Als hij two pair of een set heeft is dat jammer...
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Ik ben geneigd hier te folden. Ja het is een vis maar zijn lijn is in mijn ogen gewoon ubernutty. Ook denk ik dat draws vaak geshoved worden als hij deze al zo speelt, maar dit is op basis van mijn ervaring op ongame. Natuurlijk is het het beste om reads op deze vis specifiek te hebben maar zolang ik dat niet heb ga ik uit van wat ik het meeste mee maak.

Als hij 0% 3bet preflop heeft dan kan hij QQ-KK ook weer zo spelen en dat spreekt weer voor een shove hier. Ik laat deze nog even open staan om te kijken wat de rest er van vindt.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Ik denk idd ook dat hij een goede draw eerder shipt. QQ+ lijkt me dat hij die toch 3bet pre, zn range is immers 2% dus tochwel QQ+ en paar keer JJ of AKs ofzo. Hij zit OOP dus zal denk ik minder snel gaan trappen daar.

Dus ik zet m eerder op een set/2pair en zou heir toch folden.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Als de fish hem gewoon AI pushte zou je dan wel callen? Dan zitten er wel iets meer draws in zijn range ofniet?
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Wat waren de stats van de SB? Dat is imo ook wel belangrijk om te kijken of een raise op de flop hier wel ideaal is. As played is 't wel een fold omdat dit een nutsline is van jewelste.

Het board is erg drawy ofc, maar je hebt de nut-redraw indien de turn een is en nog twee outs voor een A dus je hebt ook nog een soort van implied odds om hier gewoon te callen en de turn af te wachten. De BB ziet er wel aardig stationy uit dus tegen hem kan je waarschijnlijk wel raisen voor value, maar een donk multi-way op zo'n drawy board vind ik eigenlijk best sterk.

In het kort; ik vraag me af of je hier voor value kan raisen of dat het isoleren tegen beter is. :P Raise/fold met deze hand is gewoon best zonde imo en het is ook maar de vraag in hoeverre je jezelf niet commit als je $7,- had geraist op de flop...
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Mja check hoe drawheavy de flop is. Hier niet raisen is denk best wel een leak om mensen zo goedkoop te laten drawen. Als ze je dan raisen oid was je toch al beat dus ja kan je net zo goed de draws wel duurder laten drawen toch ;) ?

Maar wat denken jullie als fish hier shoved zou ik dan makkelijker kunnen callen?
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Dat ben ik wel met je eens, maar multi-way donken op zo'n drawheavy laag board zie ik vaker met lage overpairs/made hands gebeuren dan met draws. Hangt dus een beetje af van de SB imo.

Maar raisen is waarschijnlijk wel de standaardline ja, helemaal met SB's sizing. Ik vind alleen wel dat je altijd moet weten wat je gaat doen wanneer villain shoved, anders kan je beter niet raisen. Jij weet het beste hoe hij tot dan toe heeft gespeeld en of broke gaan tegen zijn speelstijl profitabel is. :P
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Als ik hier raise is het altijd met de bedoeling broke te gaan, van zulke fishy spelers kun je wel vanalles verwachten dus heb je hier imo wel de juiste equity om te callen.
      Als je hier niet wilt broke gaan moet je ook niet gaan raisen imo