NL25 - A7s vs fish

• Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ik call hier A7s door de prijs en de bb is een fish dus heb redelijke implieds.

Fish villain is 63/0/2. Zijn range zit alleen zoveel busted draws dus call? Of is dit vaak slowplayed 56, two pair of Jx die toevallig hitte?

Poker Stars $0.10/$0.25 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 1401917
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

UTG+2: $26.10
      MP1: $25.00
      MP2: $23.24
      CO: $45.52
      BTN: $22.19
      Hero (SB): $32.10
      BB: $10.00
      UTG: $31.62
      UTG+1: $26.70

Pre Flop: ($0.35) Hero is SB with A :diamond: 7 :diamond:
      4 folds, MP2 calls $0.25, 2 folds, Hero calls $0.15, BB checks

Flop: ($0.75) 3 :diamond: 7 :spade: 4 :spade: (3 players)
      Hero bets $0.75, BB calls $0.75, MP2 calls $0.75

Turn: ($3.00) J :diamond: (3 players)
      Hero bets $2, BB calls $2, MP2 calls $2

River: ($9.00) J :heart: (3 players)
      Hero checks, BB bets $7 all in, MP2 folds, Hero..
  • 7 antwoorden
    • martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      Effe zoals ik het zie (beginner op 25NL)

Ik weet niet veel over de ranges van villian, maar preflop zou ik het anders aanpakken:

Ik zou openen naar 4BB om heads up to komen met de fish.

Ook bouw je zo alvast een grotere pot op om makkelijker AI te komen voor als je je flush maakt op de turn of de river.

Postflop was prima gespeeld:

C-bet op flop en turn waren ook prima, kan zeker zijn dat 1 van de 2 callers een set of 2 pair heeft gehit, goede fold op de river.

(denk dus niet dat het een bluf was )
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Denk dat je op de river zeker de helft van de tijd tegen een bluff aan zit van een busted draw. Fishies neigen ernaar deze altijd tot de river door te spelen namelijk. Zeer af en toe zal hij 88-TT laten zien. Maar ik neig hier toch naar een call op de river. Hangt een beetje af van de history die je hebt op hem.
      Hij spewed op het moment dat het board brickt, hij zal toch zelde een jx hebben imo. Daarom zou ik denk toch callen:)

*vind btw preflop niet heel nice, sb speelt gewoon vervelend en unraised potten zijn ook niet nice
    • darko163
      darko163
      Bronze
      @Martijn: Waar zie je dat Rico gefoldt heeft po de river? ;)

Ik denk dat Rico al weet wat ik hier ga zeggen...ik fold hier.

Preflop vind ik prima, je kan hier ook isoleren...maar dan? Die 63/0 speler kan je makkelijk gedomineerd hebben daar en je gaat dan een grote pot OOP spelen. Nu heb je een suited aas, multiway waarmee je iemand kan stacken als je hit...dus ik zie geen reden om preflop anders te spelen.

Turn vind ik ook prima en ik denk dat ik op de river c/f speel. Dat lijkt op zich zwak maar ik denk niet dat een 63/0 speler agressief is en zijn gemiste draws gaat shoven nadat jij op de flop en turn gebet hebt. Hij kan dan wel vaak een call verwachten. Daarnaast denk ik dat hij zijn handen met SD-value wel behind zal checken. Handen zoals 88/99 bv. Het zou me niet verbazen als hij hier een hand zoals J:spade: T:diamond: heeft of zo.

Dus ik fold, aangezien ik een passieve speler hier geen hand zie shoven die je beat.
    • martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      Omdat je hier bijna geen showdown value hebt met je 7 en je draw hebt gemist, easyflod.

Zou wel een mooie hero call zijn als er gecald is en het een bluf bleek te zijn, maar ik zou zeker isoleren preflop om deze reden:

Isoleren is hier denk ik wel noodzakelijk als je besluit te gaan spelen (OOP)

Stel dat de BB (10$) hier 33/44/66/77/88 of 99 vast heeft laat je hem "gratis" setminen, als je naar 4BB raist mag hij niet callen volgens de call20 regel.

Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst van deze hand.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      [quote][i]

Isoleren is hier denk ik wel noodzakelijk als je besluit te gaan spelen (OOP)

[/quote]Helemaal niet. Het kan natuurlijk wel, maar als die gast 63/0 speelt,...dan krijg je toch heel vaak een call. En dan? Dan flop je je aas en ...

Je hebt hier een suited aas, dat speelt toch prima multiway tegen een fish.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Isoleren vanuit de sb doe ik niet zo vaak omdat je OOP zit en als je een caller hebt is het zeer onaangenaam. Dus als ik dat doe heb ik zeker wel een goede hand. Wil sowieso niet graag een raised pot OOP spelen tegen een fish met marginale handen komt beetje op neer :P

Verder had ik 2 straten sterkte laten zien en het is een multiway pot dus ik dacht dat hij niet zo vaak zou bluffen hier..

Uiteindelijk had ik ook gefold dus dunno wat ie had :P
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Preflop complete is fine omdat deze hand OOP meestal wel lastig speelt in een raised pot. Afhankelijk van de limpede villian kun je hier ook isoleren, als hij bijvoorbeeld passief is en veel fold op cbets.

Flop en turn speel ik hetzelfde, je bet hier gewoon voor value uit slechtere 7x en draws.

Op de river zou ik tegen 2 villians ook niet meer valuebetten en in dit geval zou ik ook folden op zijn bet. Hij rept vrij weinig maar er zitten toch nog wel wat Jx handen in zijn range als flushdraws, J7, misschien J4-J6.
      Voornaamste reden dat ik hier fold is omdat hij tegen 2 man bet, wat een bluf toch wel wat minder likely maakt. HU zou ik hier wel callen omdat er veel vissen zijn die hier bluffen met hun draw zodra jij zwakte toont. Natuurlijk is het hier weer het beste om wat informatie te hebben over villian.