Emotieloos

• 11 antwoorden
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      dat zal toch wel meevallen, ik merk juist dat ik door poker ook een stuk rustiger in het leven sta en meer het grote geheel zie. Net als met poker moet je op lange termijn denken, ik denk niet dat de gemiddelde poker speler in of andere emotieloze robot zal veranderen. Verder pas ik wel meer skills van de pokertafel in real life toe bv, rustig nadenken over een beslissing, goed inschatten maken met wie je te maken hebt en hoe je met die persoon om moet gaan. Vooruit kijken bij je dagelijkse dingen, net als bij poker wil je gewoon 2 stappen verder zijn en je reactie al klaar hebben op verschilldende situaties.
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door giraffe1977
      dat zal toch wel meevallen, ik merk juist dat ik door poker ook een stuk rustiger in het leven sta en meer het grote geheel zie. Net als met poker moet je op lange termijn denken, ik denk niet dat de gemiddelde poker speler in of andere emotieloze robot zal veranderen. Verder pas ik wel meer skills van de pokertafel in real life toe bv, rustig nadenken over een beslissing, goed inschatten maken met wie je te maken hebt en hoe je met die persoon om moet gaan. Vooruit kijken bij je dagelijkse dingen, net als bij poker wil je gewoon 2 stappen verder zijn en je reactie al klaar hebben op verschilldende situaties.
      this.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Je zult je emoties nooit helemaal uit kunnen schakelen.
      Daarnaast is dat ook niet de bedoeling. Poker is juist leuk door de spanning die het spel brengt.
      Iedereen houdt er een beter gevoel aan over na een winnende sessie dan na een verliezende sessie.

Wat belangrijk is, is dat je je beslissingen niet door je emoties laat beïnvloeden!
    • jumper90
      jumper90
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Mrstoney7
      Hallo,

ze zeggen dat je in poker emotieloos moet zijn. Maar stel je voor je word dit uiteindelijk na duizenden badbeats etc. Schaad dit niet het dagelijks leven?
      Haha, het lijkt me sterk dat je totaal emotieloos zal worden. Ik denk dat je zo een uitspraak dan ook met een korrel zout zal moeten nemen, zelfs voor de beste spelers is het onmogelijk om emoties compleet uit te schakelen, bij de een ligt de pijngrens echter hoger dan bij de ander. Let gewoon heel erg op dat je welke emotie dan ook je spel niet negatief laat beïnvloeden.

Als je wat meer ervaring hebt met poker, zul je wel gaan merken dat indifferentie jegens geld een vereiste is. Dit komt denk ik wel vanzelf met de ervaring die je opdoet. In mijn beleving is een bijkomstigheid hiervan dat ik soms IRL te makkelijk geld uitgeef zonder erbij na te denken. Maar dat is awesome.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Live long and prosper.

Giraffe1977 slaat de spijker op z'n kop. Als poker invloed gaat hebben op je emoties buiten het spelen om dan heb je wel een probleem, en dat kan bijvoorbeeld ook zo zijn wanneer je een hele dag chagrijnig bent na een slechte sessie. Dat is minstens net zo vervelend voor jezelf en voor anderen om je heen.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Pokeren zonder emotie ... deed me gelijk denken aan Equilibrium (maar dan zonder gun-kata's, kickass moves en een supervette storyline :D )
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Emotieloos zijn in poker betekend dat winst/verlies geef effect heeft op je emotie. je hecht dus geen emotionele waarde aan winnen of verliezen. Het betekend niet dat je geen emoties meer voelt.

Op dezelfde manier als dat je emotieloos een pen laat vallen. Ookal word je niet super verdrietig omdat je pen op de grond ligt betekend niet dat je geen emoties hebt in andere dingen.
    • beukie1
      beukie1
      Bronze
      Emotieloos pokeren......

Coach Alex boxtel = gamblewhiteme = emotieloos gamen....
      Maar staat vol in het leven.....(denk ik)

groet HenkB.
    • Mrstoney7
      Mrstoney7
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Emotieloos zijn in poker betekend dat winst/verlies geef effect heeft op je emotie. je hecht dus geen emotionele waarde aan winnen of verliezen. Het betekend niet dat je geen emoties meer voelt.

Op dezelfde manier als dat je emotieloos een pen laat vallen. Ookal word je niet super verdrietig omdat je pen op de grond ligt betekend niet dat je geen emoties hebt in andere dingen.
      Leuk voorbeeld haha, ik begrijp het nu ^^ thanks.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Mrstoney7
      Hallo,

ze zeggen dat je in poker emotieloos moet zijn. Maar stel je voor je word dit uiteindelijk na duizenden badbeats etc. Schaad dit niet het dagelijks leven?
      Goed punt.

Denk eigenlijk dat je wel gelijk hebt. In mijn geval heb ik wel gemerkt dat ik over sommige dingen echt heel onverschillig kan zijn. Sowieso kijk ik heel anders tegen geld aan en dat merk ik ook in mijn gedrag, hoe goed ik ook probeer dat te voorkomen.

Het betekent niet dat ik helemaal geen emoties meer heb, maar ik denk dat sommige emoties wel wat af kunnen vlakken. Ik geloof niet dat poker voor behoorlijke bedragen geen effect heeft op sommige emoties in het dagelijks leven.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Het grote gevaar van poker (maar ook van andere zaken waar veel geld in zit) is dat je meer liefde voor geld dan voor mensen kan ontwikkelen.

Laten we eerlijk wezen: veel succesvolle pokerspelers/zakenmensen (uitzonderingen daargelaten) worden vaak supervervelende mensen... apathisch, onverschillig en enorm sarcastisch omdat ze meer van geld houden dan van mensen.